Citat:
Ursprungligen postat av
adolf512
Du försöker vara intellektuell med det failar
-vårt samhälle är anpassat för de värdelösa massorna, den högpresterande bra procenten blir systematiskt nedtryckt i skolan och via vidriga skatter.
Så kan man tycka, om man har en annan definition av "bra" än jag har. Enligt min definition av "bra" använder den högpresterande "bra" procenten de andra 99 procenten som sina mjölkkor.
Den procent du talar om är en annan procent. Eftersom du har en mer subjektiv tolkning av vad som är bra. "Bra" definieras enligt mig av materiellt resultat, inte av känslosamt ideal. Jag ser inte att exempelvis Wallenberg och Bonnier förtrycks av några värdelösa massor.
Citat:
Ursprungligen postat av
adolf512
-smr erbjuder inte folk någon mening i livet, mitt liv fick mycket större mening efter att jag lämnade skiten.
Du var ju inte ens med, så det resonemanget funkar inte. Dessutom deltar du ju i kampen, vilket bekräftar min poäng. Jag sa aldrig att Motståndsrörelsen var den enda vektorn.
Citat:
Ursprungligen postat av
adolf512
-hur blir det med gemenskapen när någon hoppar av? då visar det sig att vänskapepen inte var genuin och att man var med i en sekt.
Så är det ofta med sekter. Och så måste det vara med bra sekter. Förövrigt kan en folkgrupp endast överleva i ett mångkulturellt samhälle i form av en sekt. Ungefär såsom judarna, eller livets ord, eller syrianerna, är en sekt.