2018-01-05, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
1. 02:05 H lämnar Stadt
2. 02:10 H syns promenera på bron tillsammans med en man (Pilot?)
3. 02:20 Hundvittnet hör skrik
4. 02:30 Killarna observerar bilen på cykelstigen
5. 02:30 Vittne ser bil svänga av Marieforsleden i hög fart för vidare färd in på Lockerudsvägen och därefter Mariegärdets väg.
6. 03:30 Vittnet Carina med sällskap ser bil parkerad på cykelvägen utanför Berggrens
7. 04:20 Vittne ser mansperson lämna bil vid sjukhusparkeringen och sedan springa mot Lockerud.
.

nr 3-5 är tajta tidsmässigt. Allt kan hänga ihop om man utgår ifrån att tidsangivelsen för nr 4 är när killarna ser bilen åka från lekplatsen (vilket skulle innebära att de sett den åka mot lekplatsen 5-15 min tidigare).

Hänger allt ihop tror jag bilen var vid lekplatsen innan Helena och Pilot kom dit, vilket tyder på två gm.

Att Pilot själv skulle ha en bil stående vid skattemyndigheten känns inte troligt, det kan iofs inte uteslutas helt.
Senast redigerad av Propparn 2018-01-05 kl. 03:39.
Citera
2018-01-05, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
nr 3-5 är tajta tidsmässigt. Allt kan hänga ihop om man utgår ifrån att tidsangivelsen för nr 4 är när killarna ser bilen åka från lekplatsen (vilket skulle innebära att de sett den åka mot lekplatsen 5-15 min tidigare).

Hänger allt ihop tror jag bilen var vid lekplatsen innan Helena och Pilot kom dit, vilket tyder på två gm.

Att Pilot själv skulle ha en bil stående vid skattemyndigheten känns inte troligt, det kan iofs inte uteslutas helt.

Eller så är killarna som säger sig se bilen i själva verket de som det andra vittnet ser. Anledningen till samma tidsangivelse. De uppger att de sett bilen ifall någon sett dem i deras bil.
Citera
2018-01-05, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Eller så är killarna som säger sig se bilen i själva verket de som det andra vittnet ser. Anledningen till samma tidsangivelse. De uppger att de sett bilen ifall någon sett dem i deras bil.

Vad hette killarna i bilen? Hade BW en son?
Jag tror de är rädda för att GM sett dom där i bilen. Hur korkade var polisen som tog detta förhör per telefon.
Citera
2018-01-05, 10:53
Medlem
Har det framkommit vem betalde för Helena under kvällen på hotellet? Taxi från festen , inträde och ev något i baren ? Hennes plånbok låg ju kvarglömd på festen . Om jag insett att min plånbok blivit glömd så har jag nog troligen vänt och hämtat den ... eller att någon sagt att den betalar taxin och min krogrunda? Säkert inget viktigt men "mannen som hjälpte?? Helena att ringa hem var det pga att hon inte hade några pengar ? Eller av vilken anledning gjorde han det?
Citera
2018-01-05, 12:11
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Vad hette killarna i bilen? Hade BW en son?
Jag tror de är rädda för att GM sett dom där i bilen. Hur korkade var polisen som tog detta förhör per telefon.

Han hade ingen son vad jag vet, och definitivt ingen som hade körkort! BW själv var som sagt ca 23 o 1/2 år vid försvinnandet, eller vad menar du med din fråga?

Dessa grabbar i bilen på Hällristningsvägen är väl att betrakta som typ nyckelvittnen, jag skulle nog förmoda att de blivit hörda mer än en gång o då inte bara per telefon, typ ganska ingående, eventuellt också som potentiella GM's.
Citera
2018-01-05, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Han hade ingen son vad jag vet, och definitivt ingen som hade körkort! BW själv var som sagt ca 23 o 1/2 år vid försvinnandet, eller vad menar du med din fråga?

Dessa grabbar i bilen på Hällristningsvägen är väl att betrakta som typ nyckelvittnen, jag skulle nog förmoda att de blivit hörda mer än en gång o då inte bara per telefon, typ ganska ingående, eventuellt också som potentiella GM's.

Tack X- hade tydligen nollkoll på BW's ålder. Fel av mig.
Citera
2018-01-05, 16:34
Medlem
Norrens avatar
När det nu talas om Lockerudsvägen, vilket nr bodde KM´s systrar på?

Alla hus runt där, även det som heter Mariegärdes väg var ju Lockerudsvägen då.
Citera
2018-01-05, 17:10
Medlem
Funderar på en sak 🤔 Mannen som hjälpte Helena att " ringa är mannen m pilotglasögonen .Vart Helena ringde vid detta tillfället borde ju varit hem till syrran ? Syrran hade då sagt till Helena att ta en taxi hem ? Kan då Helena svarat att hon glömt sin plånbok på festen och därför sa att hon inte hade taxi pengar och därför tog en promenad hem. Mannen m pilotglasögon " borde då hört samtalet ev mellan systrarna och då kanske erbjöd sig att dela taxi / promenera m Helena hem ? Och sedan kan han gjort närmande mot Helena och bråk uppstog ? Tyvärr så förblir det nog bara en tanke eftersom " pilotmannen hade en sån enorm blackout med minnesluckor att han knappt kommer ihåg något av vikt denna kväll .... iallafall inte mellan vissa kritiska tidpunkter 😕🤔
Citera
2018-01-05, 17:16
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Funderar på en sak 🤔 Mannen som hjälpte Helena att " ringa är mannen m pilotglasögonen .Vart Helena ringde vid detta tillfället borde ju varit hem till syrran ? Syrran hade då sagt till Helena att ta en taxi hem ? Kan då Helena svarat att hon glömt sin plånbok på festen och därför sa att hon inte hade taxi pengar och därför tog en promenad hem. Mannen m pilotglasögon " borde då hört samtalet ev mellan systrarna och då kanske erbjöd sig att dela taxi / promenera m Helena hem ? Och sedan kan han gjort närmande mot Helena och bråk uppstog ? Tyvärr så förblir det nog bara en tanke eftersom " pilotmannen hade en sån enorm blackout med minnesluckor att han knappt kommer ihåg något av vikt denna kväll .... iallafall inte mellan vissa kritiska tidpunkter 😕🤔

Ja, fast UA skulle väl fixa pengar till taxin när Helena kom hem, enl vad hon sagt i telefonsamtalet
när Helena ringde hem....
Citera
2018-01-05, 17:26
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
När det nu talas om Lockerudsvägen, vilket nr bodde KM´s systrar på?

Alla hus runt där, även det som heter Mariegärdes väg var ju Lockerudsvägen då.

Det kan ju vara bra läge att reda ut vilka av "persons of interest" som huserade på Bråten/Lockerud vid tiden kring försvinnandet. Nicket Grandpa postade en lista i somras som såg ut så här:

"Enligt Sveriges Befolkning 1990 såg det ut så här för en del omtalade
UTAN att beskylla någon för att vara GM:

Initialer Nu/Då ; Född ; Adress enligt 1991 års mantalslängd

RoTö RoAn ; 1970 ; Hagabergsvägen 24
BjBe ; 1936 ; Vikingav 7
BjBv ; 1968 ; Gärdesg 6
TuSt ThSt ; 1962; Vildandsv.8R, Lund
MiRö ; 1963; Albins gränd 12
PeUl ; 1972; Bråtenv 80
PaRu ; 1968; Nygatan 10 V
MaRu ; 1973; Bräckav 88, Lindome
ErAn ; 1967; Vasav 3
PeNi ; 1966; Vasav 3, Bråtenv 70
PeKr ; 1967; Bråtenv 72
PeVa PeFe ; 1968; Torgg 10 SDE
RoEk ; 19681; V Grevillig 9
PaVe PaTa ; 1969; Hasslerör Sörgården7112B
DaLi ; 1971; Pl 1133, Stora Ek
PäPr ; 1967; Lockerudsv 75
MiÅg ; 1969; S Vägen 6 C
HeJu HeMa ; 1969; Stenåldersv 1
AnJu AnMa ; 1965; Blombackag 2 A
NiBj NiMa ; 1972; Bråtenv 12
MaGr ; 1971; Lindesbäcksv 24
ThBr ; 1969; Blombackag 9
ShPu ; 1965; Viktoriag 16 g
ThAh ; 1962; Madlyckev 58
"

Sedan har det väl framkommit flera namn, tycker mig minnas Håk*n Jylhä* och tydligen även Erik Rolkert* och som sagt KM's systrar. Någon skrev förresten efter detta inlägg att den som bodde på Lockerudsvägen 75 har/hade sjukhusparkeringen snett mittimot. Det var den ibland nämnde PJ Prytz*. Annat som slår en är ju trion PK, PU o PN som är nära grannar.
Citera
2018-01-05, 17:31
Medlem
Greenskys avatar
Kan inte datumet exakt men nu lär det väl gått över ett halvår sen Km blev utpekad som "pilot" och fortfarande har varken bekräftelse eller dementi framkommit!!!!!!!

Varken från han själv eller hans anhöriga! Mycket underligt!

Tycker det stinker någon form av diagnos/psykiskt handikapp över alltihop. Samtidigt som en av hans kusiner är talman i Sveriges Riksdag, alltihop rimmar illa.

Hursomhelst måste man tänka på framtiden och hur ser den ut för pilot? Mycket enkelt svar på det.
Ni får förutspå själva om vad som händer om han:

1: Erkänner brott.
2: Erkänner inte utan förnekar all form av inblandning.

Jag hatar att hymla med sanningen, tycker det är slöseri med tid så därför säger jag rakt ut utan hymmel att det ser inget vidare ut vilket som, för jag tror folk kommer betrakta honom som skyldig oavsett vad han än säger nu.

Att tänka på och ha som ledstolpe:
Rent generellt gäller det i samhället att blir man arbetslös får man A-kassa ett tag om man är med i den men den tar slut efter ngt/några år, sen om man inte får ngt jobb blir det soss, men då får man inte äga ngt. Alltså sälja huset bilen och alla tillgångarna och leva på det tills pengarna tar slut vilket går snabbt.
Om man fortfarande lever efter det blir det som uteliggare i lämpligaste ort där man träffar likasinnande, (lika barn leka bäst). I detta fallet gbg.

Du pilot, du följer ju tråden och läser detta, ring polisen nu och säg som det är, alltför att främja mänsklighetens utveckling i Guds namn! Amen!
Citera
2018-01-05, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Ja, fast UA skulle väl fixa pengar till taxin när Helena kom hem, enl vad hon sagt i telefonsamtalet
när Helena ringde hem....

Kommer tyvärr inte ihåg vad hon hade sagt? Men hon valde ju tydligen att promenera och det visste nog den hjälpsamme " pilot ? Förmodar att när han " hjälpte Helena att ringa var det väl mot förmodan att hon inte hade telefon pengar på sig ? Eller varför " hjälpte eller behövde hjälpa henne med det? Hur som haver så hörde han garanterat Helena säga till syrran att hon skulle gå hem själv .... och med tanke på mannens totala minnesluckor så vet varken vi eller han 🤔🤔🤔 vad som ev kan ha hänt efter den ensliga stigen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in