2018-01-05, 15:08
Medlem
Jag är tudelad över vad jag tycker i frågan. Å ena sidan tycker jag företaget/ledningen ska få välja arbetsklädsel och om det inte passar, behöver man inte jobba där. Samtidigt är slöja, turban, kippa, m.m inte så farligt, det finns överallt i samhället, varför inte på flygplan? Svår fråga det här.
Citera
2018-01-05, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är ingen skillnad mellan att bära en slöja på huvudet eller en blöja på huvudet. SAS hade inte anställt någon med en blöja på huvudet heller.

Ja så kan man också se på det, eller så är Islam, Kristendom och Judendom något helt annat gäntemot någon som väljer att gå med en blöja på huvudet.
Citera
2018-01-05, 15:09
Medlem
Äntligen har man lite nytta av EU!
Citera
2018-01-05, 15:16
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Jag är tudelad över vad jag tycker i frågan. Å ena sidan tycker jag företaget/ledningen ska få välja arbetsklädsel och om det inte passar, behöver man inte jobba där. Samtidigt är slöja, turban, kippa, m.m inte så farligt, det finns överallt i samhället, varför inte på flygplan? Svår fråga det här.

Om hakkors hade funnits överallt i samhället så skulle du inte ha något emot det heller förstås.
Citera
2018-01-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Men varför ville mänskan ha slöja på sig just när hon jobbar på SAS, när hon annars inte har det?

Konstigt att svenskt rättegångsväsende inte upptäckte den buggen i anmälan och lät henne böta för falsk anmälan, eller vad det nu kan heta.

Hon satsade väl på att få ett fett skadestånd.
Citera
2018-01-05, 15:24
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
En liten glädjande nyhet bland alla hucklen man tvingas stå ut med.

DO: Inget brott neka slöjbärare jobb

En kvinna som sökte jobb som incheck-
are på SAS fick veta att hon skulle
vara tvungen att ta av sig slöjan för
att få jobbet. Hon vägrade och diskri-
mineringsombudsmannen (DO) inledde en
utredning. Nu ger DO flygbolaget rätt.

I sitt beslut bedömer DO att SAS inte
brutit mot lagen. SAS har hänvisat
till att bolagets klädregler inte
tillåter bärande av religiösa eller
ideologiska symboler tillsammans med
uniformen, och att den enbart gäller
anställda som har kontakt med kunder.

Det är i linje med ett uttalande från
EU-domstolen.
'
Svt text sid 110

Ja, men dessvärre såg jag en kvinna bakom ratten till en buss som går i trafiken i Göteborg. Och hon var draperad i religiösa slöjor. Nu skulle inte jag med den bussen, men hade det varit min buss, hade jag inväntat nästa. Jag vägrar att erkänna dessa religiösa tvångspaket!
Citera
2018-01-05, 15:24
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Men varför ville mänskan ha slöja på sig just när hon jobbar på SAS, när hon annars inte har det?

Konstigt att svenskt rättegångsväsende inte upptäckte den buggen i anmälan och lät henne böta för falsk anmälan, eller vad det nu kan heta.
Precis, hon hade ju hastigt och lustigt återupptäckt det där med slöja och hur viktigt det var efter att ha lagt ut en massa bilder på sig själv utan. Det är nästan så att man misstänkter att hon inte var helt ärlig i sitt "beslöjande"
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
https://m.facebook.com/profile.php?id=659601696&ref=content_filter

Där kan ni läsa det muslimen Aye skriver...
V.v. citera, får inte upp texten...
Citera
2018-01-05, 15:26
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musicbanger
Rätt dom men man blir ju livrädd när man ser hur mycket hat folk här är fyllda med.

Herregud, gnäller ena stunden på att invandrare inte jobbar sen att dom stjäl jobben när dom är kanske övereprsenterade i ett yrke. Hur fan vill ni ha det? Det är nog fan fler svenskar som har fått jobb över invandrare än tvärtom. Men nej, på flashback är man alltid ett offer.

Skitsnack!

Läs här om riktiga kvinnor som kämpar för alla kvinnors rättigheter! Inte bara för redan privilegierade kvinnor i västländer! Som inte fattar att de har en frihet som kvinnorna från MENA länder och andra islamistiska länder bara kan drömma om!

https://sv.gatestoneinstitute.org/11685/kvinnor-frihet-iran
Citera
2018-01-05, 15:28
Medlem
pantherTypeGs avatar
Är slöjan verkligen en religös symbol? Står det i koranen att kvinnor ska ha det på sig?
Citera
2018-01-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Är slöjan verkligen en religös symbol? Står det i koranen att kvinnor ska ha det på sig?
Ja det står i koranen att kvinnor ska ha den.
Citera
2018-01-05, 15:50
Bannlyst
Ja men det var väl fan på tiden att inbitna muslimerna får lära sig att inför lagen är vi alla lika annars kan de packa sina saker in i närmsta bananbåt och dra.
Citera
2018-01-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om hakkors hade funnits överallt i samhället så skulle du inte ha något emot det heller förstås.

Med tanke på den slagkraft korset har, och historian kring den är det svårt att få den ”rumsren” idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in