2017-12-21, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Klicka på valfritt nick och välj; hitta alla inlägg av X i detta ämne.

Det känner jag till, men det är inte riktigt vad jag tänker på. Då måste jag ju först hitta nicket, och sen klicka på det. Men säg att Trojan har postat sitt första och enda inlägg på sidan 5 i en tråd på 13 sidor. Hur hittar jag det då?

Sen vet jag inte på rak arm alla jag letar efter. Men säg att jag går in på en fet tråd, och sen med ett klick får reda på att Lacrima, Troian, Meloner, XX, YY, ZZ, osv har postat i tråden: då kan jag omedelbums gå på Lacrima och se vad hon postat, eller Trojan om jag föredrar det.

(Ok, jag kanske kan söka på en viss användare; men det verkar rätt omständligt; och sen är det inte så att jag alltid vet precis vem jag vill läsa. Jag har säkert en 20-30 favoritpostare själv, och kan liksom inte söka på alla dem för att se vem som eventuellt skrivit i en viss tråd.)
Senast redigerad av fryskyl 2017-12-21 kl. 01:00.
Citera
2017-12-21, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det känner jag till, men det är inte riktigt vad jag tänker på. Då måste jag ju först hitta nicket, och sen klicka på det. Men säg att Trojan har postat sitt första och enda inlägg på sidan 5 i en tråd på 13 sidor. Hur hittar jag det då?

Sen vet jag inte på rak arm alla jag letar efter. Men säg att jag går in på en fet tråd, och sen med ett klick får reda på att Lacrima, Trojan, Meloner, XX, YY, ZZ, osv har postat i tråden: då kan jag omedelbums gå på Lacrima och se vad hon postat, eller Trojan om jag föredrar det.

(Ok, jag kanske kan söka på en viss användare; men det verkar rätt omständligt; och sen är det inte så att jag alltid vet precis vem jag vill läsa. Jag har säkert en 20-30 favoritpostare själv, och kan liksom inte söka på alla dem för att se vem som eventuellt skrivit i en viss tråd.)
Vad du kan göra, även om det inte riktigt heller är vad du är ute efter, är följande:

1. Gå in på valfritt delforum, exempelvis "Flashback"
2. Skrolla ner och få en överblick av vilka trådar det senast postats i, exempelvis den här tråden vi postar i just nu.
3. Till höger om trådnamnet finns det en kolumn med antal svar och antal visningar. För musen över "antal svar", som i detta fallet är "7295 svar". Klicka.

Där har du en lista på de tjugo användare som postat flest inlägg i just den tråden. Klicka på namnet på en av användarna och du kommer till alla h*ns inlägg i tråden.

Hoppas jag inte klyddat till det för mycket.
Citera
2017-12-21, 00:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Vad du kan göra, även om det inte riktigt heller är vad du är ute efter, är följande:

1. Gå in på valfritt delforum, exempelvis "Flashback"
2. Skrolla ner och få en överblick av vilka trådar det senast postats i, exempelvis den här tråden vi postar i just nu.
3. Till höger om trådnamnet finns det en kolumn med antal svar och antal visningar. För musen över "antal svar", som i detta fallet är "7295 svar". Klicka.

Där har du en lista på de tjugo användare som postat flest inlägg i just den tråden. Klicka på namnet på en av användarna och du kommer till alla h*ns inlägg i tråden.

Hoppas jag inte klyddat till det för mycket.

Ah, coolt. Tack för svar, det kände jag inte till.

Som du säger, dock, så är det inte riktigt det jag tänkte på. För det första måste du vad det verkar befinna dig i det delforumet; man kan inte klicka så på rubriken för "Aktuella ämnen", tex (åtminstone inte vad jag kan se.) För det andra är det bara de 20 med flest poster, vilket inte alltid är vad man vill ha (skulle eventuellt villa ha alla som postat i tråden). Och för det tredje så tar ett klick på ett visst namn på den listan en inte direkt till en post i tråden, utan till en lista av användarens alla inlägg i ämnet (fast ok, det är egentligen det man vill).
Citera
2017-12-27, 16:02
Medlem
kraftfoders avatar
Är "DEN ENDA TRÅDEN OM xyz" något officiellt eller inte?

"xyz" är alltså om ämnet. Jag förstår inte riktigt om detta är något som random användare kan skriva i rubrikens trådstart, eller om detta är officiellt utropande endast från moderater. Tittar jag vid sökning, verkar hälften av "Den enda tråden" vara gulmarkerade, fixade av moderatorer alltså, övriga är skapade av vanliga medlemmar. Kan en vanlig medlem rent juridiskt skapa "Den enda tråden om kaffe i knävecken"? ("kaffe i knävecken" är bara ett exempel).

Egentligen inget man ringer 90000 för, men kan vara bra för oss att veta ändå.
Citera
2017-12-28, 04:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Är "DEN ENDA TRÅDEN OM xyz" något officiellt eller inte?

"xyz" är alltså om ämnet. Jag förstår inte riktigt om detta är något som random användare kan skriva i rubrikens trådstart, eller om detta är officiellt utropande endast från moderater. Tittar jag vid sökning, verkar hälften av "Den enda tråden" vara gulmarkerade, fixade av moderatorer alltså, övriga är skapade av vanliga medlemmar. Kan en vanlig medlem rent juridiskt skapa "Den enda tråden om kaffe i knävecken"? ("kaffe i knävecken" är bara ett exempel).

Egentligen inget man ringer 90000 för, men kan vara bra för oss att veta ändå.
Finns inget hinder för en användare att starta "stora tråden om" eller "enda tråden om" men i slutändan är det vi moderatorer som avgör om ämnet ska tas i en samlingstråd eller kan tas i separata trådar.
Citera
2018-01-01, 09:31
Medlem
Ang. Delay på Flashback.

Ni har väl mark att det är delay här på Flashback när man har skrivit i en tråd. Alltså det tar ett tag för svaret att hamna i tråden man skrivit i.

Varför är det så? Borde det inte vara som på Facebook till exempel där det postar direkt, för att underlätta i diskussioner?

Fast det kanske bara är jag som upplever detta delay för jag sitter på sämsta internetet, ber om ursäkt isåfall.
Citera
2018-01-01, 09:51
Medlem
DoktorNos avatar
Har aldrig märkt av någon delat och skriver det här bara för att prova

Edit: Nej, det var ingen fördröjning. Det jag skrev kom upp direkt
Citera
2018-01-01, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Har aldrig märkt av någon delat och skriver det här bara för att prova

Edit: Nej, det var ingen fördröjning. Det jag skrev kom upp direkt

Vafan. Skriver jag något och uppdaterar så har det inte landat i tråden. Utan det tar en stund innan det kommer fram.
Segt internet eller pga att det är iPhone?
Citera
2018-01-03, 19:21
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Hur kan en tråd som (FB) Beställa på faktura trots betalningsanmärkningar 2017 få existera?
Användare sitter och annonserar om vilka sidor de lyckas lura på pengar, vägrar dela med sig utan att få något i gengäld och sitter och grönar/rödar andra användare i tråden.

Bluff och båg hela tråden och diskussionsämnet är noll när det ser ut som det gör.

Väntar fortfarande på svar. Hur kan tråden få existera? Det pågår knappt någon diskussion i tråden, den spammas ner av folk som annonserar om att de har sidor att ge, i utbyte mot något annat och folk som söker sidor.
Citera
2018-01-03, 20:34
Medlem
Dr_Dollars avatar
Hur går snacket kring Fotbolls-VM...dvs att göra en speciell flik för denna enormt häftiga händelse?
Och i så fall...när?
Citera
2018-01-03, 21:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KefftLiv
Vafan. Skriver jag något och uppdaterar så har det inte landat i tråden. Utan det tar en stund innan det kommer fram.
Segt internet eller pga att det är iPhone?
Det har funnits i flera år nu, ibland tar det lite längre tid än vanligt för att synka data därav kan både inlägg och redigeringar släpa efter upp till nån minut,.
Citera
2018-01-09, 22:33
Medlem
orrecrists avatar
Blir en använder som är minderårig avstängd den tid som den har kvar tills 18år eller hur fungerar det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in