2017-12-30, 23:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Endast en jude eller inbiten filosemit kan uttrycka sig på nedanstående vis för att försöka förklara bort judisk makt.

Du ser det mötet mellan Singer och Löfven ur ett antisemitiskt perspektiv och utgår från att Singer genom Löfven påverkade den rättsliga processen innan demonstrationen. Som jag skrev ovan: om så verkligen skedde är det allvarligt. Men du kan inte utgå från att det gick till på det viset. Löfven träffar folk som lobbar för det ena eller andra intresset varje dag och har stor vana vid att hantera lobbyister. Tills dess bevis för motsatsen lagts fram har jag förtroende för att vår statsminister hanterade även detta möte korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Hur var det nu igen med det där ”våldsbejakandet” i samband med NMRs demonstration? Blev inte bokslutet ett 20-tal vänsterextremister som fälldes för olika våldsrubriceringar? Och inte en enda från NMR?

Totalt elva av motdemonstranterna dömdes, varav åtta till fängelse. Se mina inlägg tidigare i tråden om detta:

(FB) Svenska judar vädjar: håll nazisterna borta från oss!

De 23 gripna nazisterna friades från misstanken om våldsamt upplopp. Åklagaren ansåg att det inte gick att bevisa exakt vem som gjort vad i tumultet med polisen, och att det var tveksamt om det handlade om våldsamt upplopp:

Det är kammaråklagare Ulrika Åberg som fattade beslutet under fredagen.

Enligt henne har det inte gått att visa vad varje enskild person har gjort under hela förloppet som utretts som våldsamt upplopp.

– Det kan också vara tveksamt om det överhuvudtaget rörde sig om ett våldsamt upplopp i just det specifika läget, säger Ulrika Åberg.

https://www.expressen.se/gt/just-nu-upplopsutredningar-laggs-ner/

Däremot har åklagaren inlett två nya förundersökningar mot nazister:

Samtidigt har två andra förundersökningar inletts meddelar Ulrika Åberg:

En förundersökning om ohörsamhet mot ordningsmakten som, enligt Ulrika Åberg, rör personer i fronten för demonstrationen som tryckte på med sköldar mot polisen i en situation där polisen gav order om att backa.

En annan förundersökning har också inletts och rör en senare händelse på samma plats som de övriga händelserna i en situation där Nordiska motståndsrörelsens aktivister, enligt åklagaren, går till angrepp mot polisen.

Hur dessa förundersökningar kommer att sluta vet vi inte än.

Hur som helst borde utfallet hittills skingra alla konspirationsteorier som går ut på att nazister behandlas hårdare av rättsväsendet än antinazister.
Citera
2017-12-31, 00:51
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du ser det mötet mellan Singer och Löfven ur ett antisemitiskt perspektiv och utgår från att Singer genom Löfven påverkade den rättsliga processen innan demonstrationen. Som jag skrev ovan: om så verkligen skedde är det allvarligt. Men du kan inte utgå från att det gick till på det viset. Löfven träffar folk som lobbar för det ena eller andra intresset varje dag och har stor vana vid att hantera lobbyister. Tills dess bevis för motsatsen lagts fram har jag förtroende för att vår statsminister hanterade även detta möte korrekt.

Totalt elva av motdemonstranterna dömdes, varav åtta till fängelse. Se mina inlägg tidigare i tråden om detta:

De 23 gripna nazisterna friades från misstanken om våldsamt upplopp. Åklagaren ansåg att det inte gick att bevisa exakt vem som gjort vad i tumultet med polisen, och att det var tveksamt om det handlade om våldsamt upplopp:

Enligt henne har det inte gått att visa vad varje enskild person har gjort under hela förloppet som utretts som våldsamt upplopp.

– Det kan också vara tveksamt om det överhuvudtaget rörde sig om ett våldsamt upplopp i just det specifika läget, säger Ulrika Åberg.

En förundersökning om ohörsamhet mot ordningsmakten som, enligt Ulrika Åberg, rör personer i fronten för demonstrationen som tryckte på med sköldar mot polisen i en situation där polisen gav order om att backa.

En annan förundersökning har också inletts och rör en senare händelse på samma plats som de övriga händelserna i en situation där Nordiska motståndsrörelsens aktivister, enligt åklagaren, går till angrepp mot polisen.

Hur som helst borde utfallet hittills skingra alla konspirationsteorier som går ut på att nazister behandlas hårdare av rättsväsendet än antinazister.
Är det tryggt tycker du att gömma dig bakom ordet konspirationsteorier?
Som att bara du nämner det så betyder det att precis alla utom du nu då, pratar i nattmössan.
Vilket människoförakt.
Människor stjäl ord och använder mot människor.
Äckligt!

Det kommer inte att hålla så länge till.
Folk har tröttnat på allt antisemityl, nazzedomar, rassedomar, konspirationsteoridomar.
Börjar bli kontraproduktivt.
Börjar förlora greppet om människor.
Vi alla vet alla, polisen också,att de största rötäggen och huliganerna under demonstrationen var de så kallade " snälla motdemonstranterna med gatustenar i händerna.

De gjorde det inte för att skydda Judar. De gjorde det för att de trivs att vara huliganer i luvor och slåss.
Judar har inget behov av skydd heller.
De vill att de skall se ut så.
Det är inte Judar som flyr från länder runt om i vår värld och det är definitivt inte Judar som grupp det är synd om.
Senast redigerad av gabrielle2 2017-12-31 kl. 01:02.
Citera
2017-12-31, 00:55
Avslutad
Citat:
Du har inte ens bevisat med hårda evidens att Löfven inte påverkat detta beslut.

Vi har ett uttalande från world jewish congress som uttryckligen säger att demonstrationen ändrats efter möte med Stefan Löfven. Och din tro är inte bevis nog när det finns tyngre motbevis i detta uttalande. Bevisbördan är hos dig att ministerstyre inte skett!

Inskränkningen på denna demonstration är ett brott mot Sveriges grundlag. Vem har godkänt detta beslut undrar man då. Jo vi har svart på vitt att det är Löfven påtryckt från judarna som inskränkt denna demonstration.

Kalla det inte "antisemitiska konspirationsteorier", det är enbart tom retorik från din sida. Uttalandet är från en av de största judiska grupperna i världen, då man representerar ALLA judar. Hur får du det till antisemitism när det är ni själva som står för uttalandet? Det får du förklara.

Citat:
[the purpose of the World Jewish Congress is to] "establish the permanent address of the Jewish people; amidst the fragmentation and atomization of Jewish life and of the Jewish community; it is to establish a real, legitimate, collective representation of Jewry which will be entitled to speak in the name of the 16 million Jews to the nations and governments of the world, as well as to the Jews themselves."
https://en.wikipedia.org/wiki/World_Jewish_Congress
Citera
2017-12-31, 10:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det kommer inte att hålla så länge till. Folk har tröttnat på allt antisemityl, nazzedomar, rassedomar, konspirationsteoridomar. Börjar bli kontraproduktivt. Börjar förlora greppet om människor. Vi alla vet alla, polisen också,att de största rötäggen och huliganerna under demonstrationen var de så kallade " snälla motdemonstranterna med gatustenar i händerna.

De gjorde det inte för att skydda Judar. De gjorde det för att de trivs att vara huliganer i luvor och slåss. Judar har inget behov av skydd heller. De vill att de skall se ut så. Det är inte Judar som flyr från länder runt om i vår värld och det är definitivt inte Judar som grupp det är synd om.

Jag har på intet sätt försvarat stenkastarvänstern. Tvärtom skrev jag ju att polis och åklagare gjorde ett bra jobb som fick flera av dem dömda till fängelse. Man bekämpar inte rasism och nazism genom att kasta sten på polisen.

Vad gäller judarna, så har jag inte heller hävdat att det är "synd" om dem som grupp. Däremot har jag uttryckt förståelse för att de vill kunna fira sin viktigaste högtid under hela året utan bråk och kravaller i synagogans närhet.
Citera
2017-12-31, 10:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Du har inte ens bevisat med hårda evidens att Löfven inte påverkat detta beslut.

Vi har ett uttalande från world jewish congress som uttryckligen säger att demonstrationen ändrats efter möte med Stefan Löfven. Och din tro är inte bevis nog när det finns tyngre motbevis i detta uttalande. Bevisbördan är hos dig att ministerstyre inte skett!

Inskränkningen på denna demonstration är ett brott mot Sveriges grundlag. Vem har godkänt detta beslut undrar man då. Jo vi har svart på vitt att det är Löfven påtryckt från judarna som inskränkt denna demonstration.

Det har vi inte alls. Vad Singer faktiskt skrev i sin artikel är att marschvägen ändrades efter förvaltningsrättens dom (en truism) samt efter "åtgärder" som den judiska församlingen vidtagit med WJC:s bistånd, som även inkluderade ett möte mellan Singer och Löfven. Exakt vilken roll detta möte eller de andra "åtgärderna" spelade i processen framgår inte. Det lilla ordet "efter" kan tolkas på olika sätt.

Om Singer skrivit att marschvägen ändrades på grund av mötet mellan honom och Löfven hade vi haft svart på vitt att det - i vart fall enligt Singer - gick till så som du påstår. Men det gjorde han inte.

Frågan om förvaltningsrätten eller kammarrätten lät sig påverkas av tidningsskriverier, Singers möte med Löfven eller andra saker som inte hade med den rättsliga processen att göra handlar ytterst om förtroendet för våra domstolar. Jag tror inte att vare sig förvaltningsrätten eller kammarrätten skulle låta sig påverkas av otillbörliga påtryckningar från Löfven eller någon annan politiker om sådana påtryckningar hypotetiskt förekom, vilket vi inte har några belägg för.

Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Kalla det inte "antisemitiska konspirationsteorier", det är enbart tom retorik från din sida. Uttalandet är från en av de största judiska grupperna i världen, då man representerar ALLA judar. Hur får du det till antisemitism när det är ni själva som står för uttalandet? Det får du förklara.

https://en.wikipedia.org/wiki/World_Jewish_Congress

Jag är som jag redan förklarat inte jude. Om du trots det tror det visar det ju bara att talet om konspirationsteorier är befogat.

Vad gäller WJC så har de förvisso ambitionen att företräda judar och judiska intressen i olika länder, men det innebär inte att de har något mandat att tala för alla judar i alla sammanhang. Tar t.ex. Netanyahu order från WJC i politiska frågor? Tror knappast det.
Senast redigerad av Regulus 2017-12-31 kl. 11:00.
Citera
2017-12-31, 12:53
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Jag har på intet sätt försvarat stenkastarvänstern. Tvärtom skrev jag ju att polis och åklagare gjorde ett bra jobb som fick flera av dem dömda till fängelse. Man bekämpar inte rasism och nazism genom att kasta sten på polisen.

Vad gäller judarna, så har jag inte heller hävdat att det är "synd" om dem som grupp. Däremot har jag uttryckt förståelse för att de vill kunna fira sin viktigaste högtid under hela året utan bråk och kravaller i synagogans närhet.
Och jag har på intet sätt påstått att du Regulus försvarat stenkastarvänsterhuliganer
Och jag har på intet sätt antytt att du hävdat att det är synd om Judarna som grupp.

Jag har hävdat att jag inte tycker synd om gruppen Judar och anser att den gruppen inte är i behov av extra skydd och att de definitivt inte är en utsatt grupp i världen.
Att vänsterpopulisterna var grälsjuka och struntade i Judarnas firande är väl som vanligt med andra ord.

Man bekämpar inte rasism genom att låta Judarna vara de största rasisterna.
Citera
2017-12-31, 13:56
Medlem
Förståeligt är det om de känner sig hotade men grundlagen tillåter ju demonstrationer och egentligen så ska de inte anpassas utefter någon etnisk-religiös grupps önskemål.
Citera
2017-12-31, 14:35
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Du var ju tydligen fullt på det klara med vad juden Singer har för uppgift i alla fall. Det är som sagt bara en jude eller filosemit som kan påstå att det är en ”antisemitisk konspirationsteori” när politrucker och tjänstemän gör just det Singer ville att de skulle göra. Exakt så fungerar judisk maktutövning för det mesta. Judar pressar och manipulerar icke-judar att gå deras ärenden.

Nu var det ju ”våldsbejakandet” det gällde. Det ”nazistiska” som du yrat om flera gånger i tråden. Men det var förstås innan demonstrationen ägde rum. Måste ändå vara lite kymigt för dig att så många vänsterextremister dömts för olika våldsamma tilltag men inga från NMR. Och det beror nog inte på att rättssystemet är rättvist utan på att det var vänstern och inte NMR som attackerade polisen med stenar och slungor. Som vanligt. Vilket jag vill minnas att en del av oss påpekade för dig innan demonstrationen.
Citera
2017-12-31, 14:56
Avslutad
Citat:
Det har vi inte alls. Vad Singer faktiskt skrev i sin artikel är att marschvägen ändrades efter förvaltningsrättens dom (en truism) samt efter "åtgärder" som den judiska församlingen vidtagit med WJC:s bistånd, som även inkluderade ett möte mellan Singer och Löfven. Exakt vilken roll detta möte eller de andra "åtgärderna" spelade i processen framgår inte. Det lilla ordet "efter" kan tolkas på olika sätt.

Om Singer skrivit att marschvägen ändrades på grund av mötet mellan honom och Löfven hade vi haft svart på vitt att det - i vart fall enligt Singer - gick till så som du påstår. Men det gjorde han inte.

Frågan om förvaltningsrätten eller kammarrätten lät sig påverkas av tidningsskriverier, Singers möte med Löfven eller andra saker som inte hade med den rättsliga processen att göra handlar ytterst om förtroendet för våra domstolar. Jag tror inte att vare sig förvaltningsrätten eller kammarrätten skulle låta sig påverkas av otillbörliga påtryckningar från Löfven eller någon annan politiker om sådana påtryckningar hypotetiskt förekom, vilket vi inte har några belägg för.
Vi har belägg för att man från domstolens håll har brutit mot Sveriges grundlag.
Vi har även belägg för att maktjudar har påverkat Löfven i inskränkningen på denna demonstration.
Du har fortfarande bevisbördan hos dig.

Citat:
Jag är som jag redan förklarat inte jude. Om du trots det tror det visar det ju bara att talet om konspirationsteorier är befogat.
Nej, varför är talet om konspirationsteorier befogat?

Vad är det för "antisemitiskt" och "konspiratoriskt" att hänvisa till en text skriven av WJC?!

Citat:
Vad gäller WJC så har de förvisso ambitionen att företräda judar och judiska intressen i olika länder, men det innebär inte att de har något mandat att tala för alla judar i alla sammanhang. Tar t.ex. Netanyahu order från WJC i politiska frågor? Tror knappast det.
Återigen, vad du tror är irrelevant. Bevisa att Netanyahu inte blir påverkad av denna organisation om du nu påstår det. Sedan är det en halmgubbe du drar fram, vem har diskuterat andra sammanhang i tråden utöver den antisemtiska frågan och NMR?

WJC säger sig företräda alla judar. Och man verkar ha kanaler in till toppmakten. Det är legitimt att diskutera judar som grupp utan att det är "antisemitiskt" eller "konspiratoriskt".
Citera
2018-01-01, 11:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Och jag har på intet sätt påstått att du Regulus försvarat stenkastarvänsterhuliganer Och jag har på intet sätt antytt att du hävdat att det är synd om Judarna som grupp.

Jag har hävdat att jag inte tycker synd om gruppen Judar och anser att den gruppen inte är i behov av extra skydd och att de definitivt inte är en utsatt grupp i världen. Att vänsterpopulisterna var grälsjuka och struntade i Judarnas firande är väl som vanligt med andra ord.

Nu drabbades ju inte judarnas firande av stenkastningen heller, eftersom marschvägen och därmed också motdemonstrationerna flyttades. Men om nazisterna gått den väg polisen först föreslog hade det naturligtvis kunnat ske. Tror knappast att de stenkastande huliganerna hade brytt sig om att det låg en synagoga i närheten. Ett annat gott skäl att flytta demonstrationen så som skedde.
Citera
2018-01-01, 11:57
Medlem
Citat:
Nu drabbades ju inte judarnas firande av stenkastningen heller, eftersom marschvägen och därmed också motdemonstrationerna flyttades. Men om nazisterna gått den väg polisen först föreslog hade det naturligtvis kunnat ske. Tror knappast att de stenkastande huliganerna hade brytt sig om att det låg en synagoga i närheten. Ett annat gott skäl att flytta demonstrationen så som skedde.
Förstår jag dig alltså rätt i att det är rimligare att vanliga svenskar störs av stenkastande huliganer än att judar blir störda? Det är i och för sig helt i linje med den judiska synen att ett hakkors sprejat på en synagoga av en invandrare är långt värre än samtliga gruppvåldtäkter på svenska tjejer sammanlagt.
Citera
2018-01-01, 12:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Förstår jag dig alltså rätt i att det är rimligare att vanliga svenskar störs av stenkastande huliganer än att judar blir störda?

Nej, det menar jag inte. Men frågan gällde varför den judiska församlingen inte ville ha en nazistdemonstration i närheten av sitt högtidsfirande, och då tror jag att rädslan för kravaller med motdemonstranter inblandade vägde in. En rädsla som ju i efterhand visat sig vara befogad.

Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Det är i och för sig helt i linje med den judiska synen att ett hakkors sprejat på en synagoga av en invandrare är långt värre än samtliga gruppvåldtäkter på svenska tjejer sammanlagt.

Trams. Ingen har hävdat att våldtäkt skulle vara ett lindrigare brott än hets mot folkgrupp. Straffsatserna talar för sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in