Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Hej!
Får jag fråga ungefär när i tid du var på förhör hos polisen? Var det i anslutning till försvinnandet, eller var det senare.
Var det just BW som polisen verkade intresserade av då, eller frågade de dig även om andra?
Såg du när BW avvek från festen? Och i så fall, vid vilken ungefärlig tid var detta? Såg du hur han tog sig därifrån och (ev.) med vem/vilka?
Hur många ungefär var ni på festen?
Då det är 25 år sedan är minnet inte helt klart.
Men har för mig att polisen kontaktade mig ca 1-2 veckor efter försvinnandet.
Jag blev informerad att samtalet bandades så allt finns dokumenterat. Minns också att när jag ville ta upp mina egna tankar kring BW så ville Sune (polisen) inte gå in på det. Sedan när han sa att nu är bandspelaren avstängd fick jag massor med frågor om BW och det var alldeles uppenbart att han var misstänkt.
Han avvek från festen väldigt nära inpå stängning av Stadt ca 5-10 min innan 02.00 vilket jag tyckte var så märkligt då man i tidningarna kunde läsa att han hann in och dessutom träffade Helena. Han måste ha kört som en galning för att hinna, parkera bilen och dessutom komma in på Stadt innan stängning.
Jag minns också att han hade druckit en hel del öl, troligen dock folköl, men en rattonykterhetskontroll hade han inte klarat. Han var dessutom upprörd då tjejen han var intresserad av fick ihop det med sitt ex på festen.
Vi var minst 10 men kan ha varit ända upp till 20 st då det dök upp folk som man knappt kände.
Minns inte om BW åkte själv om någon var med i så fall möjligen Shane (engelsman) men detta är ren spekulation.