2018-01-04, 18:49
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag håller helt med dig rent teoretiskt..eller utopiskt.
Dock ser ju verkliga verkligheten totalt motsatt ut..och när relativa dussinlirare som Virgil numera går för runda summor som 75 miljoner Pund,ja då är den mera ideella inställningen helkörd rakt in i det berömda kaklet.
The name of the game is money,och ju mera som har dem ju bättre.

För övrigt så har engelsk klubbfotboll dominerats av ett fåtal klubbar sedan sjuttiotalet.För mig är det helt ointressant om de heter Liverpool eller Manchester City.Same old shit.

Det enda som kan hjälpa är att riva Bosman.Jag uppmanar ingen att hålla andan härvidlag.

Brexit vet jag inte vad det kan få för betydelse?

Man kan ju faktiskt sluta titta på PL/CL. Båda de två turneringarna är ju helt förstörda och inte direkt roliga längre. Eller så kan man sitta och ondgöra sig över den moderna fotbollen och sen köra på som vanligt.

Men ja, vi får väl se med Wolves. Klubben blir ju inte mer sympatisk av att de har Jorge Mendes hängande över sig som en ond ande.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2018-01-04 kl. 18:53.
Citera
2018-01-04, 18:49
Medlem
Sedan är jag naturligtvis inte säker på min sak gällande Wolverhampton Wanderers framtid.
Som supporter sedan 1977 så har jag åkt berg och dalbana mer än något annat fan till någon annan klubb.
Jag ser självklart saker och ting från best case scenario.Kanske säger Mendes och Fosun hejdå om ett år..vad vet jag?
Citera
2018-01-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Man kan ju faktiskt sluta titta på PL/CL. Båda de två turneringarna är ju helt förstörda och inte direkt roliga längre. Eller så kan man sitta och ondgöra sig över den moderna fotbollen och sen köra på som vanligt.

Men ja, vi får väl se med Wolves. Klubben blir ju inte mer sympatisk av att de har Jorge Mendes hängande över sig som en ond ande.

Mendes involvering är direkt avgörande.Om inte så blir det bara typ Everton av alltihop.
Citera
2018-01-04, 19:10
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Mendes involvering är direkt avgörande.Om inte så blir det bara typ Everton av alltihop.

Han är ju inte direkt sympatisk eller någon man vill ska få fotfäste någonstans i fotbollsvärlden utöver det han redan parasiterat dock.
Citera
2018-01-04, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Han är ju inte direkt sympatisk eller någon man vill ska få fotfäste någonstans i fotbollsvärlden utöver det han redan parasiterat dock.

Återigen....vad finns att göra annat än att förgäves fightas emot väderkvarnar?
Agenternas inflytande ökar i takt med pengarna,och för närvarande är det bara vägen upp som gäller.
Mendes har varit vår bästa talangscout i modern tid.Utan honom så skulle vi inte ha tagit in redan färdigt Prem material såsom Neves,Jota eller Boly.
Hittills har JM gjort allt rätt och är naturligtvis hållen i stor respekt i Wolverhampton med omnejd.
Alla fans vill se sitt lag vinna.Jag undrade tidigare om det inte fanns en känslomässig motsättning här i samband med hur Man Citys fans kände gällande oljeshejken..en i sammanhanget mycket mera dubiös figur än våra kinesiska ägare..men nu fattar jag ju att man skiter fullständigt i närmast allting så länge som ens lag vinner.
Så enkelt är det om man är en supporter,och det finns inget fel i just det.
Citera
2018-01-04, 23:33
Medlem
Manchester City står inför Premier League-dominans de kommande åren, i alla fall så länge Guardiola beslutar sig för att stanna. Så alla United-fans kan byta läger redan nu för ni kommer att lida ordentligt de kommande åren
Ingen tränare eller trupp kan sätta stopp för Peps taktiska intelligens eller spelarmaterial. Aguero har varit lite slösaktig framför mål och är verkligen inte lika sylvass som för några år sen, så om de låter Gabriel Jesus spela upp sig och tar in Alexis Sanchez och samtidigt tar in en världsback (Kompany är slut) i Bonucci/Umtiti/Laporte/etc som bildar mittlås med Otamendi/Stones så blir de absolut ostoppbara inom europeisk fotboll. Ni som säger emot tål antingen inte verkligheten eller förstår inte fotboll. Citys statistik talar för sig själv.

Citat:
I övrigt så kan jag bara hänvisa till Citeh i relativ nutid,en klubb som egentligen befinner sig mycket mera på Wolves nivå historiskt än vad som nu är fallet.

Bittert United-fan som jämför Wolves med City? Förstår det.
Varför skriver du City Citeh, är det tomt på hjärnkontoret?
Citera
2018-01-04, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Manchester City står inför Premier League-dominans de kommande åren, i alla fall så länge Guardiola beslutar sig för att stanna. Så alla United-fans kan byta läger redan nu för ni kommer att lida ordentligt de kommande åren
Ingen tränare eller trupp kan sätta stopp för Peps taktiska intelligens eller spelarmaterial. Aguero har varit lite slösaktig framför mål och är verkligen inte lika sylvass som för några år sen, så om de låter Gabriel Jesus spela upp sig och tar in Alexis Sanchez och samtidigt tar in en världsback (Kompany är slut) i Bonucci/Umtiti/Laporte/etc som bildar mittlås med Otamendi/Stones så blir de absolut ostoppbara inom europeisk fotboll. Ni som säger emot tål antingen inte verkligheten eller förstår inte fotboll. Citys statistik talar för sig själv.

Det här var det sjukaste jag läst 😂
Citera
2018-01-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Det här var det sjukaste jag läst 😂

Du låter smart. Inte.
Citera
2018-01-05, 00:37
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Oja, pep har verkligen vunnit så otroligt mkt på ön. Sedan lär han ju köra med samma taktik år in och år ut med alla last minute goals. Verkligheten kommer även ikapp pep tillslut, länge sedan ett lag har haft sådan tur så pass länge.
Citera
2018-01-05, 00:40
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Lite goda argument.Tackar,tackar.
FFP är bara en papperstiger.Det finns alla möjliga vägar runt det.
Till exempel så kan man göra som vi nu har gjort och köra runt potentiella nyförvärv som låneobjekt.
Vidare kan man skriva långa kontrakt som vi gjort gällande till exempel Ruben Neves.Då fördelas summan över kontraktets period..i Neves fall fem år.
I övrigt så kan ju Fosun pytsa in önskat antal miljoner pund för rättigheterna att använda sig av varumärket Molineux ground..eller om det är stadium..bara som ett exempel.
Känt godkänt exempel från Sverige är ju när Leksands kommun köpte några meter trottoar för ett antal miljoner.

FFP går att kringgå på enkelt vis för ägare som så vill.

I övrigt så kan jag bara hänvisa till Citeh i relativ nutid,en klubb som egentligen befinner sig mycket mera på Wolves nivå historiskt än vad som nu är fallet.
Chelski är ett annat exempel.Både Citeh och Abramovitch projekt är saker som vi pissat på i relativt modern tid.
Har Fosun bara ambitionen så kan vi naturligtvis slå oss in topp sex.Att spela Champions är för övrigt den enda vettiga ambitionen om man vill tjäna lite pengar på att äga fotbollsklubb,och tjäna pengar,det garanterar jag dig och övriga..det vill både Fosun och Gestifute.

Vad f-n tror du att Fosun investerar i Wolves för?
För att losa pengar likt Baggies eller Stoke?

Tänk igen.Gör om och gör rätt.

För övrigt så borde egentligen alla applådera OM Wolves spelar Champions om säg fyra år.
Det sista fotbollen behöver är en än mer stängd topp sex än vad som nu är fallet.
Så för att man satsar pengar så kommer titlarna per automatik ? Skönt att Wolves hittat en lösning som inget annat lag utanför topp 6 har, för de investerar ju bara för att få delta och komma så drägligt till det bara går utan att ramla ur.
Citera
2018-01-05, 10:43
Medlem
Handlar inte enbart om cash naturligtvis.Dock är dessa en absolut nödvändig ingrediens för att överhuvudtaget lyckas slå sig in på topp sex.Därom torde nog ingen tvista.
Intressant för övrigt att så många tycks anse att topp sex är ristat i sten för all evinnerlig framtid.
Jag undrar hur man kan dra en sådan relativt orimlig slutsats?

Innan topp sex så var det topp fyra och lite samma snack då som nu.Citeh och Spurs var mittenlag eller lägre än så.Citeh låg till och med i Championship i början av 2000 talet.Enligt mångas enkelspåriga nuvarande resonemang så skulle dessa aldrig kunna slå sig in topp fyra.
Nåväl,nu vet vi ju facit.

Eftersom både Spurs och Citeh var jämförbara med Wolves historiskt sett innan de slog sig in topp sex så borde väl även Wolves kunna slå sig in bland de stora klubbarna?
Jag menar,har vi alla förutsättningar på plats för att göra det så finns det ingen naturlag som säger att Wolves inte skall lyckas med det.

Det behövs en ägare med nog kapital och vilja att genomföra topp sex,sju ambitionen.Jag tror att Wolves har det via Fosun.Vidare så måste organisationen i övrigt fungera.Onekligen är tecknen ljusa härvidlag med Mendes som förser klubben med talangfulla och duktiga spelare samt en headcoach i Nuno Espirito Santo som ovedersägligen lyckats med lagbygget så här långt.

Att Wolves omsättning måste öka säger sig självt.Vi ligger i West Midlands,en riktig hotbed när det gäller lokalt upptagningsområde..och särskilt när de konkurrerande klubbarna såsom Villa och WBA befinner sig på vad som verkar vara långsiktig dekis.
Troligen så måste klubben säljas till Kina på ett stort sätt.Det är en uttalad målsättning från Fosun.Klubben är utan tvivel en av de lättaste att marknadsföra via klubbmärket och historian såsom varande de första inofficiella europacupmästarna.

Jag skulle vilja påstå att utgångsläget inför attacken emot toppen är bättre än den som Spurs och Citeh hade när det begav sig.Vi kommer naturligtvis att behöva splasha cashen via profilnyförvärv till klubben framöver...men en tröja är en tröja och en topp placering är en topp placering.
Citera
2018-01-05, 10:51
Medlem
Citat:

Ja herregud,har du inte fattat att jag är Wolves så finns det inte de intellektuella förutsättningarna att förklara för dig varför man skriver Citeh om Citeh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in