Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
Dina analyser och konklusioner är felaktiga.
Börja med att checka av listan ovan, och se om Du finner att realistiska förutsättningar finns,
för fruktsamma samtal, så kan vi fortsätta diskutera frågan därefter.
Det stora problemet ar att
NK inte litar pa USA. Som i boken Art of War, du maste forsta vad din motstander tanker.
1.
USA stoppade ett enat Korea, 45. Korea som hade varit ockuperad av Japaner i nastan 50 ar. Freden kom. Folkrepubliken Korea (som inte har nagot att gora NK) fanns och hade stod hos breda lager i hela landet. De flesta av ledarna var Koreanska nationalister och inte kommunister. Var gor USA? Dom "forbjod" folkrepubliken, istallet fann den en Koreansk USA fascist som ny ledare. Denna ledare utforde massaker pa Koreaner. Senare kom Sovjet till NK, och de fann Kim den 1:e. Men hela skiten startade pga USA inte ville ha ett sjalvstandigt Korea. 45 fanns inte folkrepubliken Kina.
2. Bush den 2e FN tal var det 2002? Dar helt plotsligt NK blir en av axis av evils. Visst som Svensk vanster sosse finns det mycket jag inte gillar i Kim familjen. Men vilka ar bevisen pa att NK sponsrar stats terrorism. Jag vet att NK ambassador har smugglat knark och sprit. Jag vet att de inte har betalat for grejerna de kopte 197X. De flesta som deltog i 9/11 var fran Saudi!
3. NK ledare vet som vad hande Ghaddafi.
4. Jag laste just pa min iPhone en ledare fran China Daily. De sa att Trump aterigen har sagt att NK sponsrar terrorism. Ledaren skrev (och jag haller med). Trump maste lagga fram bevis, annars tror ingen honom.
Aven om (even if) det vore sant att NK lag bakom mordet i Malaysia (ledaren skriver vidare att USA inte lagt fram bevis), sa ar det endast
ett fall.
I really dislike Kim familjen i NK, men fakta ar att fetso den 3e har vunnit fram till nu. Han har utvecklat karnvapen och han sitter stabilt. Om vi hade en massflykt av NK, som det hande i Osttyskland 89, skulle vi se det i satellitbilder.
Tyvar kommer jag tillbaka till WMD hos Saddam. Bush och Blair screwed the world. Alla visste om att Saddam inte hade WMD. Hette han Blixt? Som var en expert i FN med karnvapen. Han sa flera ganger att Saddam inte hade nukes, men han blev mycket hanad i framforallt Expressen for att vara dum. Hans Blixt hade helt ratt.
Att losa Korea problemet ligger hos USA. Och forsta steget USA understand fatso oro. USA skulle behova en goodwill tour. Nagra ideer.
1. Stoppa ovningen med SK
2. Minska flottan runt Korea.
3. Kom med konkreta forslag till NK.
4. Nagra popartister, helst Koreaner som ar fodda i USA. Men den enda jag vet var killen i Disposable Heroes of Hiphoprisy. De hade flera bra latar om det dumma i Bush 1 och det forsta Kuwait kriget.
5. Trump och fatso den 3e besoker varandra. De verkar ha samma kvinnosyn. Ta tillsammans en sup pa KTV och med trevliga tjejer i sallskap. Ingen me2 kampanj i NK.
5a Som Svensk kan kulturen i Ost Asien vara konstig, men kristendomen fordomde mycket av manniskors begar. Jag kommer ihag ett mote med en Japansk forskare inom deras rymdprogram i tidigt 90 talet. Jag sa till henne att Sverige var till ytan storre an Japan men endast hade 8 millioner invanare. Hon sag pa mig med stora ogon och sen sa hon. "Ahh I know, Swedish people don't like sex"
5b SK har ett mycket stort problem. De fods inga barn!
6. Sveriges kung kan stalla upp och hjalpa till med male bounding pa KTV.
BEGIN TALK TO EACHOTHER