Citat:
Korset bärs väl nästan uteslutande i halsband under blusen. När jag gick i skolan var det föralldel några killar som efter konfirmationen kunde ha korset så det hängde utanpå T-shirten. För dem var det nog mer ett smycke än att försöka förmedla ett kristet budskap.
Citat:
Om du prompt ska springa runt med en replik av ett avrättningsinstrument från sen bronsålder om halsen på jobbet får du nog finna dig i att vissa kan ha synpunkter, såsom din chef som är den som avgör vilken utsmyckning du har vid kontakt med företagets kunder - i alla fall om du jobbar för SAS.
Arbetsgivare som inte har lika mycket att sätta mot som SAS (som under lång tid behandlats hårt av Pilotfacket) har kanske inte utvecklat en lika tuff attityd mot hänsynslösa kravställare.
Arbetsgivare som inte har lika mycket att sätta mot som SAS (som under lång tid behandlats hårt av Pilotfacket) har kanske inte utvecklat en lika tuff attityd mot hänsynslösa kravställare.
Du begrep aldrig vad korset symboliserar, eller hur?
Hela västvärlden anda de senaste 500-1000 åren vilar på kristen grund och kristna värderingar. Mycket har förvisso lagts över de värderingar och traditioner folken i Europa hade sedan årtusenden tillbaka, men likväl - Europa är en kristen kontinent. Varför vill man invandra hit om man inte kan acceptera det?
Jag respekterar och delar dock SAS policy. Anställda har en klädkod och kunden ska slippa att få religion, politik, genustjafs eller annat personligt upptryckt i ansiktet.
Citat:
Jag skulle inte ha något emot det. Jag har för mig att det är hakkors som utsmyckning på Judiska församlingens fasad på Wahrendorffsgatan. Någon som kan bekräfta?