2018-01-03, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Det var synd att Morbrorn inte lyckades. Det maste komma en kupp inifran. For NK befolkning. Frihet. Mat pa bordet och gott ol. Ren luft och vatten.

Det maste vara farbror, eller hur SS? Jag kan inte kejsardynastin men Kim III mor var Japanska. Vilket skapade vissa problem och mycket propaganda. Jag har tidigare skrivet om NK doktrin om DET RENA FOLKET.
NK ar alla nationalisters drom. Ett rent folk. SS ar du nasse?
Citera
2018-01-03, 04:48
Medlem
frank-costellos avatar
USA:s president Donald Trump skrev följande på sitt Twitter-konto klockan 01:49 svensk tid: Nord Koreas ledare Kim Jong Un deklarerade just att "kärnvapen knappen är på hans bord dygnet runt." Vill någon från hans utarmade och utsvultna regim vara så vänliga och informera honom att även jag har en kärnvapen knapp, men den är mycket större och kraftigare än hans, samt att min knapp fungerar.

Här är tweetet på originalspråket: North Korean Leader Kim Jong Un just stated that the “Nuclear Button is on his desk at all times.” Will someone from his depleted and food starved regime please inform him that I too have a Nuclear Button, but it is a much bigger & more powerful one than his, and my Button works!

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/948355557022420992
Citera
2018-01-03, 05:18
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
USA:s president Donald Trump skrev följande på sitt Twitter-konto klockan 01:49 svensk tid: Nord Koreas ledare Kim Jong Un deklarerade just att "kärnvapen knappen är på hans bord dygnet runt." Vill någon från hans utarmade och utsvultna regim vara så vänliga och informera honom att även jag har en kärnvapen knapp, men den är mycket större och kraftigare än hans, samt att min knapp fungerar.

Här är tweetet på originalspråket: North Korean Leader Kim Jong Un just stated that the “Nuclear Button is on his desk at all times.” Will someone from his depleted and food starved regime please inform him that I too have a Nuclear Button, but it is a much bigger & more powerful one than his, and my Button works!

Haha Trump är Genial
Citera
2018-01-03, 05:22
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Ja, det är klart att vi gör skilda tolkningar av världen. Det beror på att du är indoktrinerad att tänka på ett visst sätt. Det är naturligt att tänka som du gör, därför att vi inte lär oss att tänka annorlunda.

Att tänka annorlunda ställer krav och är socialt opassande. Du måste ifrågasätta allt du en gång lärt. Allt du ser som sant och gott är något som du uppfattar som naturligt - och det som är naturligt är bara vansinne att ifrågasätta, medans de andra - t ex koreanerna i DFRK är indoktrinerade, inte vi.

Det finns en bra bok av Göran Palm med titeln "Indoktrineringen i Sverige" som kom 1969. Läs den om du kommer över den.

Frågan om indoktrinering är ju mycket relevant i denna tråd, för är det något som är ett allmänt försanthållande bland allmänheten i Sverige, så är det att befolkningen i DFRK är just indoktrinerad.

Men vänd på frågan och försök ställa den tvärtom. Utgå t ex från fakta:

1. DFRK är ett helt fritt land som inte är styrt av utländska makter. Hur ser ni på Sverige?
2. I DFRK finns ingen hemlöshet. I Sverige finns 34 000 hemlösa, utan att räkna in sk EU-immigranter.
3. I DFRK finns ingen arbetslöshet. I Sverige finns över 300 000 öppet arbetslösa.

Så om koreanerna får lära sig att kapitalismen innebär en massa sociala sjukdomar som t ex hemlöshet, arbetslöshet och att USA dikterar villkoren för många länder, har koreanerna fel pga att de är indoktrinerade - eller har svenskarna inte fattat att det är deras eget samhälle som är sjukt och att det är svenskarna som är indoktrinerade, och inte koreanerna?
Det är samma argument som nynasisterna lägger fram.
Folket begriper inte att de är indoktrinerade, det gäller att berätta sanningen (som vi ser den) för dom.

Du påstår ju att jag inte kan tänka själv, det är ganska nedvärderande för 90 procent av mänskligheten.
NK har mycket att jobba med för att få upp sitt anseende, och hålla löften.
Citera
2018-01-03, 05:24
Medlem
Citat:

Dessa pojkar. Min bil ar storre an din. Min pappa ar starkare an don;;;;
USA och varlden forlorade (lost) 8 ar eller mer under Obama och Busch II
Citera
2018-01-03, 05:40
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ja, det

Men vänd på frågan och försök ställa den tvärtom. Utgå t ex från fakta:

1. DFRK är ett helt fritt land som inte är styrt av utländska makter. Hur ser ni på Sverige?
2. I DFRK finns ingen hemlöshet. I Sverige finns 34 000 hemlösa, utan att räkna in sk EU-immigranter.
3. I DFRK finns ingen arbetslöshet. I Sverige finns över 300 000 öppet arbetslösa.

Så om koreanerna får lära sig att kapitalismen innebär en massa sociala sjukdomar som t ex hemlöshet, arbetslöshet och att USA dikterar villkoren för många länder, har koreanerna fel pga att de är indoktrinerade - eller har svenskarna inte fattat att det är deras eget samhälle som är sjukt och att det är svenskarna som är indoktrinerade, och inte koreanerna?
1. Om du anser samarbete med andra länder är att bli styrd, så är det inte samma värdering som jag har.
2. En nordkorean beviljades asyl i höstas, han så att han var gatubarn, alltså hemlös? I Sverige finns det konstigt nog frivilligt hemlösa, de vill inte ha med myndigheter att göra. Hur ,ånga de är har jag ingen aning om.

Om vi jämför, vilken ekonomisk standard och möjlighet till förändring har en svenska hemlös, med en korean av lägsta klassen. I NK får man inte flytta till ett grönare område utan tillstånd. I Sverige behöver du inte svälta ihjäl, trots hemlöshet.
3. Jag tror en svensk arbetslös har det bättre än en lågbetald (med koreanska mått) korean.
Sen är det alltid 100 tusen som är mellan jobb, det är inte alltid samma som är arbetslösa.
Citera
2018-01-03, 05:46
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Jag tycker det är konstigt med Trumpens twittrande, men den här var ju faktiskt kul.
Men så mån man illa över att en president uttrycker sig så.
Han sänker sig till samma krigshetsarretorik som Lillkim.
Citera
2018-01-03, 07:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag tycker det är konstigt med Trumpens twittrande, men den här var ju faktiskt kul.
Men så mån man illa över att en president uttrycker sig så.
Han sänker sig till samma krigshetsarretorik som Lillkim.
Man hoppas att Trumps skötare ser till att hans knapp bara fungerar för att beordra in fler dietcola.
Citera
2018-01-03, 08:15
Medlem
Citat:

Han lade upp samma på Facebook. Om inte detta bryter mot gemensamhetsreglerna hos Twitter och Facebook så är det hyckleri då Paolo Roberto kan bli avstängd för skämt om metoo. Jag ser på twitter att folk faktiskt anmäler inlägget både på twitter och Facebook.

Retoriken är annars något man kan hitta hos dagisbarn i sandlådan
Citera
2018-01-03, 11:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Många docenter i psykologi i tråden...

Jag läser en bok av en fd. docent, numera professor, som dessutom har nått att tillföra i tråden vad gäller demokratin i DFR Korea.

Torbjörn Tännsjö, filosofen, blev tillsammans med en kollega från Stockholms Universitet inbjuden till DFRK och Kim Il Sung-universitetet. Han berättar om detta i boken "Vänsterdocenten" (2017).

Bl a så pratar han med en kollega från DFRK om "självkritik". Den koreanske kollegan berättar att han flera gånger genomgått självkritik och av samtalet att döma så misstänker Tännsjö att koreanen har fått begå självkritik i "saltgruvor" eller liknande. Ändå framhåller koreanen att trots svårigheterna att begå självkritik - vilket är speciellt svårt då man anser sig ha rätt - så är det ändå partiets linje som måste gälla och säger han, det finns alltid möjlighet att för en lojal partimedlem förändra grava felaktigheter.

Detta gör djupt intryck på Tännsjö, skriver han, därför att som svensk vänsteraktivist (Tännsjö har en bakgrund inom svensk vänster) så var det aldrig sådan lojalitet som uppvisades. Man bytte istället till nån annan sekt eller parti (typ på 60-70-talen).

Att stanna kvar och lojalt underkasta sig demokratin inom partiet är förstås beundransvärt och en styrka för alla demokratiska rörelser. Att försöka förändra felaktigheter - samtidigt som man är lojal - är ett uttryck för respekt för majoriteten och därmed respekt för demokratin.

Ja, här vittnar alltså Tännsjö om att demokratin inom rörelsen verkar fungera. Att han tänker sig att koreanen fått bevista saltgruvor vet jag inte om man skall tro på direkt. Det kan vara Tännsjös tolkning och man vet ju inte direkt vad en bestraffning har som bakgrund om den har förekommit.

En sådan som Kim Jong Uns morbror brast ju i partidisciplin, så till den grad att han med hjälp av sannolikt kineserna konspirerade mot partiet och staten och då blev det att betala det yttersta priset – istället för att lojalt underkasta sig partiets linje.

Varför skriver du docenter? Är det många universitetsanställda här menar du?
Citera
2018-01-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
1. Om du anser samarbete med andra länder är att bli styrd, så är det inte samma värdering som jag har.
2. En nordkorean beviljades asyl i höstas, han så att han var gatubarn, alltså hemlös? I Sverige finns det konstigt nog frivilligt hemlösa, de vill inte ha med myndigheter att göra. Hur ,ånga de är har jag ingen aning om.

Om vi jämför, vilken ekonomisk standard och möjlighet till förändring har en svenska hemlös, med en korean av lägsta klassen. I NK får man inte flytta till ett grönare område utan tillstånd. I Sverige behöver du inte svälta ihjäl, trots hemlöshet.
3. Jag tror en svensk arbetslös har det bättre än en lågbetald (med koreanska mått) korean.
Sen är det alltid 100 tusen som är mellan jobb, det är inte alltid samma som är arbetslösa.

Nu är det dags att täppa till SecundusMünchhausens smutsiga trut,
och ge honom BEVIS han inte kan bestrida, en gång för alla!

Nu blir det faktaverkstad och bildbevis! Del #1.

I bifogade länkar kan Ni se hur sanningen ser ut inne i Nordkorea, och hur fruktansvärt illa,
små barn far i detta "Paradis", nu är det färdigsnackat!

Jag vill varna för att dessa videofilmer är fruktansvärt obehagliga att se och svåra att ta in.

Tyska läkarteam som verkat i hjälpinsatser, besöker landsbygden och Nordkoreanska kollegor som var utbildade i före detta DDR, får bevittna ohyggliga förhållanden och misär på många ställen.

Detta är sanningen, i det verkliga Nordkorea, långt ifrån Elitens kulisstad Pyongyang.

www.youtube.com/watch?v=u5R4qxDa90w
www.youtube.com/watch?v=oQE1bktL2Z0
www.youtube.com/watch?v=Xh4CtTGAzKw

Jag vill påpeka att situationen INTE är bättre idag, den förvärras tyvärr!

Vilket Ni kommer att se, då jag kommer att lägga in ytterligare videos om några dagar i denna tråd,
eftersom jag snart får nya bildbevis, från ytterligare utsmugglade SD-kort.
Citera
2018-01-03, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flairr
När det kommer till sympatisörer för vardera land, så finns där två olika kategorier av folk.

Den första, som Secunden utgör ett praktexempel på är den som blint tror på och hänger sig inför ett lands ideologi tillika politik. Personerna ur den här kategorin är oftast mycket kunniga när det gäller politiska ideologier samt duktiga retoriker vilket de gärna visar, men bara då de har möjligheten att få övertaget inom de diskussioner där deras land/länder smutskastas. Oftast aktiva inom olika vänskapsorganisationer och/eller partier med samma ideologiska grund som landet i fråga.

Den andra kategorin utgörs av människor som på ett eller annat sätt tjänar sitt personliga leverbröd genom att, antingen arbeta inom landet i fråga som så kallad "ex-pat" för ett utländskt företag eller att arbeta för ett inhemskt företag, kanske inom media eller någon konsultservice. Det kan röra sig om personal inom tillverkningsindustrin eller finans, diplomati eller anställd på ambassad/konsulat eller möjligtvis egenföretagare inom resebranschen. Ett bra exempel på land som passar för den här kategorin är Kina, vilket vi har kunnat se på senare år. Personen i fråga är många gånger inte särskilt smart, dock en opportunist som sätter sitt personliga gagn före allt annat och som gärna kastar moralen och etiken i soptunnan i utbyte mot en fin anställning i landet.

En mycket bra analys!

Kategori ett Du beskriver, hade vi väldigt många representater av i Sverige, framförallt på 60-70-80 talen.

Många var socionomer - kulturarbetare - journalister och lärare av olika slag. En stor del av dessa gjorde ofta,
"Utbildnings" och "Intellektuella Förstärknings resor", i syfte att öka på ideologikunskaperna samt
retorikförmågan, till många diktaturer/kommunistländer. Från Kuba i väst till Nordkorea/Vietnam i öst.

Gemensam nämnare för de flesta av dessa, var/är, hög politisk "Påläsningsnivå" med lika hög, "Frenetisk",
men tyvärr, alltför lätt, "Genomskådbar retorik, av kommunistisk/revolutionär skolning".

Svenska lärare och socialarbetare gjorde ju tex många resor till DDR.

En av många skildringar kan Du läsa här:

www.skolvarlden.se/artiklar/den-svenska-ddr-skolan

Idag vill de flesta inte kännas vid sina "Gamla synder", än mindre att dom finns i de flesta åsiktsregister,
bland annat hos SÄPO och STASIS gamla arkiv har det visat sig.

Den andra kategorien Du beskriver, och särskilt vanlig vad gäller Kina, var lika vanlig under Sovjet/COMECON tiden.
Matreco HAB i Sverige, som sålde Moskowitch - Vaz/Lada - Volga bilar, är ett exempel på den kategori typ 2 Du exemplifierar. Där fanns många "Agenter" och ambassadpersonal verksamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in