Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Han har väl även plats i Danmarks VM-trupp att kämpa för?
Trots att Åge har bra koll på MFF så tror jag faktiskt att AC måste röra på sig ifall han skall ha en chans att komma med till VM. Känns som samma problem som svenska spelare har, spelar man i Allsvenskan så faller man ganska i skymundan såvida man inte presterar på gudabenådad nivå.
Det som talar emot att han kommer att flytta är att han inte har tackat nej till Danmarks januaritrupp. Hade det varit nära i dagsläget så hade han mest troligt gjort en Rakip och tackat nej till samlingen. Det jag tror blir avgörande ifall han är kvar eller inte är vad Åge säger till AC under samlingen. Säger han att AC har en "god" chans att komma med trots att "bara" spelar i MFF så lär han vara kvar annars ser jag det väldigt svårt att ha honom kvar då detta är trots allt mest troligt hans sista chans att delta i ett stort mästerskap.
Och ska vi vara ärliga så må vi inte tycka att ett underpresterande Gent är så ofantligt större än MFF men rent objektivt så är det en större klubb i alla avseenden så chanserna att komma med i en VM-trupp ökar ifall han lyckas prestera i Gent. Det är ett större skyltfönster än vad MFF kan erbjuda trots CL-kval.
Sen personligen hade jag inte gått till Gent, var det inte deras ägare som tvingar spelarna till att använda mätinstrument 24/7 för att följa vad de gör under dygnets alla timmar eller tänker jag på ett annat belgiskt lag?