2018-01-03, 11:43
Medlem
MrSkargards avatar
MFFarna kommer snart att påstå att Anders Christiansens flytt inte kommer innebära någon större förlust. Samma MFFare kommer dessutom att påstå att Christiansen egentligen aldrig har varit Allsvenskans bästa spelare. Det brukar nämligen bli så här när Malmö FF säljer sina bästa spelare.
Citera
2018-01-03, 11:44
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
@AEG - Varumärkesintrång!
😉

Om det är Jesper som rör om. Hur fan fick han så stort förtroende i Bajen. Vems lierade är han?

Vad jag fattar det som så blir inte JM entledigad pga att JJ vill ha bort honom, utan pga den nya rollfördelningen där sportchefen mer eller mindre får all makt kring värvningar. Tror inte JM finner sig i detta. Eller, inte att JJ entledigar honom, utan att JM själv väljer att gå.

Det blir till att man ger en JÄVLIGT bra förklaring från Bajens sida om/när detta går igenom. Man kan inte propsa så som man gjorde för JM när man valde att bryta med Nanne, låta honom prata om att ”få 3 fönster” och att sedan efter just 3 fönster låta honom gå. Då sätter man exakt allt förtroende och anseende på spel.
Citera
2018-01-03, 11:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
MFFarna kommer snart att påstå att Anders Christiansens flytt inte kommer innebära någon större förlust. Samma MFFare kommer dessutom att påstå att Christiansen egentligen aldrig har varit Allsvenskans bästa spelare. Det brukar nämligen bli så här när Malmö FF säljer sina bästa spelare.

ACs flytt kommer att bli kännbar och enligt mig så är AC allsvenskans just nu bästa spelare. Danne vet ju betydlig mer, än vad vi stackare sitter och spekulerar om.
Jag tror att han har ett ess i rockärmen som han spelar ut inom de kommande veckorna.
Citera
2018-01-03, 11:51
Medlem
Citat:

Det scenariot har jag svårt att tro. Följer man diskussionerna på sociala medier nu är det domedagsrubriker och ganska nedstämt.

AC är en av de bästa spelarna i Allsvenskan, och han kommer inte kunna ersättas i en handvändning. Sen har nog MFF bäst förutsättningar att ersätta en sådan spelare.

Brukar det vara så, att vi MFFare svänger så vid spelarförsäljningar?
Citera
2018-01-03, 11:54
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
ACs flytt kommer att bli kännbar och enligt mig så är AC allsvenskans just nu bästa spelare. Danne vet ju betydlig mer, än vad vi stackare sitter och spekulerar om.
Jag tror att han har ett ess i rockärmen som han spelar ut inom de kommande veckorna.
Ofori?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2018-01-03, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag läste samma sak och han brukar ha koll, tyvärr. Vem spelar på AC plats i år?
tyvärr från AIK håll ryktas det om Ofori
Citera
2018-01-03, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Bachirou, om den källa jag följer på twitter har rätt.

Inte samma spelartyp och inte samma poängspelare som AC. Bachirou hade nog varit ersättare till Lewicki.

Citat:

Försvinner AC som är Allsvenskans bästa spelare så räknar jag det till det tyngsta tappet av alla som lämnar MFF efter säsongen. Alla spelartyper som lämnat går att ersätta, detta kan inte sägas om AC, en ganska unik spelare för denna nivå. Skall det in en ersättare så måste Danne ut och jaga utanför Sveriges gränser då vi inte lär hitta ersättaren i Allsvenskan.
Citera
2018-01-03, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Inte samma spelartyp och inte samma poängspelare som AC. Bachirou hade nog varit ersättare till Lewicki.

Försvinner AC som är Allsvenskans bästa spelare så räknar jag det till det tyngsta tappet av alla som lämnar MFF efter säsongen. Alla spelartyper som lämnat går att ersätta, detta kan inte sägas om AC, en ganska unik spelare för denna nivå. Skall det in en ersättare så måste Danne ut och jaga utanför Sveriges gränser då vi inte lär hitta ersättaren i Allsvenskan.
Alla går att ersätta. Men lär ju bli tufft för MFF i år när AIK kommer satsa ordentligt för att vinna
Citera
2018-01-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Skit.
Når vi inte Europa, och tar SM-guld i år kommer det bli tufft för DA att försvara denna försäljning.
Visar att någon är påväg in, men vem kan man ju fråga sig.
Bachirou är väl mer defensivt lagd än AC, kanske den där islänningen jag läst lite snabbt om (men har noll koll på)?

Herregud vilket tungt fönster...
Ut: AC, Rakip, Berget, Tinnerholm, Eikrem.
Då har ni antagligen fått in en del pengar? Ni värvade för mest pengar under sommarfönstret också, så riktigt nattsvart lär det väl inte vara? Även om Strandberg tydligen är skadad nu, och missar januari?
Citera
2018-01-03, 12:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Alla går att ersätta. Men lär ju bli tufft för MFF i år när AIK kommer satsa ordentligt för att vinna

Fast så där låter det ju varje år från dig.
Citera
2018-01-03, 12:28
Avslutad
Citat:
Fast så där låter det ju varje år från dig.
Jo men känslan efter Isak försäljningen så skulle en satsning komma.. Problemet den satsningen började på sommaren..
Citera
2018-01-03, 12:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Då har ni antagligen fått in en del pengar? Ni värvade för mest pengar under sommarfönstret också, så riktigt nattsvart lär det väl inte vara? Även om Strandberg tydligen är skadad nu, och missar januari?

Det är väl bara AC som säljs de andra hade utgående kontrakt. Lite pengar för Rakip i utbildningsbidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in