2018-01-01, 12:13
  #649
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du var ju tydligen fullt på det klara med vad juden Singer har för uppgift i alla fall. Det är som sagt bara en jude eller filosemit som kan påstå att det är en ”antisemitisk konspirationsteori” när politrucker och tjänstemän gör just det Singer ville att de skulle göra. Exakt så fungerar judisk maktutövning för det mesta. Judar pressar och manipulerar icke-judar att gå deras ärenden.

Att länsrätten och kammarrätten skulle anpassa sina domar på grund av det som Singer eventuellt sagt till Löfven betraktar jag som en konspirationsteori. Det förutsätter ju en konspiration som inkluderar inte bara politiker utan även domare och nämndemän.

Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Nu var det ju ”våldsbejakandet” det gällde. Det ”nazistiska” som du yrat om flera gånger i tråden. Men det var förstås innan demonstrationen ägde rum. Måste ändå vara lite kymigt för dig att så många vänsterextremister dömts för olika våldsamma tilltag men inga från NMR. Och det beror nog inte på att rättssystemet är rättvist utan på att det var vänstern och inte NMR som attackerade polisen med stenar och slungor. Som vanligt. Vilket jag vill minnas att en del av oss påpekade för dig innan demonstrationen.

Med våldsbejakande menar jag att man odlar en kultur där våld förhärligas och betraktas som en viktig del av den politiska processen. Det räcker med att titta på nassarnas egen sajt för att inse att de förhärligar politiskt våld. NMR är ju en revolutionär rörelse som ofta talar om kampen, det framtida maktövertagandet etc.

Hur det politiska våldet realiseras idag är en annan sak. Det kan ske genom att man angriper fredliga demonstranter, som nazisterna gjorde i Kärrtorp, men det kan också ske genom terrordåd, som de nazistiska bombdåden i Göteborg.

Vad gäller den nu aktuella demonstrationen, så är det för tidigt att säga om några av nazisterna kommer att bli dömda eller inte. Förundersökningen om våldsamt upplopp lades ner, men två nya förundersökningar startades, bland annat för ohörsamhet mot ordningsmakten. Om jag förstått rätt är det i stort sett samma nazister som var misstänkta för våldsamt upplopp som nu i stället är misstänkta fär ohörsamhet.
Citera
2018-01-01, 12:18
  #650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, det menar jag inte. Men frågan gällde varför den judiska församlingen inte ville ha en nazistdemonstration i närheten av sitt högtidsfirande, och då tror jag att rädslan för kravaller med motdemonstranter inblandade vägde in. En rädsla som ju i efterhand visat sig vara befogad.
Men varför är judars rädsla mer värd än svenskars rädsla? Ett förfaret stenblock i huvudet gör ju inte mindre ont för att man är svensk vid bokmässan än om man är jude vid kungsportplatsen.

Citat:
Trams. Ingen har hävdat att våldtäkt skulle vara ett lindrigare brott än hets mot folkgrupp. Straffsatserna talar för sig själva.
Den judiska reaktionen visar mycket väl vad de anser i den frågan. När svenskar drabbas av muslimskt våld är judarna knäpptysta, oavsett hur grovt våldet är. När svenskar protesterar mot att drabbas av invandrarvåld attackeras vi av judar som nazister. När judar drabbas av mild skadegörelse vänder de upp och ned på himmel och helvete. Det är 100% klart att judar värderar utsidan på sina synagogor långt högre än svenskars liv.

Eller som vid terrordådet mot Vilks föreläsning i Köpenhamn. Två danskar mördades och en vakt utanför en synagoga. Hela mediabevakningen behandlade det som en antisemitisk attack. Det faktum att fler danskar mördats var helt oviktigt.

Uppenbarligen värderar även du judar långt högre än svenskar. I dina ögon är det ju helt oviktigt om svenskar får riskera livet så länge det inte drabbar judar. Hade du på allvar trott att NMR-marschen var farlig hade du ju rasat mot att den över huvud taget fick utföras bland folk och det skulle varit likgiltigt om det var judar inom hörhåll eller ej. Men nu är ju det enda du bryr dig om ifall judar skulle störts.
Citera
2018-01-01, 12:28
  #651
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att länsrätten och kammarrätten skulle anpassa sina domar på grund av det som Singer eventuellt sagt till Löfven betraktar jag som en konspirationsteori. Det förutsätter ju en konspiration som inkluderar inte bara politiker utan även domare och nämndemän.



Med våldsbejakande menar jag att man odlar en kultur där våld förhärligas och betraktas som en viktig del av den politiska processen. Det räcker med att titta på nassarnas egen sajt för att inse att de förhärligar politiskt våld. NMR är ju en revolutionär rörelse som ofta talar om kampen, det framtida maktövertagandet etc.

Hur det politiska våldet realiseras idag är en annan sak. Det kan ske genom att man angriper fredliga demonstranter, som nazisterna gjorde i Kärrtorp, men det kan också ske genom terrordåd, som de nazistiska bombdåden i Göteborg.

Vad gäller den nu aktuella demonstrationen, så är det för tidigt att säga om några av nazisterna kommer att bli dömda eller inte. Förundersökningen om våldsamt upplopp lades ner, men två nya förundersökningar startades, bland annat för ohörsamhet mot ordningsmakten. Om jag förstått rätt är det i stort sett samma nazister som var misstänkta för våldsamt upplopp som nu i stället är misstänkta fär ohörsamhet.
Regulus! Jag har märkt enormt stor skillnad på folks mentalitet.
Nazzesnacket biter inte längre.
Rassesnacket också förlegat.
Vi lever på 2000- talet och ser inte den Hitler man konstant vill lyfta fram i buskarna, däremot en massa uppblåsta politiker runt om i världen som tillsammans med sina hycklande vänner
gång på gång visar svansen under kappan.
Och min vän hur mycket du än vill försvara ENBART sionister och Judar och frammåla dem som enbart offer så fungerar det inte längre.
Tiderna har förändrats.
En ny era.
De stora förlorarna kommer att bli de hycklande clownerna.
Varför skall människor runt om i världen sitta och gråta över Judar, skydda dem när det är allt annat än Judar som lider.
Och varför vill Judarna ha den offerrollen.
Hyckelhögar alla runt om i världen.
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2018-01-01 kl. 13:16.
Citera
2018-01-01, 12:41
  #652
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Vi har belägg för att man från domstolens håll har brutit mot Sveriges grundlag. Vi har även belägg för att maktjudar har påverkat Löfven i inskränkningen på denna demonstration. Du har fortfarande bevisbördan hos dig.

Nej, det finns inga belägg för att domstolarna lät sig påverkas av vad Singer eventuellt sagt till Löfven, och bevisbördan för denna konspirationsteori ligger därför hos dig.

Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Nej, varför är talet om konspirationsteorier befogat?

Vad är det för "antisemitiskt" och "konspiratoriskt" att hänvisa till en text skriven av WJC?!

Jag vände mig mot att du skrev "ni själva som står för uttalandet". Jag är som sagt inte jude, och har inget med WJC att göra. Vänligen håll mig utanför dina konspirationsteorier.

Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Återigen, vad du tror är irrelevant. Bevisa att Netanyahu inte blir påverkad av denna organisation om du nu påstår det. Sedan är det en halmgubbe du drar fram, vem har diskuterat andra sammanhang i tråden utöver den antisemtiska frågan och NMR?

WJC säger sig företräda alla judar. Och man verkar ha kanaler in till toppmakten. Det är legitimt att diskutera judar som grupp utan att det är "antisemitiskt" eller "konspiratoriskt".

Om WJC säger sig företräda alla judar är ointressant. Mitt exempel med Netanyahu illustrerar ju att det inte är så. Om du på fullt allvar tror att WJC styr israelisk politik så ligger bevisbördan återigen på dig.
Citera
2018-01-01, 13:28
  #653
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, det finns inga belägg för att domstolarna lät sig påverkas av vad Singer eventuellt sagt till Löfven, och bevisbördan för denna konspirationsteori ligger därför hos dig.



Jag vände mig mot att du skrev "ni själva som står för uttalandet". Jag är som sagt inte jude, och har inget med WJC att göra. Vänligen håll mig utanför dina konspirationsteorier.



Om WJC säger sig företräda alla judar är ointressant. Mitt exempel med Netanyahu illustrerar ju att det inte är så. Om du på fullt allvar tror att WJC styr israelisk politik så ligger bevisbördan återigen på dig.
Det är väl just bevisbördan man döljer sig bakom.
Om man är smart nog så ser man till att ha alla bevis undanröjda.
Svar på alla eventuella anklagelser.
Men någon gång glömmer man en liten liten detalj.
Den detaljen skall man ej prata om.
Den skall slängas i ansiktet i ett överraskningsmoment.
Då hjälper inte konspirationssnacket.

Tycker inte du själv Regulus att det här tycka synd om Judar och skydda dem är åt helvetet överdrivet av Judarna själva.
De är inte förföljda. De vill framstå som det för att kunna förfölja själva.
Att kalla det för konspirationsteorier är idiotiskt.
Det kommer inte att hålla i längden.

De hade inte skadats av att NMR passerat förbi dem.
Men vill man i tid och otid prata om sig själva och skita i övriga världens förföljda så gör man det med antisemithjälp OCH uttryck som "nazister drabbade samman med motdemonstranter"
Vilseledande journalistik.
Lögner allt.

Hyckleri kallar jag allt.
Människor borde gå tillsammans mot världens alla hycklare istället för att gå i hycklarnas led och slåss mot varandra ÅT DEM.
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2018-01-01 kl. 13:49.
Citera
2018-01-01, 13:44
  #654
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att länsrätten och kammarrätten skulle anpassa sina domar på grund av det som Singer eventuellt sagt till Löfven betraktar jag som en konspirationsteori. Det förutsätter ju en konspiration som inkluderar inte bara politiker utan även domare och nämndemän.



Med våldsbejakande menar jag att man odlar en kultur där våld förhärligas och betraktas som en viktig del av den politiska processen. Det räcker med att titta på nassarnas egen sajt för att inse att de förhärligar politiskt våld. NMR är ju en revolutionär rörelse som ofta talar om kampen, det framtida maktövertagandet etc.

Hur det politiska våldet realiseras idag är en annan sak. Det kan ske genom att man angriper fredliga demonstranter, som nazisterna gjorde i Kärrtorp, men det kan också ske genom terrordåd, som de nazistiska bombdåden i Göteborg.

Vad gäller den nu aktuella demonstrationen, så är det för tidigt att säga om några av nazisterna kommer att bli dömda eller inte. Förundersökningen om våldsamt upplopp lades ner, men två nya förundersökningar startades, bland annat för ohörsamhet mot ordningsmakten. Om jag förstått rätt är det i stort sett samma nazister som var misstänkta för våldsamt upplopp som nu i stället är misstänkta fär ohörsamhet.


”Konspirationsteori” är verkligen ett uttryck du gillar, inte sant? Är det en ”konspirationsteori” att de flesta i Sverige uttrycker sig politiskt korrekt? Önskvärt beteende lär sig folk på ett subtilare sätt. Det förstår du också innerst inne. I det här fallet gjorde bevisligen beslutsfattare exakt det maktjuden ville.

Extremvänstern står för nästan allt politiskt våld. Det har vi statistik på och vi fick bevis för det efter demonstrationen i Göteborg. Vänsterextremisterna har alltså redan dömts för våldsdåd mot polisen. Inga ”nassar” är ens misstänkta för några grövre brottsrubriceringar. Bara för att strö salt i dina sår.
Citera
2018-01-01, 14:10
  #655
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
”Konspirationsteori” är verkligen ett uttryck du gillar, inte sant? Är det en ”konspirationsteori” att de flesta i Sverige uttrycker sig politiskt korrekt? Önskvärt beteende lär sig folk på ett subtilare sätt. Det förstår du också innerst inne. I det här fallet gjorde bevisligen beslutsfattare exakt det maktjuden ville.

Extremvänstern står för nästan allt politiskt våld. Det har vi statistik på och vi fick bevis för det efter demonstrationen i Göteborg. Vänsterextremisterna har alltså redan dömts för våldsdåd mot polisen. Inga ”nassar” är ens misstänkta för några grövre brottsrubriceringar. Bara för att strö salt i dina sår.
Ja det är extremvänstern som utför våldsdåd.
Medier väljer lite fint att kalla dem " motdemonstranter"
Låter ju bra....
Att de sedan fyller ett syfte och används
som hycklarnas små duktiga fotsoldater är de eventuellt inte medvetna om.
Inte de " små" i alla fall.

Att lyssna på betalda experters fina ord är inget för mig.
Föredrar att både prata om hyckleriet med mina egna ord och iakttagelser.
Varför överlåta sin egna iakttagelseförmåga åt betalda experter.

Man fick hela demonstrationen att handla om Judars utsatthet fast de inte är ett utsatt folk.
Och man väljer utstuderat att dölja deras egna handlande och negativa sidor, alltid.

Folk borde vakna ur dvalan.
Man är rädd för väckarklockorna.
Ingen runt om på jorden tänker avrätta Judar.
Det vet de om också.

Mitt mål är SANNINGEN och att belysa hycklarna.
Politiska hycklare.
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2018-01-01 kl. 14:21.
Citera
2018-01-01, 15:01
  #656
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, det finns inga belägg för att domstolarna lät sig påverkas av vad Singer eventuellt sagt till Löfven, och bevisbördan för denna konspirationsteori ligger därför hos dig.
Det finns visst belägg för att demonstrationen inskränktes efter WJCs möte med Löfven. WJC skriver ju själva det. Hur får du det till en "konspirationsteori"?

Det är snarare du som sysslar med alternativa teorier när du försöker bortförklara ett uttalande. Du gissar bara och kommer med trossatser för att få uttalandet falsifierat. Det är alltså du som sysslar med konspirationsteorierna.

Citat:
Jag vände mig mot att du skrev "ni själva som står för uttalandet". Jag är som sagt inte jude, och har inget med WJC att göra. Vänligen håll mig utanför dina konspirationsteorier.
Är det en ""konspirationsteori" att jag skriver 'ni' när jag refererar till WJC? Om du inte är jude så är det på sin höjd fel klassificerat av mig, knappast en "konspirationsteori".

Citat:
Om WJC säger sig företräda alla judar är ointressant. Mitt exempel med Netanyahu illustrerar ju att det inte är så. Om du på fullt allvar tror att WJC styr israelisk politik så ligger bevisbördan återigen på dig.
Nej det är inte alls ointressant när WJC säger att dom företräder alla judar. Det berättigar och ger legitimitet att diskutera judar som grupp. Det blir berättigat att diskutera den judiska gruppens intressen och inflytande över tillvaron.

Jag påstår inte att WJC styr Israels politik.
Jag påstår ingenting.
Det är du som påstår att WJC inte styr Israels politik.
Det är du som påstår.
Den som påstår är den som har bevisbördan. Och vad du tror är inte evidens nog.
__________________
Senast redigerad av frasselito 2018-01-01 kl. 15:11.
Citera
2018-01-01, 15:32
  #657
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Ett förfaret stenblock i huvudet gör ju inte mindre ont för att man är svensk vid bokmässan än om man är jude vid kungsportplatsen.

Svenska mässan överklagade ju också polisens beslut, eftersom de inte ville ha bråk i närheten av Bokmässan. Vilket domstolen tog hänsyn till. Nazisterna skulle ta en annan väg till Gamla Ullevi och motdemonstranterna hållas på Heden.

Man måste dock ha klart för sig vilka praktiska problem polisen hade när de skulle genomföra domstolens beslut. Motdemonstranterna - jag talar nu om stenkastarvänstern, inte de fredliga motdemonstranterna - bar till skillnad från nazisterna inte på plakat och marscherade i grupp. De var därför svårare att identifiera. Polisen kunde inte heller spärra av hela mässområdet och hindra folk från att besöka Bokmässan. Det var därför svårt att förhindra att en del bråkmakare tog sig in på mässområdet.

Det polisen kunde göra var att spärra vägen mellan Bokmässan och nazisterna, för att skydda nazisterna från stenkastarvänsterns angrepp. Vilket de också gjorde. Som så ofta annars fick polisen gå emellan och ta stryk när två sidor ville slåss. En trist och farlig del av deras jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Den judiska reaktionen visar mycket väl vad de anser i den frågan. När svenskar drabbas av muslimskt våld är judarna knäpptysta, oavsett hur grovt våldet är. När svenskar protesterar mot att drabbas av invandrarvåld attackeras vi av judar som nazister. När judar drabbas av mild skadegörelse vänder de upp och ned på himmel och helvete. Det är 100% klart att judar värderar utsidan på sina synagogor långt högre än svenskars liv.

Eller som vid terrordådet mot Vilks föreläsning i Köpenhamn. Två danskar mördades och en vakt utanför en synagoga. Hela mediabevakningen behandlade det som en antisemitisk attack. Det faktum att fler danskar mördats var helt oviktigt.

Den bild du målar upp av judar som inte bryr sig om islamistiskt våld stämmer inte. De är ju själva utsatta för detta våld, vilket du också noterar. Att judar sedan protesterar särskilt högljutt när de själva blir utsatta för våld är inte särskilt konstigt, men betyder inte att de inte bryr sig om när andra drabbas av våld.

Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Uppenbarligen värderar även du judar långt högre än svenskar. I dina ögon är det ju helt oviktigt om svenskar får riskera livet så länge det inte drabbar judar. Hade du på allvar trott att NMR-marschen var farlig hade du ju rasat mot att den över huvud taget fick utföras bland folk och det skulle varit likgiltigt om det var judar inom hörhåll eller ej. Men nu är ju det enda du bryr dig om ifall judar skulle störts.

Skitsnack. Jag avskyr hets och våld oavsett vem det riktar sig mot. Att etniska och religiösa minoriteter ofta är särskilt utsatta för hot och hets innebär inte att de har större rättigheter än andra. Däremot kan de ha större behov av skydd i vissa lägen om de utsätts för konkreta och allvarliga hot.

Vad gäller NMR-marschens sträckning, så tycker jag att domstolarna kom fram till en bra lösning som värnade om demonstrationsfriheten och minimerade risken för våld. Om nazisterna hållit sig till den anvisade rutten och inte försökt storma polisens avspärrningar hade de kunnat genomföra sin demonstration som planerat.

Det var alltså nazisternas eget fel att demonstrationen blev ett fiasko.
Citera
2018-01-01, 15:57
  #658
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Är det en ”konspirationsteori” att de flesta i Sverige uttrycker sig politiskt korrekt? Önskvärt beteende lär sig folk på ett subtilare sätt. Det förstår du också innerst inne. I det här fallet gjorde bevisligen beslutsfattare exakt det maktjuden ville.

Det är en konspirationsteori om man hävdar att svenska domstolar inte dömer efter svensk lag utan efter vad en lobbyist påstås ha sagt till statsministern.

Sedan vet vi inte heller vad Singer faktiskt sa när han träffade Löfven. Han kan ha sagt att demonstrationen borde ta en annan väg, eller att den över huvud taget inte borde ha tillåtits. Han kan ha uttryckt en allmän oro över tillståndet i Sverige och situationen för svenska judar.

Oavsett vad Singer sa eller inte sa är jag övertygad om att Löfven hanterade det hela på ett korrekt sätt, och inte försökte påverka domstolarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Extremvänstern står för nästan allt politiskt våld. Det har vi statistik på och vi fick bevis för det efter demonstrationen i Göteborg. Vänsterextremisterna har alltså redan dömts för våldsdåd mot polisen. Inga ”nassar” är ens misstänkta för några grövre brottsrubriceringar. Bara för att strö salt i dina sår.

Vi får väl se hur det går med det när det två återstående förundersökningarna är färdiga. En av dem handlar om nazistiskt våld mot polisen:

En annan förundersökning har också inletts och rör en senare händelse på samma plats som de övriga händelserna i en situation där Nordiska motståndsrörelsens aktivister, enligt åklagaren, går till angrepp mot polisen.

https://www.expressen.se/gt/just-nu-upplopsutredningar-laggs-ner/

Men om det visar sig att nazisterna denna gång avstod från grövre våld ska de naturligtvis inte dömas för det. Alla är lika inför lagen.
Citera
2018-01-01, 15:59
  #659
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Svenska mässan överklagade ju också polisens beslut, eftersom de inte ville ha bråk i närheten av Bokmässan. Vilket domstolen tog hänsyn till. Nazisterna skulle ta en annan väg till Gamla Ullevi och motdemonstranterna hållas på Heden.

Man måste dock ha klart för sig vilka praktiska problem polisen hade när de skulle genomföra domstolens beslut. Motdemonstranterna - jag talar nu om stenkastarvänstern, inte de fredliga motdemonstranterna - bar till skillnad från nazisterna inte på plakat och marscherade i grupp. De var därför svårare att identifiera. Polisen kunde inte heller spärra av hela mässområdet och hindra folk från att besöka Bokmässan. Det var därför svårt att förhindra att en del bråkmakare tog sig in på mässområdet.

Det polisen kunde göra var att spärra vägen mellan Bokmässan och nazisterna, för att skydda nazisterna från stenkastarvänsterns angrepp. Vilket de också gjorde. Som så ofta annars fick polisen gå emellan och ta stryk när två sidor ville slåss. En trist och farlig del av deras jobb.



Den bild du målar upp av judar som inte bryr sig om islamistiskt våld stämmer inte. De är ju själva utsatta för detta våld, vilket du också noterar. Att judar sedan protesterar särskilt högljutt när de själva blir utsatta för våld är inte särskilt konstigt, men betyder inte att de inte bryr sig om när andra drabbas av våld.



Skitsnack. Jag avskyr hets och våld oavsett vem det riktar sig mot. Att etniska och religiösa minoriteter ofta är särskilt utsatta för hot och hets innebär inte att de har större rättigheter än andra. Däremot kan de ha större behov av skydd i vissa lägen om de utsätts för konkreta och allvarliga hot.

Vad gäller NMR-marschens sträckning, så tycker jag att domstolarna kom fram till en bra lösning som värnade om demonstrationsfriheten och minimerade risken för våld. Om nazisterna hållit sig till den anvisade rutten och inte försökt storma polisens avspärrningar hade de kunnat genomföra sin demonstration som planerat.

Det var alltså nazisternas eget fel att demonstrationen blev ett fiasko.
Människor runt om i världen blir utsätta för hot.
Både konkret och politiskt framförallt.
Absolut INTE av den lilla människan.
Att dela in människor i minoritet och majoritet är politiskt styrt.
Och att hela tiden påstå att det handlar om religion är också skitsnack.

Nordiska motståndsrörelsen hade redan sin rutt klar.
Att sedan andras intressen påverkade rutten är väl inte deras fel.
Judarna grät om sin tillställning.
De kunde haft sitt och NMR sitt.
Inget mer än så.
Jag förstår inte hur man blint kan vara med i gråtandet.
Hur många miljarder människor har inte mördats politiskt och kommer att mördas politiskt men Judarna som inte utsätts som grupp skall lyftas fram i tid och otid.
Börjar få avsmak för denna teater.

Nordiska motståndsrörelsen har exakt lika stor rätt att föra fram sin politik som gammelnationalsocialisterna S.
S har väl mörkare historia och liv på sitt huvud än NMR.
Men det accepteras av Judarna.
De vill beskyddas av sina så kallade förra fiender.
Hur ska de ha det?
Klarar de sig inte själva eller är det just det de gör.
Den helt värdelösa tugget om glöm aldrig historien överskuggas av en ny historia man inte vill att skall synas.

Nej det var inte NMR:s fel att de inte fick ha rutten där de ville ha den.

Domstolarna är lika korrumperade som övriga instanser.
Köpta hela högen av storhycklare som skiter i folket.
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2018-01-01 kl. 16:04.
Citera
2018-01-01, 20:29
  #660
Medlem
Alla är lika mycket värda heter det ju, men vissa tycks vara värda mer än andra ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in