2018-01-01, 20:06
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Riktigt nice. Blir lite avundsjuk. En fråga, hur kopplar du dina arrangemang? Mitt första försök till en seriekoppling gick åt skogen (andra tårtan antändes inte). Hur får man tag i de där riktigt stora shellsen? Krävs licens för det egentligen antar jag.

På reserverna sätter jag en bit quickfuse, sen en grön visco ut. Sen på nästa tårtas antändning så sätter jag quickmatch över hela. Sen när jag riggar kör jag bara in den gröna och tejpar duktigt runt

Nädå, du kan köpa dom på ICA brevid smörgåspålägget..

..
Citera
2018-01-01, 20:20
Medlem
NoelFBs avatar
Då var det väl dags att summera nyåret.

Var ute och skjutit i princip från 18:00-01:00

Lite betyg på små grejor som kan vara intressant.

Thunder King FM 4/5

Helt okej skjut ca 5 packet 1 smälldes i röret.

Monster Airbomb Svea 4/5

Bra airbomb goa effekter bra knall. Får en 4a bara för priset.

Airshot Hammargrens 2/5

Allt för små och för dyra.

Flashing thunder Linders 3/5

Så där airbomb lite färg men tyckte Tk från FM knalla bättre.

Blazt Euro Pyro 5/5

Bra knall på dessa helt klart värda priset.

Thunder Euro Pyro 5/5

Jäkla knall på dessa och crackling effekten kom jäkligt lågt

Air Bomb Extreme 4/5

Bra knall fina effekter min bättre och köpa Thunder (Euro Pyro) om man kan.

Supershock Linders 1/5

Farliga rackare endast den lilla plast grejen som smälls resten kommer ner till marken. Skjut 1
ca 20 meter från all egendom den kom fan in till huset med en jävla smäll och då ska de nämnas att de var vind stilla i Skåne.

Mega Explosive 5/5

Värda sina 49:- bra knall hyfsade effekter för att vara 39G.

Full House Linders 2/5

Dem minsta var dem bästa och så var de i princip på alla raketer.

Och nu till tårtorna.

Tweak Linders 5/5

Givet köp för 99:- fina effekter bra knallar.

R8 Extreme 5/5

Riktigt fett liten tårta knalla på riktigt bra. Ett minus lite för snabb stubin han knapp vända mig om och filma annars bra tårta rakt igenom.

Girl Power Extreme 5/5

Tanken var ju att köra 2X Darling (Chaos Fireworks) samtidigt men blev Girl power istället men dem var fan så bra så att de blir nog 3X nästa år varv 2 i vinkel!

Airwalk Linders 5/5

Bra tårta med stabila knallar samma effekter rakt igenom men jag gillar den skarpt!

High Explosive 4verkeri (Hanssons)

Helt okej tårta för sina 279:- lite för snabb för min del annars bra!

Satte alla mina tårtor på en EU pall och sedan var det bara bära ut på skjut platsen och tända.

Har el system hemma men ville köra manuellt för min egen njutning

Samt så gjorde jag så alla tårtor gick osynkat så inte knallarna gömmer sig i varandra

Hade några grannar som tittade på och heja jublade särskilt när jag smackade iväg mina shells
Citera
2018-01-01, 22:20
Medlem
Ni andra verkar ha haft tur med vädret, det hade inte jag. Det regnade rätt ordentligt mellan 23-00:30 vilket tyvärr ställde till med några problem.

Bara en av mina dubbla Night Surprise gick av, stubinen till den andra hade helt enkelt inte tagit eld, även om stubinen jag skarvade med hade brunnit klart så den andra sköts separat senare. I vilket fall måste jag säga att det är en prisvärd tårta som överträffade mina förväntningar.

Hade även kopplat EF 75mm på reserven till Stars on Mars och sedan 4" mine på 75mm bomben, tårtan gick av utan problem och levde upp till förväntningarna men stubinen till 75mm bomben slocknade och när jag gick fram en stund senare var båda stubinerna för blöta för att antändas. Bara att spara dem till nästa år.

Neptunus var jag även nöjd med, även om tempot var lite långsammare än på film. Valhall var riktigt trevlig som flera innan sagt, riktigt prisvärd! Monster mix är ju bra för sin storlek och sitt pris, dock blev det rörsmäll vid finalen så tre skott åkte längs marken istället, vet inte riktigt vad som kan ha hänt där.

F-16 var även bra för sina 39kr och Tweak smällde högre än vad jag förväntade mig, för 99kr är den köpvärd.

Sky bomb var helt okej för 25kr men skulle inte betala ordinarie pris. EFs Salute håller mycket högre kvalitet, dock var det en pjäs där krevaden uteblev. Även EFs Air Bomb imponerade, sköt inga av de mindre airbombsen eller Thunder King XXL utan gav upp tidigt i år pga det dåliga vädret.

Det här var faktiskt första nyåret jag skjutit pjäser i regn, därav lite oerfaren kring hur känsliga stubiner är för vatten men jag har lärt mig min läxa. Får hoppas på bättre väder nästa nyår!
Citera
2018-01-01, 22:30
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzerwurst25
Det här var faktiskt första nyåret jag skjutit pjäser i regn, därav lite oerfaren kring hur känsliga stubiner är för vatten men jag har lärt mig min läxa. Får hoppas på bättre väder nästa nyår!

Suger som en svamp!

Numera plastar jag alltid in tårtorna i plastfolie (inte missilbatterier och romljus dock) och på stubinerna trär jag över A4 som jag vikt och sedan tejpat med genomskinlig tejp. Drar en remsa nere vid hålet och sen en på mitten över vikningen så den sitter mot tårtan. Så är det bara att riva rakt ut och upp och inga blöta stubiner där inte
Citera
2018-01-01, 23:18
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Återkommer med reflektioner kring alla tårtor men måste säga att Gravity från Festival och Phantom från Mästarna var helt otroligt fina och prisvärda!
Citera
2018-01-02, 00:52
Medlem
zyzlites avatar
Är nöjd med de flesta av mina tårtor.
Fick tag på en testarossa billigt, jävligt fin tårta!
Ska försöka få upp videos sen. Royal Titanium var prisvärd!

Dock så sköt min Tyrex bara 1 skott, måste ha varit något fel på den. Var inte blött eller liknande heller där jag sköt. Tände igång reservstubinen. Finalen gick igång, sen slutade den igen....
Kan man reklamera tror ni? Blir ju först nästa år man kan handla igen
Citera
2018-01-02, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite

Dock så sköt min Tyrex bara 1 skott, måste ha varit något fel på den. Var inte blött eller liknande heller där jag sköt. Tände igång reservstubinen. Finalen gick igång, sen slutade den igen....

Absolut kan och bör du reklamera, bonden har öppet året om så det är inga problem att lösa. Hade liknande problem förra året och det löste sig smidigt
Citera
2018-01-02, 06:15
Medlem
Citat:

Du skall inte vänta till nästa år! Ta med tårtan till din ÅF bums!
Citera
2018-01-02, 08:06
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av si04
Du skall inte vänta till nästa år! Ta med tårtan till din ÅF bums!
Problemet är att det är 5-6 timmar tur/retur. Så inget man gör varje dag. Men tror ni att det går att lösa nästa nyår? Eller på annat vis? För bensinkostnaden är ju vad en ny Tyrex kostar :/
Citera
2018-01-02, 08:43
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Problemet är att det är 5-6 timmar tur/retur. Så inget man gör varje dag. Men tror ni att det går att lösa nästa nyår? Eller på annat vis? För bensinkostnaden är ju vad en ny Tyrex kostar :/

Hade nog ringt och förklarat läget. Att du har en bra bit att åka, men ska ditt i dec igen!
Citera
2018-01-02, 09:14
Medlem
Harrybs avatar
Citat:

Bensinkostnad ska butiken stå för. Alla saker jag har köpt ifrån Media Markt, Elgiganten you name it. Och som har varit trasigt och jag har varit tvungen att köra och byta det. Då har jag alltid krävt att butiken ska betala min bensinkostnad.
Citera
2018-01-02, 09:41
Medlem
Citat:

Ring Eller maila dem först då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in