2021-01-26, 21:48
Medlem
Inge.Smarts avatar
Ser ut som det finns fler buggar. Har fått en notifiering att en användare svarat mig i ett ämne som jag aldrig gjort något inlägg i.
Citera
2021-01-26, 22:19
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Ser ut som det finns fler buggar. Har fått en notifiering att en användare svarat mig i ett ämne som jag aldrig gjort något inlägg i.
Kanske ingen bugg ändå, så här kan det ha gått till:
Användaren kopierade troligen in mitt nick från en helt annan tråd. Ser att han sedan redigerat sitt inlägg. Så troligen har han av någon dunkel anledning då tagit bort avsnittet som rörde mig.

Jaja, allt för att förvirra.
Citera
2021-01-27, 02:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Kanske ingen bugg ändå, så här kan det ha gått till:
Användaren kopierade troligen in mitt nick från en helt annan tråd. Ser att han sedan redigerat sitt inlägg. Så troligen har han av någon dunkel anledning då tagit bort avsnittet som rörde mig.

Jaja, allt för att förvirra.

Du har en punkt i användarnamnet.

Från FAQ:

Citat:
Q: 'Mina citerade inlägg' visar någon annans inlägg. Varför?
A: 'Mina citerade inlägg' bygger på den vanliga sökfunktionen, vilket innebär att de begränsningar sökfunktionen har även påverkar 'Mina citerade inlägg'. Det innebär att användarnamn som bara skiljer sig åt med en punkt eller annat skiljetecken räknas som samma och så vidare.
Citera
2021-01-27, 10:41
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
///Du har en punkt i användarnamnet///

Intressant!
I det här fallet finns det dock inga spår av något annat nick som påminner om mitt. Men då har jag två tänkbara förklaringar om det inträffar igen.

Citera
2021-01-27, 11:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Intressant!
I det här fallet finns det dock inga spår av något annat nick som påminner om mitt. Men då har jag två tänkbara förklaringar om det inträffar igen.

Det finns ju en hel del
Inge.
Inge-
och Inge(mellanslag)
Inge både med och utan versal

Vet inte exakt hur fenomenet fungerar men det kanske räcker med den likheten.

Citera
2021-03-08, 07:34
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Kommer vi att kunna roa oss med Flashback Awards 2021 och i så fall, kommer vi användare att få möjlighet att ge input på vilka kategorier som blir aktuella?

Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Ingen aning. Men jag tog upp frågan internt.

Stort tack för påminnelsen!

Det blev alltså inget Flashback Awards 2021?
Citera
2021-03-08, 13:50
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Kommer vi att kunna roa oss med Flashback Awards 2021 och i så fall, kommer vi användare att få möjlighet att ge input på vilka kategorier som blir aktuella?

Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Det blev alltså inget Flashback Awards 2021?

Nej, det blir tyvärr ingen "Flashback Awards 2021".
Intresset för "Flashback Awards" har på senare år minskat, och om inte tillräckligt många deltar så förlorar omröstningen sitt syfte. "Flashback Awards" har vissa år haft flera tusen medlemmar som deltar, men på senare år så har det bara varit några hundra medlemmar som varit aktiva.

admin
Citera
2021-03-11, 10:27
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Nej, det blir tyvärr ingen "Flashback Awards 2021".
Intresset för "Flashback Awards" har på senare år minskat, och om inte tillräckligt många deltar så förlorar omröstningen sitt syfte. "Flashback Awards" har vissa år haft flera tusen medlemmar som deltar, men på senare år så har det bara varit några hundra medlemmar som varit aktiva.

admin
Om nån användare själv styr upp en inofficiell variant, hur ser ni på det?
Citera
2021-03-14, 06:55
Medlem
Luxuss avatar
Till modsen:

När jag rapporterar ett inlägg för exvis off topic, har det någon som helst betydelse huruvida jag fyller i varför jag rapporterar inlägget?

Dvs underlättar det för er eller är det skitsamma? Off topic brukar ju vara ganska självmarkerande exvis
Citera
2021-03-14, 08:29
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Till modsen:

När jag rapporterar ett inlägg för exvis off topic, har det någon som helst betydelse huruvida jag fyller i varför jag rapporterar inlägget?

Dvs underlättar det för er eller är det skitsamma? Off topic brukar ju vara ganska självmarkerande exvis

För OT behövs det nog oftast inte. Men är det något särskilt som inte är helt uppenbart är det alltid bra.
Citera
2021-03-23, 17:55
Medlem
vaccins avatar
Vad är bakgrunden till namnet Flashback?
Citera
2021-03-23, 18:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaccin
Vad är bakgrunden till namnet Flashback?

admin:

Citat:
Namnet kommer från A) ett skateboardställe med samma namn som låg på Apelbergsgatan i Stockholm någon gång vid tidpunkten 1979-1980 B) slanguttryck för återtripp som man kan få när man tar LSD C) Tillbakablick = tidningen har alltid haft en förkärlek till dåtid och tidlösa återblickar. I synnerhet i den tryckta utgåvan.

Därav namnet. Tidningen startade som renodlad punktidning 1983 under namnet "Dead or alive" men bytte namn till Flashback 1987.

Edit: Letade upp länk till själva inlägget:

(FB) Varför heter Flashback just Flashback?

Edit 2: Sedan med tanke på att FNA var på väg att kallas Cyber Flash så kunde ju forumet hetat det idag:

(FB) Avdelningen värdelöst vetande om Flashback
Senast redigerad av tempeZZt 2021-03-23 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in