2018-01-03, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ryktas om att det kommer bli stökigt i Bajen den närmaste tiden. Det hintas om bomber modell större. Jag misstänker att det är mer än att Michelsen försvinner och vem som efterträder. Borde vara klargjort innan veckan är slut iaf.
@AEG - Varumärkesintrång!
😉

Om det är Jesper som rör om. Hur fan fick han så stort förtroende i Bajen. Vems lierade är han?
Citera
2018-01-03, 06:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han har väl även plats i Danmarks VM-trupp att kämpa för?

Trots att Åge har bra koll på MFF så tror jag faktiskt att AC måste röra på sig ifall han skall ha en chans att komma med till VM. Känns som samma problem som svenska spelare har, spelar man i Allsvenskan så faller man ganska i skymundan såvida man inte presterar på gudabenådad nivå.

Det som talar emot att han kommer att flytta är att han inte har tackat nej till Danmarks januaritrupp. Hade det varit nära i dagsläget så hade han mest troligt gjort en Rakip och tackat nej till samlingen. Det jag tror blir avgörande ifall han är kvar eller inte är vad Åge säger till AC under samlingen. Säger han att AC har en "god" chans att komma med trots att "bara" spelar i MFF så lär han vara kvar annars ser jag det väldigt svårt att ha honom kvar då detta är trots allt mest troligt hans sista chans att delta i ett stort mästerskap.

Och ska vi vara ärliga så må vi inte tycka att ett underpresterande Gent är så ofantligt större än MFF men rent objektivt så är det en större klubb i alla avseenden så chanserna att komma med i en VM-trupp ökar ifall han lyckas prestera i Gent. Det är ett större skyltfönster än vad MFF kan erbjuda trots CL-kval.

Sen personligen hade jag inte gått till Gent, var det inte deras ägare som tvingar spelarna till att använda mätinstrument 24/7 för att följa vad de gör under dygnets alla timmar eller tänker jag på ett annat belgiskt lag?
Senast redigerad av AIP 2018-01-03 kl. 06:37.
Citera
2018-01-03, 06:56
Avslutad
Inte meningen att dubbelposta men ser att Göteborg plockat in Calisir. Är det tänkt att han ska spela bredvid Boo Wiklander? Känns som om det behövs en ledarfigur bredvid där ifall det ska bli bra. För av det jag sett så imponerar det inte på mig och även om det känns lite konstigt att skylla på en specifik spelare så måste man säga att det är på grund av hans misstag som kostade J-Södra deras Allsvenska-plats.

Kul även för Norrköping som plockade in Larsson. Tror klubben behövde visa att man fortfarande kan locka spelare som är intressanta och har bra utvecklingspotential.
Citera
2018-01-03, 09:42
Medlem
Gallachers avatar
Enligt någon betrodd dansk journalist är AC en "done deal" nu. Röv.
Citera
2018-01-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Inte meningen att dubbelposta men ser att Göteborg plockat in Calisir. Är det tänkt att han ska spela bredvid Boo Wiklander? Känns som om det behövs en ledarfigur bredvid där ifall det ska bli bra. För av det jag sett så imponerar det inte på mig och även om det känns lite konstigt att skylla på en specifik spelare så måste man säga att det är på grund av hans misstag som kostade J-Södra deras Allsvenska-plats.
Mycket börjar väl peka mot att Blåvitt siktar på att spela med trebackslinje den här säsongen, nu har vi fem stycken mittbackar i truppen: Calisir, Boo Wiklander, Starfelt, Da Graca och Zalo om man kan räkna med honom efter alla hans skador.
Citera
2018-01-03, 10:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Enligt någon betrodd dansk journalist är AC en "done deal" nu. Röv.

Jag läste samma sak och han brukar ha koll, tyvärr. Vem spelar på AC plats i år?
Citera
2018-01-03, 10:14
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/6nknEe/novakovic-tranare-i-nytt-aik-samarbete

"Nebojsa Novakovic tar över Vasalund. Novakovic kommer närmast från ett uppdrag som tränare för AIK:s U19- och U16-lag och dessförinnan som assisterade till klubbens a-lagstränare Rikard Norling."
Citera
2018-01-03, 10:27
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Jag läste samma sak och han brukar ha koll, tyvärr. Vem spelar på AC plats i år?

Skit.
Når vi inte Europa, och tar SM-guld i år kommer det bli tufft för DA att försvara denna försäljning.
Visar att någon är påväg in, men vem kan man ju fråga sig.
Bachirou är väl mer defensivt lagd än AC, kanske den där islänningen jag läst lite snabbt om (men har noll koll på)?

Herregud vilket tungt fönster...
Ut: AC, Rakip, Berget, Tinnerholm, Eikrem.

Citera
2018-01-03, 10:38
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Mycket fin värvning av Blåvitt att lösa Calisir gratis men med deras ekonomiska ställning är det väl lite farligt och oansvarigt när man redan har Boo Wiklander, Starfelt, da Graca och Zalo under kontrakt. Lutar det åt fem/trebackslinje nästa säsong?

Det är ju stora frågetecken kring Zalos fysiska status, är han inte skadad är han sjuk.
Dessutom lär vi som flera varit inne på spela med tre mittbackar under Poya med Emil och troligen Sam A på kanterna.
Poya var inne på det själv att vi har väldigt olika mittbackstyper vilket precis som han säger är bra även om jag inte är så mycket för att ändra i ett försvar efter motstånd etc om det inte krävs p.g.a. skador/avstängningar.
Citera
2018-01-03, 10:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Skit.
Når vi inte Europa, och tar SM-guld i år kommer det bli tufft för DA att försvara denna försäljning.
Visar att någon är påväg in, men vem kan man ju fråga sig.
Bachirou är väl mer defensivt lagd än AC, kanske den där islänningen jag läst lite snabbt om (men har noll koll på)?

Herregud vilket tungt fönster...
Ut: AC, Rakip, Berget, Tinnerholm, Eikrem.

Det enda positiva i ACs övergång är att om de går till Belgien, så är de oftast tillbaka inom två år. Av någon anledning så funkar oftast inte allsvenska spelare i Belgien. T.ex Molins, Safari och Mange E.
Citera
2018-01-03, 11:04
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Det enda positiva i ACs övergång är att om de går till Belgien, så är de oftast tillbaka inom två år. Av någon anledning så funkar oftast inte allsvenska spelare i Belgien. T.ex Molins, Safari och Mange E.
Det var just i Gent som Kujovic och Tekie satt på läktaren från dag ett.
Citera
2018-01-03, 11:20
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Bachirou, om den källa jag följer på twitter har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in