2018-01-04, 01:18
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
En hypermodern skyskrapa i USA inklusive mer än hundra års erfarenhet, koder, kontroller, standarder ... vs. en gammal risig hög byggnad i ett utvecklingsland, utan kända koder, standarder, kontroller, underhåll ... är enligt varje känd definition en helt vansinnig referens.
Låt gå att byggnad 7 var lite modernare än byggnad 1 och byggnad 2... Men att kalla någon utav byggnaderna för hypermodern måste väl ändå vara en överdrift med tanke på hur du tidigare beskrivit 1 och 2?

Citat:
Det som jag tycker är misstänkt är att Silverstein (& co) köper ett kontrakt på 99 år på en fastighet där det inte finns en chans i helvetet att undvika förluster i miljardklassen p.g.a. asbest och föråldrad infrastruktur.?
Är det åtminstone okej att jämföra WTC1-2 med andra byggnader utan att bli anklagad för att vara vansinnig utav dig?
Citera
2018-01-04, 01:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är du som gör jämförelsen. Det är du som bör visa att den inte är vansinnig.

Visa det.

Så jag ska visa att dina påståenden stämmer?? Ge dig - det enda jag ”jämförde” var att det finns andra stålskyskrapor som rasat av brand, vilket det alltså gör... om du då påstår att det var ”en gammal risig hög byggnad i ett utvecklingsland, utan kända koder, standarder, kontroller, underhåll ...” så är det givetvis din bevisbörda. Precis som det är du som fortfarande ska visa att Hanjour inte kunde flyga, alls... men det går du ju också bet på..
Dessutom förändrar det ändå inte faktumet att det finns andra stålskyskrapor som rasat av brand
(Eller menar du att Plasco skulle ha rasat den där dagen även om det inte hade brunnit?)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-01-04 kl. 01:30.
Citera
2018-01-04, 01:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så jag ska visa att dina påståenden stämmer?? Ge dig - det enda jag ”jämförde” var att det finns andra stålskyskrapor som rasat av brand,
”A skyscraper is a continuously habitable high-rise building that has over 40 or 50 floors[1] and is taller than approximately 100 m (328 ft)”
Hur hög sa du att Plasco var nu igen?

Citat:
vilket det alltså gör... om du då påstår att det var ”en gammal risig hög byggnad i ett utvecklingsland, utan kända koder, standarder, kontroller, underhåll ...” så är det givetvis din bevisbörda. Precis som det är du som fortfarande ska visa att Hanjour inte kunde flyga, alls... men det går du ju också bet på..
Dessutom förändrar det ändå inte faktumet att det finns andra stålskyskrapor som rasat av brand
(Eller menar du att Plasco skulle ha rasat den där dagen även om det inte hade brunnit?)
Börja med om det alls var en ”skyskrapa” så tar vi det där ifrån. No worries, jag finns här och assisterar.
Citera
2018-01-04, 01:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
”A skyscraper is a continuously habitable high-rise building that has over 40 or 50 floors[1] and is taller than approximately 100 m (328 ft)”

Börja med om det alls var en ”skyskrapa” så tar vi det där ifrån. No worries, jag finns här och assisterar.
Åh men vilket jättebra argument - efter 6 inlägg så skrev jag äntligen ”skyskrapa” så du fick något reellt att hänga upp dig på - men grattis då, jag lovar att inte kalla Plasco ”skyskrapa igen... så? Kan du återgå till dina obefintliga argument nu?
Citera
2018-01-04, 01:52
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:

Om du skall assistera så kanske du kan besvära dig med lite källkontroll? Du hänvisar till Wikipedia men kollar inte upp vilka källor som ligger till grund för det som står där?

Om du hade gjort det så hade du noterat att det finns flera definitioner utav vad som är en skyskrapa och att den vanligaste är att det är en hög byggnad som utmärker sig som sådan i det landskap den befinner sig.

Här kan du läsa en forumtråd där det diskuteras:
http://forum.skyscraperpage.com/showthread.php?t=152307
Citera
2018-01-04, 05:00
Avstängd
Citat:
Åh men vilket jättebra argument - efter 6 inlägg så skrev jag äntligen ”skyskrapa” så du fick något reellt att hänga upp dig på - men grattis då, jag lovar att inte kalla Plasco ”skyskrapa igen... så? Kan du återgå till dina obefintliga argument nu?
Fast argumentet är fortfarande att någon skyskrapa i stål aldrig tidigare har totalkollapsat tidigare, innan 9/11. Av brand. Av instörtande flygplan. Av någonting, utom sprängmedel.

Du menar att det faktum att Plasco i bästa fall kan kallas en hög byggnad i stål är underordnat det argumentet?
Senast redigerad av onopono 2018-01-04 kl. 05:03.
Citera
2018-01-04, 08:39
Moderator
Ett par inlägg med onödiga personangrepp raderade. Läs moderatormeddelandet innan inlägg postas!

/Moderator
Citera
2018-01-04, 12:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast argumentet är fortfarande att någon skyskrapa i stål aldrig tidigare har totalkollapsat tidigare, innan 9/11. Av brand. Av instörtande flygplan. Av någonting, utom sprängmedel.

Du menar att det faktum att Plasco i bästa fall kan kallas en hög byggnad i stål är underordnat det argumentet?

Plasco building kallas "skyskrapa" av samma källa som du använder för att försöka bevisa motsatsen.. (wikipedia):

The Plasco Building (Persian: ساختمان پلاسکو‎, translit. Sakhteman-e Pelasko) was a 17-story high-rise landmark building in Tehran, the capital city of Iran. At the time of its construction in the 1960s it was the tallest building in Iran,[1] and was considered an iconic part of the Tehran skyline.[2] The building collapsed on 19 January 2017 during a skyscraper fire.[3]
https://en.wikipedia.org/wiki/Plasco_Building

Plasco Building finns även upptagen på siten "The Skyscraper Center - The Global Tall Building Database of the CTBUH": http://www.skyscrapercenter.com/building/plasco-building/28320

Plasco Building finns även upptagen på siten SkyScraperPage.com: http://skyscraperpage.com/cities/?buildingID=106194

Dags att gå vidare?
Citera
2018-01-04, 15:46
Medlem
Detta hände aldrig det är bara fake news som är fabricerat av Simpson skaparen. Han har ju förutspått det i sin serie så han visste det skulle ske. Då kan man undra varför han ej stoppade det då. Jo för de som hoppar från tornet är inte riktiga människor det är robotor och shapeshifters som liknar riktiga människor
Citera
2018-01-04, 20:56
Avstängd
Citat:
Plasco building kallas "skyskrapa" av samma källa som du använder för att försöka bevisa motsatsen.. (wikipedia):

The Plasco Building (Persian: ساختمان پلاسکو‎, translit. Sakhteman-e Pelasko) was a 17-story high-rise landmark building in Tehran, the capital city of Iran. At the time of its construction in the 1960s it was the tallest building in Iran,[1] and was considered an iconic part of the Tehran skyline.[2] The building collapsed on 19 January 2017 during a skyscraper fire.[3]
https://en.wikipedia.org/wiki/Plasco_Building

Plasco Building finns även upptagen på siten "The Skyscraper Center - The Global Tall Building Database of the CTBUH": http://www.skyscrapercenter.com/building/plasco-building/28320

Plasco Building finns även upptagen på siten SkyScraperPage.com: http://skyscraperpage.com/cities/?buildingID=106194

Dags att gå vidare?
Du vill således hävda att Plasco var en skyskrapa i stål?
Citera
2018-01-04, 21:34
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Om du nu tycker att det är så fruktansvärt intressant att diskutera vad som är en skyskrapa så kanske du kan starta en ny tråd i lämpligt forum för att diskutera den frågan?

För övrigt så byggdes Plasco-byggnaden utav israeler på uppdrag utav en jude. Var neocon-sionisterna i Israel mycket sämre på att bygga höghus än neocon-sionisterna i New York tror du?

Kanske dags att kolla upp var Eddy Shalev och hans chef befann sig när Plasco rasade?
Citera
2018-01-04, 21:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Jag skiter fullständigt i hur du, Wikipedia eller någon definierar ordet ”skyskrapa”. Uppenbarligen är det, som visat, många som definierar Plasco som en skyskrapa.
Själv är jag bara intresserad av att det var en hög stålkonstruktion som rasade av brand precis som wtc 7. Eller egentligen inte precis lika eftersom branden i WTC 7 inte bekämpades av brandmän...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in