Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Uttryck som "då aktiverar man sina sympatisörer". Exakt hur gör SD för att göra detta? Skickar man ut någon order om dit ska nu bege och tycka till? Knappast. Det är enskilda individer som tycker till i frågor om då kanske framförallt massinvandringen. Men det är exakt så #jagärhär agerar, precis som en trollfabrik där man tillsammans i grupp beger sig in i trådar för att där tysta det fria ordet. För att just få ett exempel på hur en sk trollfabrik faktiskt fungerar är ju #jagärhär ett helt lysande exempel och något som man då verkligen borde göra allt för att motverka.
Jag har aldrig riktigt fått klart för mig om de verkligen tror att det förhåller sig så (d.v.s. att SD "aktiverar" sina sympatisörer) eller om det bara är demoniserande retorik. Lutar åt det sistnämnda. Även kritiken mot #jagärhär påstås ju ofta vara "orkestrerad".
Däremot stämmer beskrivningen till punkt och pricka in på dem själva, precis som du säger (och som Stakston medger i intervjun). #jagärhär är verkligen en trollfabrik. Medlemmarna försöker medvetet sabotera debatten genom spamning, dränkning av kommentarsfält, trams, provokationer och massattacker mot meningsmotståndare.
Även Johannes Klenell erkänner att det är så.
Citat:
Gruppen #jagärhär är den mest proggressiva trollkraft jag sett på länge. Här är de inne på Fria Tider och rockar röv.
https://twitter.com/JohannesKlenell/status/808023403651330048