2018-01-06, 12:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
PGA att hen är min älskade vän...

Jaja hen har erkänt.

Motivet handlade om datorer

Datorer som i betydelsen piratkopiering (piracy etc)?
Citera
2018-01-06, 12:25
Medlem
Han säger ju även att någon måste visa respekt inför rörelsen o syftar då på AFA
Citera
2018-01-06, 12:33
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Hade fel. Konfronterade hen. Personen befann sig bevisligen utomlands vid tillfället. Ber om ursäkt att jag ställt till det i tråden.

Bra av dig att du ber om ursäkt i alla fall. Anhöriga till offren kan nog ta illa upp när man gör så här som du gjort.
Citera
2018-01-06, 12:57
Medlem
https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=35&cad=rja& uact=8&ved=0ahUKEwiegrWSpMPYAhWMWSwKHW0XC2I4HhAWCD YwBA&url=http%3A%2F%2Fsverigesradio.se%2Fsida%2Far tikel.aspx%3Fprogramid%3D83%26artikel%3D405096&usg =AOvVaw35xSmO-bnZXqydgtSj2RyR

intressant artikel om han som diskuteras
Citera
2018-01-06, 13:00
Medlem
https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=88&cad=rja& uact=8&ved=0ahUKEwig1O7WpMPYAhWIhSwKHf_2BKE4UBAWCE kwBw&url=http%3A%2F%2Fwww.contra.nu%2Ffragor-och-svar-2%2Ftibet-2%2F&usg=AOvVaw2bs_EHcVaL_O2hx665u0Zx

här en till
Citera
2018-01-06, 13:13
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Eftersom AFA nämns i samma kontext som mordbranden på McDonalds i Linköping, så avses nog snarare AntiFascistisk Aktion.
CS nämner också AFA i kontext med Cambridge.

Det är avsett att vara mångtydigt, tror jag.

Båda kontexterna gäller! Anm: min understrykning.

Det har stått i en tidning att hakkors funnits målat på en vägg nära M's bostad. Två unga nazister som befanns i kvarteren runt mp förhörde polisen samma morgon morden skedde, det är min minnesbild av media.

Gm kan ha haft back-up av dessa ung-nassar.

AFA och invandrare är betraktade av ung-nassar som motståndare.

Man kan tolka CS som att han hintar om både det ena och det andra.

Datainstitutionen som CS hintat om varit orsaken till morden, kan vara en omskrivning av familjen A's företagsverksamhet med datorer. Märk väl att det inte handlar om en felande dator utan det data-institutionella dvs företags-verksamheten.

McDonalds och branden som AFA kan ha startat / var i likhet med invandrarfamiljen A fiender till den unga nazi-rörelsen i Sverige. En del av motivet kan ha varit respekt som CS omnämnt. Ung-nassar på platsen för morden kan ha varit den back-up CS skriver om: vittnen har sett unga personer spana mot Åsgatan strax innan morden och polisen hittade två för dem kända ung-nassar i kvarteren strax efter morden, hörde dem på plats och lät dem sedan gå.
Senast redigerad av MossTrums 2018-01-06 kl. 13:30.
Citera
2018-01-06, 13:33
Medlem
Läser du artikeln så verkar M.N mer åt vänster men man vet aldrig
Citera
2018-01-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Läser du artikeln så verkar M.N mer åt vänster men man vet aldrig

Är det ens rätt person? Namnet är ju inte ovanligt.
Citera
2018-01-06, 14:07
Medlem
efternamnet är inte vanligt om du jämför m karlsson johansson mm
Citera
2018-01-06, 15:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
(...)
Det har stått i en tidning att hakkors funnits målat på en vägg nära M's bostad. Två unga nazister som befanns i kvarteren runt mp förhörde polisen samma morgon morden skedde, det är min minnesbild av media.

Gm kan ha haft back-up av dessa ung-nassar.

AFA och invandrare är betraktade av ung-nassar som motståndare.

(...)

McDonalds och branden som AFA kan ha startat / var i likhet med invandrarfamiljen A fiender till den unga nazi-rörelsen i Sverige. En del av motivet kan ha varit respekt som CS omnämnt. Ung-nassar på platsen för morden kan ha varit den back-up CS skriver om: vittnen har sett unga personer spana mot Åsgatan strax innan morden och polisen hittade två för dem kända ung-nassar i kvarteren strax efter morden, hörde dem på plats och lät dem sedan gå.

Var denne M aktiv i AFA tiden innan dubbelmordet?

Någon som kallar sig M***** gick med i AFA's demonstrationståg i Linköping 2002, där protesterna gällde att rättegången mot en nazistsympatisör ställdes in:

http://www.corren.se/nyheter/afa-tagade-mot-polishuset-4473910.aspx
Citera
2018-01-06, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Nu ska jag citera dig ordagrannt:

Mördaren befinner sig med hen och barn utomlands

hen är min älskade vän... Jaja hen har erkänt.

Men leta bland människor i Cambridge och ni ska möjligtvis hitta sanningen...

Hen lever numera med hus hen och barn i utlandet och tjänar massor av pengar.

Ett smart tips är Cambridge plus initialerna AFA

Mycket av det du sagt stämmer exakt in med den person MN som polisen Henry Jansén i Linköping sagt till mig per telefon att han inte kom till ett förhör han varit kallad till.

Han har en farbror i Australien och kan således bo i Cambridge, Australien och arbeta som finansiell rådgivare vid AFA (Association of Financial Advisers) eftersom han har en gedigen ekonomisk utbildning. Han har också ett litet barn.

Min fråga är om barnets mamma är den "hen" som erkänt för dig och som "berättat historien" om dubbelmordet för dig?

Har denna MN blåa ögon och blondt hår? Jag googlade och hittade han skriven på en adress tillsammans med en kvinna. De stod att han inte är gift. Jag googlade sedan på kvinnan och hittade ingen information alls om henne. Ingen facebook, ingen instragram, twitter o.s.v
Citera
2018-01-06, 15:28
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Var denne M aktiv i AFA tiden innan dubbelmordet?

Någon som kallar sig M***** gick med i AFA's demonstrationståg i Linköping 2002, där protesterna gällde att rättegången mot en nazistsympatisör ställdes in:

http://www.corren.se/nyheter/afa-tagade-mot-polishuset-4473910.aspx
Vet inget alls men tror inte en s på att MN varit medlem i AFA, i så fall skulle han ha infiltrerat dem och det skulle vara vågat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in