2017-12-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Det kom ju in flera konton som aldrig skrev något i tråden men däremot skrev PM. I dessa PM avslöjades KM som pilot, det kan faktiskt vara så att familjemedlemmar/vänner etc redan har sjungt ut i PM. Eller vad tror ni?

/ T

Ingen aning........men svårt att tro det.
Har svårt att se PW intervjuva KM öga mot öga.
Med tanke på deras tidigare länkade bekantskap.
Att han dessutom först nu går med på en kontakt trots kvarboende i stan och sin rädsla för avslöjande av identitet som även tidigare visats med anledning till nekande av advokat.
Att sitta öga mot öga med Helenas bästa vän och samtidigt ha ingått i bekantskapskretsen och varit med samma kväll. Utsätta sej frivilligt för detta och samtidigt värna hårt om att identiteten inte ska avslöjas. För mej stämmer det lika lite som att en tjuv inväntar polisen.
Citera
2017-12-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Att han dessutom först nu går med på en kontakt trots kvarboende i stan och sin rädsla för avslöjande av identitet som även tidigare visats med anledning till nekande av advokat.
Att sitta öga mot öga med Helenas bästa vän och samtidigt ha ingått i bekantskapskretsen och varit med samma kväll. Utsätta sej frivilligt för detta och samtidigt värna hårt om att identiteten inte ska avslöjas. För mej stämmer det lika lite som att en tjuv inväntar polisen.

Nu får man ju inte spekulera vilka som ligger bakom villet nick på FB men de som skrivit PM och pekat ut KM (jag tror på dom) måste isåfall ha insyn. Min slutsats är att någon familj/vän har sjungt ut i PM.

Vore bra om dessa som nämnde KM i PM kunde komma in i tråden också.

FAMILJ OCH VÄNNER TILL HA IN I TRÅDEN FÖR TUSAN OCH SE TILL ATT Helenas försvinnande klaras upp. VI PÅ FLASBACK ÄR MÅNGA SOM VILL HJÄLPA TILL MEN NI MÅSTE VARA MED OSS OCH DRA LASSET! förlåt för stora bokstäver men blir fan tokig
Citera
2017-12-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Förvånansvärt var att UA ens var förlovad med någon som PR OCH att föräldrarna gav sin "välsingnelse" till det. (?)

Familjen Andersson var en städad, lite finare familj som dessutom var seriöst troende och aktiva i kyrkan. I deras medvetande existerade gott vs ont. Det onda ville man inte ha omkring sig!

PR var säkert inte en ond människa men han rörde sig bland människor med grava problem med droger och han nyttjade själv droger. Han var ingen svärmorsdröm, framför allt inte för föräldrarna Andersson.

PR har övertygat fler här i tråden om sin utsatthet, ärlighet och oskuld! Han har övertygat mig och fler om motsatsen, av uttalande och agerande.
PR hade som så många andra fler sidor men det hör inte till vanligheten att man är sin egen motsats när någon går en emot.
Det är en viss kategori människor som är det!

PR har lyckats få människor att inte våga prata om honom, säga emot honom. Han har levt bland vänner som vet att man inte vill gå emot honom....

Om han fått fäste i familjen Andersson så kanske det varit mindre lätt att skala av sig honom. Hans vänner med...
Vänner som jag VET inte skulle ge sig direkt på PR om han hade skulder utan skulle statuera exempel genom att skrämma dem han bryr sig om för att få honom otrygg! Jag VET INTE att det gått till så men jag vet att vänner till honom i Mariestad fungerar just så.

Prinzezzan sade att han hade idioter efter sig som hotade...
Jag kan tänka mig att det var likasinnade och att de skulle finna hans relation med familjen Andersson som ett ypperligt tillfälle.
Där kanske det gick snett!
Det kanske gav PR så starka skuldkänslor att han ville rentvå sig från skuld då han inte direkt orsakat hennes död även om familjen Andersson höll honom ansvarig... Min SPEKULATION!

Flera i det närmsta kring Helena verkar dölja en hel del och det har tidigt sagts att familjen vet men inte har några bevis.
PR skulle inte kunna ange den sortens vänner, bara försöka bevisa sin egen oskuld.

Det är bara en idé om hur det kan ha gått till OM PR varit inblandad.

Intressant, finns rimlighet i det.
Efter han tipsat om sej själv och i efterspelet av det så åkte han till Hs föräldrar och hade ett långt förtroligt samtal med dem om sin oskuld. Det var viktigt att de skulle tro honom.
Skulle han kunnat skydda någon genom att lägga ut fokus på sej själv?
Fanns det någon som vid tiden han skulle kunna offra sej för och slänga sej ut som måltavla för att vinna tid och öka förvirring?
Citera
2017-12-12, 19:03
Medlem
Citat:

Jag tror precis tvärtom. Men olika är bra!
Citera
2017-12-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Han ska, enligt honom själv, ha suttit i riksdagen i 24 år (sedan -93), så det låter inte otroligt att han lämnade orten vid den tiden. Kanske en flytt till Stockholm? Det går att ta reda på.

Skulle vara intressant att få reda på om han var kvar i M-stad -92. (OM nu KM är "mannen i pilotglasögonen" och OM KM var inblandad i Helenas försvinnande, vilket han inte behöver vara, även om han är MMPG.)

UrA har varit kvar hela tiden, dubbla boenden.
Citera
2017-12-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Nu får man ju inte spekulera vilka som ligger bakom villet nick på FB men de som skrivit PM och pekat ut KM (jag tror på dom) måste isåfall ha insyn. Min slutsats är att någon familj/vän har sjungt ut i PM.

Vore bra om dessa som nämnde KM i PM kunde komma in i tråden också.

FAMILJ OCH VÄNNER TILL HA IN I TRÅDEN FÖR TUSAN OCH SE TILL ATT Helenas försvinnande klaras upp. VI PÅ FLASBACK ÄR MÅNGA SOM VILL HJÄLPA TILL MEN NI MÅSTE VARA MED OSS OCH DRA LASSET! förlåt för stora bokstäver men blir fan tokig

Du har helt rätt - det sociala mediet skulle göra mycket gott för att "nita" ditt KM och ev nån mer UrA PK etc om de är medskyldiga.
Citera
2017-12-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75

Bor väl kvar i Leksberg?
Citera
2017-12-12, 19:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Min fetning: Men det är ju precis det som PW säger: Att hon intervjuar den person som var med på hennes inflyttningsfest, som följde med Helena till Stadt och som är "mannen med pilotglasögon"!
Citera
2017-12-12, 19:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75

Han har väl aldrig släppt Mariestad helt? Jag kan kolla detta imorgon för säkerhets skull.
Citera
2017-12-12, 19:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Ok, nu gör vi så här: Ni som i PM tipsade bland andra mig om att KM skulle vara "mannen med pilotglasögon": Kan ni återkomma till mig i PM (jag vet ju vilka nick det var som hörde av sig)? Även om jag lite irriterat har misstänkliggjort er och funderat i banor kring "avancerad trollning" och så vidare, ber jag er att återkomma i PM. Jag har faktiskt aldrig tänkt den tanken att ni eventuellt skulle kunna vara typ familjemedlemmar som öppnade er, men oavsett: Återkom - och öppna gärna upp lite mer. Jag lovar att inte hänga ut er - bara vi kommer framåt!
Citera
2017-12-12, 20:10
Medlem
Pajosvs avatar
Expressen Brottscentralen tar upp Fallet Helena Andersson just nu.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ter-om-sorgen/

Jag sparade ner tre artiklar och slog ihop dessa till en PDF-fil.

Länk:

https://minfil.org/4594l0d8bd/Fler_f..._Expressen.pdf
Senast redigerad av Pajosv 2017-12-12 kl. 20:44.
Citera
2017-12-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Expressen Brottscentralen tar upp Fallet Helena Andersson just nu.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ter-om-sorgen/

Vilken oengagerad polis - Lars Johansson.
Varför vill man inte lösa detta. Släpp lite fakta till Mariestadsborna mfl. tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in