2018-01-05, 21:06
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Hade du varit en intelligent och tänkande varelse hade du inte kritiserat någon som av minimal ansträngning drar in miljonbelopp och lever livet. Hon njuter av god mat och dryck, kläder, resor, familjeliv och övrigt socialt liv, och får pengar för att prata om det. Du måste ju vara otroligt svagsint som inte begriper det lyckade i det hela.
Så att leva ett ytligt liv genom sin spegelbild och få betalt för detta är lika med framgång för dig?
Intelligenta människor har lite högre ambitioner än så.
Människor som Bianca lever bara genom sin egen självupptagenhet och för att få bekräftelse från andra. Det är definitivt inget lyckat med det eller något som man kan vara stolt över som människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Korkad är hon väl inte. Hon vet hur man tjänar pengar och drar då nytta av inte sin egen berömmelse eller arbete utan av sin morsas för att bli en kändis som inte uträttat något på egen hand. Det kräver arbete det också.
Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Jag undrar för övrigt, vad är det som gör Bianca så korkad i folks (Flashbacks) ögon? Bara för att hon nu skulle ha ett enormt sexintresse, så betyder inte det per automatik att hon är ointelligent...eller? Jag lyssnar eller följer inte henne, så jag kan inte uttala mig, men bara för att det framstår på ett visst sätt, behöver det inte vara så det förhåller sig. Hon verkar smart nog att tjäna pengar på att synas på Youtube i alla fall (eller var hon nu visar upp sig).
Hon har gjort en massa korkade uttalanden och beter sig likadant. Ett par exempel:
* Köper en lägenhet men fattar inte att hon måste betala hyra. Att öppna räkningar är tydligen "för vuxet" enligt henne:
https://www.expressen.se/noje/bianca-ingrosso-hotas-av-kronofogden-efter-missen/

* Samma lägenhet köper hon en massa dyra möbler till. Som den bortskämda unge hon är har hon minst sagt dyr smak. Detta får henne att ifrågasätta hur folk som jobbar på McDonalds har råd att ha eget boende:
Hur fan har folk som jobbar på McDonald’s råd att köpa en lägenhet, inreda en lägenhet och måla om? Jag tjänar jättebra med pengar, men ändå har jag inte råd, säger hon.
Pernilla Wahlgren förklarar att de flesta tänker efter vad de har råd med, och inte köper allt de vill ha på en gång.

https://www.expressen.se/noje/bianca-ingrossos-stora-pengailska/

Bianca är urtypen av en korkad 90-talist: söndercurlad, ytlig och självupptagen. En millennial i dess värsta form.
Att veta hur man tjänar pengar är knappast ett tecken på intelligens. Finns massor av idioter som tjänar pengar på sociala medier. Tyvärr finns det en marknad för detta eftersom millennial generationen är korkad och ytlig och idolerna blir därefter.
Citera
2018-01-05, 21:26
Medlem
igl0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Så att leva ett ytligt liv genom sin spegelbild och få betalt för detta är lika med framgång för dig?
Människor som Bianca lever bara genom sin egen självupptagenhet och för att få bekräftelse från andra. Det är definitivt inget lyckat med det eller något som man kan vara stolt över som människa.

Hon har gjort en massa korkade uttalanden och beter sig likadant. Ett par exempel:
* Köper en lägenhet men fattar inte att hon måste betala hyra. Att öppna räkningar är tydligen "för vuxet" enligt henne:
https://www.expressen.se/noje/bianca-ingrosso-hotas-av-kronofogden-efter-missen/

* Samma lägenhet köper hon en massa dyra möbler till. Som den bortskämda unge hon är har hon minst sagt dyr smak. Detta får henne att ifrågasätta hur folk som jobbar på McDonalds har råd att ha eget boende:
Hur fan har folk som jobbar på McDonald’s råd att köpa en lägenhet, inreda en lägenhet och måla om? Jag tjänar jättebra med pengar, men ändå har jag inte råd, säger hon.
Pernilla Wahlgren förklarar att de flesta tänker efter vad de har råd med, och inte köper allt de vill ha på en gång.

Bianca är urtypen av en korkad 90-talist: söndercurlad, ytlig och självupptagen. En millennial i dess värsta form.
Att veta hur man tjänar pengar är knappast ett tecken på intelligens. Finns massor av idioter som tjänar pengar på sociala medier. Tyvärr finns det en marknad för detta eftersom millennial generationen är korkad och ytlig och idolerna blir därefter.
hon förstår garanterat mer än hon ger sken av! Hon spelar på en karaktär förstår du väl..de är hennes jobb
Citera
2018-01-05, 21:32
Medlem
Citat:

Hon tjänar miljoner och har väldigt mycket tid över till sitt eget liv och familjen, det är väl det väsentliga i ens liv eller? Vilket jobb måste man ha enligt dig för att vara lyckad?

Du har ju något patetiskt agg mot henne, har du det mot alla som inte har något världsbetydande arbete eller? Skådespelare, musiker, konstnärer osv, är det också bara ett misslyckande?
Citera
2018-01-05, 21:38
Bannlyst
Citat:

Detta hade jag ingen aning om, eftersom jag inte följer henne eller kändisar överhuvudtaget, jag läser i regel inte om kändisar i Aftonhoran, Expressen eller Hänt i vecket.

Bortskämd och omogen verkar hon definitivt vara, men bortskämd och korkad behöver inte gå hand i hand. Å andra sidan verkar ju bloggande, poddande och Youtubande vara nutidens inkomstkälla för fler än Bianca, vilket egentligen bara visar hur ytligt och sjukt samhället har blivit.
Citera
2018-01-05, 22:11
Medlem
Citat:

Exakt. Många korkade kändisar i dagens samhälle tjänar enkla pengar för att sprida dynga till lika korkade fans. Millenial och 90-talister i allmänhet är fruktansvärt självupptagna och dumma.
Citera
2018-01-09, 16:28
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igl0
hon förstår garanterat mer än hon ger sken av! Hon spelar på en karaktär förstår du väl..de är hennes jobb
Varför måste korkade människor alltid ursäktas med att de spelar en roll?
Finns det inte folk som är korkade längre?
Givetvis finns det det och Bianca är en av dem. Att hon tjänar pengar på att vara korkad betyder inte att hon inte är det på riktigt. Dagens samhälle premierar enfald och yta. Därmed finns det automatiskt en marknad för den typen av människor.
Vi ser ju det överallt, folk som får "framgång" och lever långt över sin egentliga förmåga. Det är tragiskt.

Kan du förklara för mig varför hon inte betalar sin hyra om hon nu är så himla smart?
Eller är det också en PR-kupp att riskera inkasso?
Typiskt 90-talist snack; allt är på låtsas, vinklat, folk spelar. Ingen behöver stå för sina handlingar och allt handlar bara om pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Hon tjänar miljoner och har väldigt mycket tid över till sitt eget liv och familjen, det är väl det väsentliga i ens liv eller? Vilket jobb måste man ha enligt dig för att vara lyckad?
Det handlar inte om jobbet i sig även om jag inte tycker att bloggande eller instagrammande är någonting som en tänkande människa kan känna någon som helst yrkesstolthet över. Jag kan inte ens kalla det för ett yrke. Särskilt inte när det innehåll man producerar är så tomt.
Varför gör inte Bianca nåt vettigt med sitt liv? Vill hon ingenting annat än att ha sex, handla smink och stå och spegla sig? Samt filma detta (utom sexet då, hittills i alla fall)
För min del är det långt ifrån att vara "framgångsrik".
Att tjäna miljoner men leva som en idiot, då har man inte kommit långt i sin personliga utveckling.
Visserligen är inte Wahlgrens de brightaste hönsen i buren så gener spelar ju en viss roll här men ändå...
Citera
2018-01-09, 16:30
Medlem
Citat:
Varför måste korkade människor alltid ursäktas med att de spelar en roll?
Finns det inte folk som är korkade längre?
Givetvis finns det det och Bianca är en av dem. Att hon tjänar pengar på att vara korkad betyder inte att hon inte är det på riktigt. Dagens samhälle premierar enfald och yta. Därmed finns det automatiskt en marknad för den typen av människor.
Vi ser ju det överallt, folk som får "framgång" och lever långt över sin egentliga förmåga. Det är tragiskt.

Kan du förklara för mig varför hon inte betalar sin hyra om hon nu är så himla smart?
Eller är det också en PR-kupp att riskera inkasso?
Typiskt 90-talist snack; allt är på låtsas, vinklat, folk spelar. Ingen behöver stå för sina handlingar och allt handlar bara om pengar.

Det handlar inte om jobbet i sig även om jag inte tycker att bloggande eller instagrammande är någonting som en tänkande människa kan känna någon som helst yrkesstolthet över. Jag kan inte ens kalla det för ett yrke. Särskilt inte när det innehåll man producerar är så tomt.
Varför gör inte Bianca nåt vettigt med sitt liv? Vill hon ingenting annat än att ha sex, handla smink och stå och spegla sig? Samt filma detta (utom sexet då, hittills i alla fall)
För min del är det långt ifrån att vara "framgångsrik".
Att tjäna miljoner men leva som en idiot, då har man inte kommit långt i sin personliga utveckling.
Visserligen är inte Wahlgrens de brightaste hönsen i buren så gener spelar ju en viss roll här men ändå...

Avundsjuk ? Hon växlar väl över på något annat jobb när insta / youtube etc går nedåt.
Citera
2018-01-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devlindiablo

vad är hennes talang ens? Sjunger hon? Dansar hon lr är hon känd för hennes mamma varit känd? Och försvarade hennes pappas misshandel och hot mot hennes mamma. Medans hennes mamma skrev en bok om det och grät ut i media under 2 års tid!

hon är ett retard som åberopar att hon har en mamma som också är ett retard och som sjungit.
Citera
2018-01-09, 16:34
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Avundsjuk ? Hon växlar väl över på något annat jobb när insta / youtube etc går nedåt.

Och där kom den klyschan...
Kan man inte kritisera en person utan att vara avundsjuk?
Är du "avundsjuk" på saker/personer/fenomen som du tycker illa om eller föraktar?
Om man kritiserar en djurplågare, är man "avundsjuk" på den personen då?
Skaffa dig bättre argument tack.
Citera
2018-01-09, 16:41
Medlem
Citat:
Och där kom den klyschan...
Kan man inte kritisera en person utan att vara avundsjuk?
Är du "avundsjuk" på saker/personer/fenomen som du tycker illa om eller föraktar?
Om man kritiserar en djurplågare, är man "avundsjuk" på den personen då?
Skaffa dig bättre argument tack.

Varför lägger du energi på en människa du uppenbarligen inte gillar ?
Citera
2018-01-09, 16:45
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Jag ser henne som uttryck för ett samhällsfenomen som jag ogillar. Det engagerar mig.
Detta är trots allt ett diskussionsforum.
Varför ska man bara lägga energi på sånt som man gillar?
Med den inställningen så låter man ju bara all skit passera utan kommentar.
Att tiga är att samtycka.
Citera
2018-01-09, 16:48
Medlem
Ratads avatar
Citat:

Jag tror bara Lostworld menar att man ska kalla en spade för en spade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in