2018-01-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
SC har troligen bara pratat på fyllan, som han själv säger. Är nog inte mer än så.

Jag vill ändå tro att det ligger något i det han säger. Samtidigt tänker jag på det han skrev om att GM är smart och inget "psykfall". Jag tror att GM inte är hittad bara för att polisen varit starkt övertygade om att det handlar om en galning. Min tanke är att GM kommer från en medel/överklass med mycket pengar. Det är det som har gjort att man har kunnat "gömma" honom. Det som även lutar åt att det inte är en "galning" eller kriminell, är att han aldrig upprepat något liknande brott. (Vad vi vet iaf)
Citera
2018-01-06, 22:10
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Ja, håller med att hans uppgifter kan vara intressanta. Men får in väldigt lite av det han sagt på MN. Den kopplingen att han, som är verksam inom finansbranschen, skulle ha studerat juridik på ett ganska anonymt (vad det verkar) universitet i en liten ort i västra Australien, för att hans farbror bor någonstans i Australien, tycker jag är alldeles för långsökt för att spinna vidare på.

Han verkar heller inte gå att få in på McDonalds-spåret, och endast med vissa svarvningar på Liu, där han eventuellt kan ha tagit en kortare kurs.

Av SC’s uppgifter att döma så pekar i mitt tycke mer mot MF, som var huvudperson i den artikel om McDonalds-branden som jag länkade till. Kruxet där är att han borde ha kollats upp redan. Annars stämmer uppgifterna om honom, 1.90 lång, bar kniv, dömts för misshandel och knivöverfall, 24 år vid tidpunkten (som SC skrev), inte olik fantombilden, bra in på gärningsmannaprofilen i det här fallet. Han hade dock ett vanligt efternamn, skall tilläggas.
Universitetet i Cambridge Australien samarbetar med Cambridge i England. De har utbildning på magister- och doktorandnivå, inte lägre. Det är ett internationellt universitet med nätverk och är inriktade på juridik; ett inte helt oväsentligt ämne om du vill placera pengar åt någon så att ingen skattmas kommer åt dessa.

McDonalds-spåret är hand i handske med det som skedde på mordplatsen/Åsgatan: hakkors på en vägg, ny-nassar kom promenerande på ngn gata strax efter morden men avfördes tidigt av polisen.

SC har lämnat uppgifter som stämmer kloss i kloss med saker jag visste om och det gav liv åt mitt tips till polisen.

Vad som har förbryllat mig stort är att Jan Staaf inte hade en susning år 2013 om att två ungdomar runt 20 år skrivna i Stockholm 2004 hade tillgång till en lägenhet inom det rödmarkerade området på prioriteringskartan.

Än konstigare blir det när lägenheten pappan hade var en vanlig hyresrätt från det kommunala Stångåstaden. Kommunala bostadsbolag har säkerhetschefer och att den som hade tjänsten inte lämnat uppgiften till Polisen är fullständigt obegripligt.
Senast redigerad av MossTrums 2018-01-06 kl. 22:24.
Citera
2018-01-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Bra, jag håller med om att SC är klurigare än vad många här först trodde. Hen vet oftast vad hen säger och väljer ord därefter.
Kan någon anhörig till Muhammed ha jobbat samtidigt på LIU? Kan GM varit anställd som vaktmästare/tekniker?
SC må prata på fyllan, men det han presenterar är så klurigt att vanligt fyllesnack går bort. Tycker han har snärjt in sig ordentligt.
En vild tanke: är SC = GM?
Citera
2018-01-06, 22:37
Medlem
Citat:
McDonalds-spåret är hand i handske med det som skedde på mordplatsen/Åsgatan: hakkors på en vägg, ny-nassar kom promenerande på ngn gata strax efter morden men avfördes tidigt av polisen.

SC har lämnat uppgifter som stämmer kloss i kloss med saker jag visste om och det gav liv åt mitt tips till polisen.

Hur får du ihop det? Att nazister var där för att hämnas AFA för McDonaldsbranden? Eller att AFA skulle slå nynazisterna för att de hade klottrat slagord? Och hur får du in MN i den här eventuella konflikten?
Citera
2018-01-06, 22:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Universitetet i Cambridge Australien samarbetar med Cambridge i England. De har utbildning på magister- och doktorandnivå, inte lägre. Det är ett internationellt universitet med nätverk och är inriktade på juridik; ett inte helt oväsentligt ämne om du vill placera pengar åt någon så att ingen skattmas kommer åt dessa.

Vad som har förbryllat mig stort är att Jan Staaf inte hade en susning år 2013 om att två ungdomar runt 20 år skrivna i Stockholm 2004 hade tillgång till en lägenhet inom det rödmarkerade området på prioriteringskartan.

Än konstigare blir det när lägenheten pappan hade var en vanlig hyresrätt från det kommunala Stångåstaden. Kommunala bostadsbolag har säkerhetschefer och att den som hade tjänsten inte lämnat uppgiften till Polisen är fullständigt obegripligt.

Kan du utveckla det fetade?

Vilka tre häktades för brandattentatet? Koppling till dubbelmordet, hur ser den ut?
Citera
2018-01-06, 22:43
Medlem
Det svåra är att få in Mohammed i det här när det gäller AFA o nazisterna ; ne tror inte någon släkting jobbat på universitet till Mohammed möjligtvis studerat
Citera
2018-01-06, 22:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Det svåra är att få in Mohammed i det här när det gäller AFA o nazisterna ; ne tror inte någon släkting jobbat på universitet till Mohammed möjligtvis studerat

Hade den mördade pojken några syskon? I så fall, hade detta syskon en koppling till AFA, brandattentatet?
Citera
2018-01-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Kan någon anhörig till Muhammed ha jobbat samtidigt på LIU? Kan GM varit anställd som vaktmästare/tekniker?
SC må prata på fyllan, men det han presenterar är så klurigt att vanligt fyllesnack går bort. Tycker han har snärjt in sig ordentligt.
En vild tanke: är SC = GM?

Nej SC är inte gärningsman. Den som jag lagt ut spår till är inte heller gärningsman utan en helt oförarglig hen som jag på fyllan skulle skämta med på grund av en försakelse från hens sida . Ett jävligt dåligt skämt för övrigt som kan gå illa för både hen och mig och som fått hjärnor att koka helt i onödan här på FB.

Är mycket ångestfull nu och beger mig till närmaste polisstation i morgon och förklarar saken så ingen oskyldig kommer till skada.

Allt det där med AFA och McDonalds är dessutom taget ur luften precis som mycket annat i min historia så glöm det. Jag har tyvärr en jävla fantasi...
Senast redigerad av SaintCosme 2018-01-06 kl. 22:52.
Citera
2018-01-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Nej SC är inte gärningsman. Den som jag lagt ut spår till är inte heller gärningsman utan en helt oförarglig hen som jag på fyllan skulle skämta med på grund av en försakelse från hens sida . Ett jävligt dåligt skämt för övrigt som kan gå illa för både hen och mig och som fått hjärnor att koka helt i onödan här på FB.

Är mycket ångestfull nu och beger mig till närmaste polisstation i morgon och förklarar saken så ingen oskyldig kommer till skada.
Det vill vi gärna se bevis på. Du får en del att förklara. Skulle faktiskt kunna innebära att utredningsarbetet kring morden vågar gå litet mer utanför boxen.
Citera
2018-01-06, 22:54
Medlem
Hoppas dom topsar dig
Citera
2018-01-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Det vill vi gärna se bevis på. Du får en del att förklara. Skulle faktiskt kunna innebära att utredningsarbetet kring morden vågar gå litet mer utanför boxen.

Vilka bevis vill du se?
Citera
2018-01-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Hoppas dom topsar dig

Jo det får vi hoppas. Men du är iallafall en av de som kan avslöja ett troll redan efter två inlägg. Starkt så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in