Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
4. Droganvändandet ökar, "Ice" - "Meth" blir allt vanligare för att dämpa "Ångest" och "Oro".
Dessutom hjälper denna drog att dämpa hungerkänslor och behovet av sömn.
Nja, jag vet inte det, opium däremot både lugnar och tar bort hungerskänslorna. NK var förr före Koreakriget rätt så stora på opiumproduktion. Och det såldes i regel vidare. Hur mycket som förbrukades inom NK är väl svårt att avgöra. Det kan mycket väl finnas stora odlingar kvar. Det är billigt och enkelt att odla, kräver inte mycket vatten, tål torka, växer som ogräs mm.
Dock så har NK sedan ungefär 30 år tillbaka producerat andra droger, bla Crystal-Meth som smugglats ut. En del partier hade man hittat i tex Australien, Crystal-Meth är uppiggande istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
svensk0kina
Hur kan man visa det? Oljan transporteras i ror ledning (pipes).
Man överför oljan emellan fartyg ute på havet. På så vis så kringgås sanktionerna. Man kopplar bara en slang emellan fartygen och kan pumpa över olja. Det tar typ någon timme eller två.
Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
Helt klart är järnvägsvagnarna modernare än dem jag reste med i Sovjet då jag reste genom Sibirien - och förstås mycket bättre än vad tredjeklass är i länder som t ex Indien.
Indien har börjat modernisera sina järnvägsvagnar så även tredjeklassvagnarna har renoverats och snyggats till. Tredjeklassvagnarna har ibland en annan layout så de är trängre med plats. Men visst finns det gamla vagnar som både väsnas och är omoderna invändigt. Men det är jäkligt billigt även att åka långt i tredjeklass.
Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
Är du en degenererad gambler så har du ingen framtid i DFRK och Kims bror flydde till spelhålan Macau, där han söp och spelade och blev sedan bäst användbar som död i propagandan efter att Seouls underrättelsetjänst troligen mördade honom.
Hoppsan hur ska du nu ha det ? Först så erkände inte NK att mannen existerade, sen att det inte var Lill-Kims halvbror, sedan att det var en annan man. Vilket du styvnackat hävdade tidigare - Var är då Lill-Kims halvbror någonstans, Är han i livet, eller ? Denna typ av falsarier och hittepå var typisk för Josef Stalins ledarstil, att förneka in absurdum
Konstigt att du plötsligt erkänner att det var Lill-Kims halvbror som dog i Kuala Lumpur ?
Vad dog han av då då ? Har du detektiviserat själv och tagit fram listor på SydKoreanska agenter som befann sig på flygplatsen i Kuala Lumpur ? Har du bilder på dessa ?
Vad dog Otto Warmbier av ?
Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
Man torde väl kunna mäta på ett ungefär avkastningen ifrån NKs jordbruk ifrån satellitmätningar.
Torka har man ju haft problem med där förut, men som sagt var bevattningsprojekten är väl halvdassiga eller helt undermåliga vad jag förstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
Dessa nedärvda rättigheter/skyldigheter etc, återfinns ju inom t ex kapitalistklassens familjer i Sverige, t.o.m. lagstiftad vad gäller den gamla överklassen i form av kungamakten - men sådant existerar inte i DFR Korea.
Konstigt då att Kim Il Sungs dynasti finns kvar då ? Kim Il Sungs dynasti är ju definitionen på att makten går i arv, samma skit bara ett annat namn ?
Egentligen har jag inga problem med att makten ärvs bara den används på ett vettigt sätt...
Citat:
Ursprungligen postat av
svensk0kina
Vad används sällsynta jordartsmetaller till? Finns det ett samband att omvärlden behöver det i advance elektronik och att NK har stora fyndigheter?
Ja de finns på en mängd platser på Jorden, och används i elektronik, TV- och data-skärmar, mm. Även tex magneter och hörlurar innehåller dessa metaller. En del bryts i bla Afrika, Kina och NK ja.
Även om exporten upphör ifrån NK så tror jag inte att man på sikt kommer att lida brist på dessa ändå
Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Du har inget mandat att uttala något sådant å det svenska folkets vägnar.
Kan bara hålla med --
SecundusSilent kan dra åt helvete med sina önskningar till Lill-Kim !!
Handlingar går före propaganda, vi får se vad den lille RaketMannen hittar på, handlingar är trots allt mera tongivande än tomma nyårslöften -- Tror ni att
Fatso Boy Lill-Kim tagit nyårslöftet att banta i det nya året, eller blir det tjockiskollo och fettsugning till sommaren tro ?
Och, när får Sverige betalt av Nordkorea, för den utestående fordran vi har på 3.2 Miljarder kronor?
När Fatso Boy Lill-Kim AKA RaketMannen bantat klart ?
Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
"Mandat" har folkvalda ledare , myndigheter etc - såvida landet inte är satt under ockupation, vilket tyvärr Sverige är. Det är den amerikanska militären som styr över Sveriges försvar och därmed ytterst över Sverige.
I ett sådant läge, säger Grundlagen, att regerigens och myndighetens beslut och aktioner är olagliga och skall ej hörsammas. Därför måste andra än marionettregimen i Stockholm tala å Sveriges vägnar och jag finner det lämpligt att jag axlar detta ansvar i denna hälsningsfråga.
Haha, har du tullat i farsans barskåp nu igen ? Nej du kan
rätt och slätt dra åt helvete, kom igen när du fixat till en ny CE-Märkt foliehatt med folie ifrån dina KinderÄgg som du fick i julklapp, och som dina kommunistkompisar virkat ihop på era juntasammankomster......
Dina lögner driver inte fram den här diskussionen något och är typisk kommunistisk propagandaverksamhet, jag tror att din jävla ekokammare har börjat bli för trång, du kan nog inte längre lyssna på vad du själv tänker, du blandar ihop ekot med originalet...