2018-01-01, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det där är jag mycket tveksam till. I Göteborg gick snacket så att HA ville ha en klubb som prospekt. Men det ville inte den klubben (jag skulle kunna citera den klubbens motivering men avstår). Då vände man sig till klubb nummer 2. Som nappade på sätt och vis. De som bara gillade och åka hoj och hänga lämnade den klubben (jag kan citera dom ordagrant också men avstår). Några från den första klubben som tillfrågats anslöt. Kvar var väl 10 personer.
Ingen ramlade in där på ett bananskal eller av en slump.

Jag syftade på när HA etablerade sig för första gången i Sverige och att kanske inte exakt alla enskilda medlemmar i dom klubbar som anslöts hade som utstakat mål att gå med i HA, från början.

Många av dom hade väl inte ens en aning om att HA skulle expandera till Sverige när dom började åka hoj.

Möller själv och hans gäng var ju från början tex ett raggar-gäng. Har man som uttalat mål redan från början att bli HA åker man ju inte bil.
Citera
2018-01-01, 14:57
Medlem
Ofta är det deras släktingar som använder dem att antyda som hot . det är nått jag blir tvärlåg på och vill inte höra talas om såna gäster som på ett hotfullt sätt förklarar sin släkt . alltså sämsta tänkbara person att dricka kaffe med hos mig ifall det låter på det viset . så löjligt och antagligen ofta överdrifter som får mig att se rött . jag väljer ett annat sällskap inte deras syrror morbröder . jag är själv psykopat efter såna antydningar . kan din syrra hålla sig borta från mina pojkar .jag är i kannibals det förstår man försent .
Citat:
Jag har aldrig haft problem av HA bara obehag av att höra släktingar stila om dem .
Senast redigerad av MiBeth 2018-01-01 kl. 15:04. Anledning: tillägg
Citera
2018-01-01, 16:30
Medlem
Flufffens avatar
Troligtvis inte men det finns nog en hel del bokstavskombinationer bland dessa MC gäng. De jag har haft nöjet att prata med har varit otroligt lättkränkta och tagit skämt personligt. Ibland har de hotat med stryk pga ett skämt man drog. De kan vara rätt så trevliga också.
Citera
2018-01-01, 16:38
Medlem
mtuqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Jag fick gå igenom en neuropsykiatrisk utredning för nått år sedan, då jag "hamnat utanför systemet", typ. Fick utredningen genom f-kassan och socialtjänsten som bokade in mig på Sofiahemmet i Göteborg. Där gjordes betydligt mer omfattande tester än ett enkelt frågeformulär. Blev djupinterjuad under fem dagar med en rad tester som utfördes av en neuropsykolog, en psykiatriker, en arbetsterapeut. Jag hade absolut ingen plan på att bli "outad" som en aspie. Jag vad där för att min självmedicinering av cs gått över styr och att både jag och soc/f-kassa ansåg att en medicinering med någon cs förmodligen är nödvändig för mig. Med andra ord så behövde jag en adhd-diagnos. Adhd-diagnos fick jag, men psykologen vägde betydligt större vikt vid min "enorma begåvning" (lol), samt en väldigt splittrad intelligens och ett stelt ansiktsuttryck med ett väldigt monotont röstläge som tillsammans med omfattande särintresse inom astronomi, astrofoto, medicin och psykofarmakologi som jag förkovrat mig i under mer än 20 års tid.

Så, tja, förutom adhd (som jag underlättade genom att "svara rätt", ett krav för att få cs på recept) , så fick jag även en diagnos där psykologen konstaterade att jag hade en autismstörning med en stark dragning åt det som förr kallades Asperberger.. Så alla utredningar består inte bara av att svara på ett 30-tal påstående i nåt frågeformulär, även om såna bristfälliga tester säkert också kan förekomma. Själv vet jag inte vad jag skall säga om saken. Visst, folk har länge anklagat mig för att vara socialinkompetent, samt att jag utifrån vem jag är, har en sällsynt stor allmänbildning. Men samtidigt så ser jag mig själv inte som en präglad aspie (även om jag defacto sitter här på flashback och skriver inlägg under 12-slaget på nyårsafton. Helt sober dessutom), då jag förknippar "aspies" med typer som Tore i FC-Z.. (ni vet programmet som sändes på z-teve med massa udda nördar som skulle bilda ett fotbollslag)..
kul nar du berattar, trenden verkar ga at det hallet, antalet diagnoser okar
en intelligent person i USA testade hela test-katalogen i USA, och fick ihop 7 (minns inte exakt) diagnoser
han svarade arligt pa alla fragor, problemet var att han var helt normal
forutom myndigheternas maktaspekt sa vill foretag och psykologer salja mediciner resp timmar
kanske andra nicet till neuro3?
Senast redigerad av mtuq 2018-01-01 kl. 16:41.
Citera
2018-01-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Vill man springa på personligheter med misstänkt störning inom autismspektrumet (ditt Aspergers hör), så skall man nog leta inom amatör-astronomiska föreningar och inte inom Hells Angels!

Ja det är frågan det, om man vill springa på folk med Aspergers överhuvudtaget. Är möjligtvis ännu en likhet mellan Aspies & Ängel... Att vanligt folk gärna håller sig på avstånd alltså, vilket underlättas av att båda två har säregna läten för sig. När jag tänker på det så är väl motorcykellbuller i sig ett slags "sköningläte" och då har vi ännu en likhet. Det här blir mer och mer logiskt hela tiden!

Citat:
HA-är har däremot sin kvot fylld med diverse sociopater/psykopater och liknande folk som är måna om att nyttja HA-varumärke för att dra egna personliga fördelar.

Jaså? Se där ja. Dom är allt för sneaky dom där Psykopaterna!
Citera
2018-01-01, 23:30
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Tycker det är sorgligt att du orkar bry dig och ditt enda inlägg i diskussionen var hur jag stavade ett ord..
Ditt liv är ganska litet och tomt va?

"Oh nej, en felskrivare, prefekten skall genast rätta till"

Erkänn att du var en sån som alltid skvallrade till fröken och fick stryk på rasten?

Sedan jobbar jag inte dagligen med dem, jag HAR jobbat med den persongruppen. Sorgligt att när man ska gnälla på hur folk stavar...helt glömmer att läsa och förstå vad andra skriver.
Börja där bubben så blir det nog bra ska du se.

Har sett dig göra exakt samma stavfel i en annan tråd. Tycker att en normalbegåvad person som jobbar/har jobbat med med en diagnosgrupp borde ha snappat upp hur diagnosen stavas men det tycker alltså inte du att man kan förvänta sig? Har du levt under en sten? Säger ju en del om ditt engagemang för gruppen ifråga om inte annat. Sorgligt.
Citera
2018-01-02, 01:54
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Vad fan babblar ni om egentligen? Är detta ett skämt eller diskuterar ni verkligen saken på allvar??

Fattar inte vad ni sysslar med. Ni måste ju själva sitta på ett par diagnoser helt seriöst.

HA medlemskap och asperger. Vilket jävla trams. Mod, lås tråden för helvete vad är detta för konstigt diskussionsunderlag egentligen!
Tyvärr är många av Flashbacks trådar på den här nivån. Kolla bara trådskaparens andra alstrar. Lika begåvade frågeställningar, om inte ännu tramsigare. Troligtvis är han en väldigt ung person. Ja, får hoppas det i alla fall.
Citera
2018-01-02, 02:43
Medlem
hehehos avatar
ADHD kan man nog anta i många fall.
Startar stor krogbråk dagen innan man planerat brottslig verksamhet i liten ort. Inte så smart.
Bristande impulskontroll har jag sett många exempel på.
Citera
2018-01-02, 07:52
Medlem
guldankans avatar
I dag inleds rättegången mot en Hells Angels-ledare som misstänks ha hotat misshandla en man så han blev invalid.
Motivet kan vara svartsjuka.
Rättegången omgärdas av extra säkerhetsåtgärder.

Mannen som är i 45-årsåldern är ledare för en Hells Angels-avdelning i Skåne. Han är känd sedan tidigare av polisen men enbart för trafikbrott. Vid ett tillfälle åtalades han för grovt vapenbrott men målet avskrevs eftersom det visade sig vara preskriberat.

Mannens roll som ledare för lokalavdelningen har bekräftats genom en väst som beslagtogs hos honom. På den fanns ett emblem med texten "President".
https://mcrazzia.blogspot.se/2018/01/bandade-hotsamtal-bevis-mot-hells.html
Citera
2018-01-03, 03:24
Medlem
helsinges avatar
sniper 3D

Vet inte vart jag ska lägga detta, flytta eller ta bort om det ligger fel.
fick några bilder från ett mobilspel till mig. går tydligen ut på att skjuta kriminella. vad som slog min polare är att de flesta som skjuts bär 81 tröjor. sanktionerat eller andra klubbars favoritspel?
För mig är 81 synonymt med HA men det kanske bara är jag som stör mig på detta.

Screenshot_20180102-001653.jpg

Screenshot_20180101-020314.jpg

Screenshot_20171231-173317.jpg
Senast redigerad av helsinge 2018-01-03 kl. 03:26. Anledning: ej fungerande länk
Citera
2018-01-03, 07:15
Medlem
Softails avatar
"HA-ledare släpps fri efter rättegångsdagen

När rättegången avslutades i dag försattes Hells Angels ledaren på fri fot i avvaktan på domen.
– Han har utsatts för en otillåten brottsprovokation, säger försvarsadvokaten Lars Kruse."

https://www.expressen.se/kvallsposten/bandade-hotsamtal-bevis-mot-hells-angels-ledare-/

"Åklagaren Eva Norberg yrkade på två års fängelse för Hells Angels lokala president, en man i 40-årsåldern, för försök till grov utpressning."

http://www.nsk.se/2018/01/02/hells-angels-ledare-satt-pa-fri-fot/
Citera
2018-01-03, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
"HA-ledare släpps fri efter rättegångsdagen

När rättegången avslutades i dag försattes Hells Angels ledaren på fri fot i avvaktan på domen.
– Han har utsatts för en otillåten brottsprovokation, säger försvarsadvokaten Lars Kruse."

https://www.expressen.se/kvallsposten/bandade-hotsamtal-bevis-mot-hells-angels-ledare-/

"Åklagaren Eva Norberg yrkade på två års fängelse för Hells Angels lokala president, en man i 40-årsåldern, för försök till grov utpressning."

http://www.nsk.se/2018/01/02/hells-angels-ledare-satt-pa-fri-fot/

Hur får dom till det med otillåten brottsprovokation?

Inte för att jag är överdrivet insatt i just det här fallet men domstolarna verkar ha spårat ur totalt på senare år. Annars brukar de vara inne på att sätta dit 1% för minsta lilla.

Ett annat övertydligt exempel är alla invandrare som får samhällstjänst för grova brott som överfallsvåldtäkt.
Senast redigerad av Lunkan99 2018-01-03 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in