Citat:
Ursprungligen postat av
clandeztino
Ja, håller med att hans uppgifter kan vara intressanta. Men får in väldigt lite av det han sagt på MN. Den kopplingen att han, som är verksam inom finansbranschen, skulle ha studerat juridik på ett ganska anonymt (vad det verkar) universitet i en liten ort i västra Australien, för att hans farbror bor någonstans i Australien, tycker jag är alldeles för långsökt för att spinna vidare på.
Han verkar heller inte gå att få in på McDonalds-spåret, och endast med vissa svarvningar på Liu, där han eventuellt kan ha tagit en kortare kurs.
Av SC’s uppgifter att döma så pekar i mitt tycke mer mot MF, som var huvudperson i den artikel om McDonalds-branden som jag länkade till. Kruxet där är att han borde ha kollats upp redan. Annars stämmer uppgifterna om honom, 1.90 lång, bar kniv, dömts för misshandel och knivöverfall, 24 år vid tidpunkten (som SC skrev), inte olik fantombilden, bra in på gärningsmannaprofilen i det här fallet. Han hade dock ett vanligt efternamn, skall tilläggas.
Universitetet i Cambridge Australien samarbetar med Cambridge i England. De har utbildning på magister- och doktorandnivå, inte lägre. Det är ett internationellt universitet med nätverk och är inriktade på juridik; ett inte helt oväsentligt ämne om du vill placera pengar åt någon så att ingen skattmas kommer åt dessa.
McDonalds-spåret är hand i handske med det som skedde på mordplatsen/Åsgatan: hakkors på en vägg, ny-nassar kom promenerande på ngn gata strax efter morden men avfördes tidigt av polisen.
SC har lämnat uppgifter som stämmer kloss i kloss med saker jag visste om och det gav liv åt mitt tips till polisen.
Vad som har förbryllat mig stort är att Jan Staaf inte hade en susning år 2013 om att två ungdomar runt 20 år skrivna i Stockholm 2004 hade tillgång till en lägenhet inom det rödmarkerade området på prioriteringskartan.
Än konstigare blir det när lägenheten pappan hade var en vanlig hyresrätt från det kommunala Stångåstaden. Kommunala bostadsbolag har säkerhetschefer och att den som hade tjänsten inte lämnat uppgiften till Polisen är fullständigt obegripligt.