Citat:
Du var ju tydligen fullt på det klara med vad juden Singer har för uppgift i alla fall. Det är som sagt bara en jude eller filosemit som kan påstå att det är en ”antisemitisk konspirationsteori” när politrucker och tjänstemän gör just det Singer ville att de skulle göra. Exakt så fungerar judisk maktutövning för det mesta. Judar pressar och manipulerar icke-judar att gå deras ärenden.
Att länsrätten och kammarrätten skulle anpassa sina domar på grund av det som Singer eventuellt sagt till Löfven betraktar jag som en konspirationsteori. Det förutsätter ju en konspiration som inkluderar inte bara politiker utan även domare och nämndemän.
Citat:
Nu var det ju ”våldsbejakandet” det gällde. Det ”nazistiska” som du yrat om flera gånger i tråden. Men det var förstås innan demonstrationen ägde rum. Måste ändå vara lite kymigt för dig att så många vänsterextremister dömts för olika våldsamma tilltag men inga från NMR. Och det beror nog inte på att rättssystemet är rättvist utan på att det var vänstern och inte NMR som attackerade polisen med stenar och slungor. Som vanligt. Vilket jag vill minnas att en del av oss påpekade för dig innan demonstrationen.
Med våldsbejakande menar jag att man odlar en kultur där våld förhärligas och betraktas som en viktig del av den politiska processen. Det räcker med att titta på nassarnas egen sajt för att inse att de förhärligar politiskt våld. NMR är ju en revolutionär rörelse som ofta talar om kampen, det framtida maktövertagandet etc.
Hur det politiska våldet realiseras idag är en annan sak. Det kan ske genom att man angriper fredliga demonstranter, som nazisterna gjorde i Kärrtorp, men det kan också ske genom terrordåd, som de nazistiska bombdåden i Göteborg.
Vad gäller den nu aktuella demonstrationen, så är det för tidigt att säga om några av nazisterna kommer att bli dömda eller inte. Förundersökningen om våldsamt upplopp lades ner, men två nya förundersökningar startades, bland annat för ohörsamhet mot ordningsmakten. Om jag förstått rätt är det i stort sett samma nazister som var misstänkta för våldsamt upplopp som nu i stället är misstänkta fär ohörsamhet.