2017-12-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, vi är överens om att du INTE visat stöd för det du påstår om Sverige och svensk lagstiftning ... Vilket är konstigt med tanke på din hänvisning .
Du svarade inte på frågan: "Är vi överens om att flera studier, från flera änder, visat att när man avkriminaliserat köpande och säljandet av sexuella tjänster så har antalet anmälda våldtäkter minskat med runt 30%? Hint, de står i studierna jag länkat ovan."

Sedan, jag ser att jag att det fallit bort ett "troligen" d.v.s. "rad forskare visat att kriminalisering troligen...".
Citera
2017-12-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Så du säger att 1% av Sveriges kvinnor vill sälja sex d.v.s. 50 000?
För när man frågar de som redan säljer sex så:
De tre vanligaste anledningarna till att de började sälja sexuella tjänster:
• 64 procent uppger att "Det var en god möjlighet att tjäna pengar"
• 48 procent uppger att "De var sexuellt nyfikna"
• 46 procent uppger att "De attraherades av industrin och fann den spännande"
De tre vanligaste anledningarna till att säljer sex:
• 58 procent uppger att "Det är ett arbete de trivs bra med"
• 55 procent uppger att "Det är en del av deras sexualitet"
• 50 procent uppger "Pengar"

Det är ca 13% av alla män som köpt sex. Studier av dessa är att de inte på något sätt skiljer sig från vem som helst.

Du kan givetvis inte dra de slutsatser du gör utifrån de du skrev, det skulle funka om de som sålde sex gjorde det en gång och inte till hundratals eller till och med tusentals och att antalet som köpt sex bara köpt det i ex. Sverige. Men jag har överseende, du är ju inte en intellektuell gigant direkt ; )

Nej jag skrev att den siffran låg under 1% dvs det kan vara 0,1 % . Det var länge sen jag satt och bollade med de undersökningarna i någon tråd på detta forum, och som jag skrev jag refererar från minnet.

Vidare det du refererar kring nu var data då man frågade en speciell gupp, nämligen de som var villiga delta i studien från bordellverksamhet, eller om det var eskortverksamhet i Danmark...am I right?
När man utförde samma på den grupp som sålde sex på gatan i Danmark så var resultatet ett helt annat...eller hur?
Hur kommer det sig..käre Oantastlig att du glatt hoppar över resultatet från den gruppen?

Jo de skiljer sig i att de köper sex, dummer.

Och vill du ha en studie gjort över dessa så denna kanske?

http://newsroom.ucla.edu/releases/men-who-buy-sex-have-much-in-common-with-sexually-coercive-men

"The research, co-authored by UCLA professor Neil Malamuth, also found that men who buy sex are more likely to report having committed rape and other aggressive sexual acts."

“Our findings indicate that men who buy sex share certain key characteristics with men who are at risk for committing sexual aggression,” said Malamuth, a professor of communications studies and psychology. “Both groups tend to have a preference for impersonal sex, a fear of rejection by women, a history of having committed sexually aggressive acts and a hostile masculine self-identification. Those who buy sex, on average, have less empathy for women in prostitution and view them as intrinsically different from other women.”

Kort sagt, köper du sex, löper du stor risk tillhöra en grupp människor som har allvarliga brister i sin synsätt på sex och kvinnor ex.
Vilket är exakt vad jag hela tiden sitter och skriver...detta synsätt/ norm måste väck. Enough is enough.
Den dag antalet människor som kutar runt på detta klot som har misogyna synsätt eller tycker det är "ok" masturbera i andra människor utan ömsesidig sexuell respons och vi har en värld med värdiga villkor för en absolut majoritet av världens befolkning ( även! kvinnor) ¨så kan vi börja prata om att avkriminalisera.
Senast redigerad av Merapi 2017-12-30 kl. 19:44.
Citera
2017-12-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Av dessa är en bråkdel utsatta för den typen av trafficking vi diskuterar. Det är ju därför så många organisationer kritiserar dessa siffror eftersom de blir helt meningslösa.

Citat:
Men ditt korkade jävla cp.
"Amnesty International opposes the criminalisation or punishment of activities relating to the buying or selling of consensual sex between adults.".
"Amnesty International Calls for an End to the ‘Nordic Model’ of Criminalizing Sex Workers Amnesty International has called on Norway to end the criminalization of sex workers, in a report released this week."

Vad i detta är det du inte fattar? Du har ju själv skrivit att du accepterar att detta är Amnesty internationals ståndpunkt men har du glömt av det? Låt mig citera dig:
Citat:
Nej du skrev inte bara: "att Amnesty international är för en avkriminalisering av sexköp."
Hade du gjort enbart det hade jag skrivit ja, för det är korrekt... Och ja vi kan vara överens om att Amnesty Int. har gått ut med en rekommendation att avkriminalisera både sexköpare och sexsäljare världen över.

Vad är det för jävla fel på dig?
Länk.
Citera
2017-12-30, 19:50
Medlem
[quote=Oantastlig|62758120]Av dessa är en bråkdel utsatta för den typen av trafficking vi diskuterar. Det är ju därför så många organisationer kritiserar dessa siffror eftersom de blir helt meningslösa.

så? 700,000 of these are being sold for sexual purposes.

är en "bråkdel"?

yeahhh...visst...

Citat:
Men ditt korkade jävla cp.
"Amnesty International opposes the criminalisation or punishment of activities relating to the buying or selling of consensual sex between adults.".
"Amnesty International Calls for an End to the ‘Nordic Model’ of Criminalizing Sex Workers Amnesty International has called on Norway to end the criminalization of sex workers, in a report released this week."

Vad i detta är det du inte fattar? Du har ju själv skrivit att du accepterar att detta är Amnesty internationals ståndpunkt men har du glömt av det? Låt mig citera dig:
Vad är det för jävla fel på dig?
Länk.

jag ha svarat dig på detta nu säkert 10 ggr...om du inte klarar ta in vad jag skriver så är det ju du som är ett: "korkade jävla cp" eller hur?
För vad är poängen med att upprepa samma sak? som jag redan svarat på?
varför svarar du inte på mina argument/ svar istället?
Citera
2017-12-30, 19:52
Medlem
Citat:
Så mellan 5 000 och och 50 000 kvinnor som uppger att de är villiga att sälja sex... alright, din poäng var?

Lol, Neil Malamuth... han är en känd aktivist. I en review av forskningsläget skriver författarna "For instance, Malamuth and Ceniti (1986) studied male college students and self-reported likelihood of rape. ... This study also provides an example of a remarkable mismatch between the claims stated in the abstract and the actual data presented in the results section of the paper." Han är också en av de enda forskarna som fortfarande verkar tro att porrkonsumtion leder till mer sexualbrott trots att nästan alla reviews och metastudier kommer till motsatt resultat.
Finns många fler studier som jag länkat till som visar att det inte är någon skillnad.
Citera
2017-12-30, 19:56
Medlem
Citat:
Ja, om 10 000 - 15 000 barn utnyttjade i trafficking visade sig vara 127 stycken så kanske mellan 700 och 7000 stycken, vem vet? Det enda vi vet är att dessa siffror är extremt uppblåsta, som tur var.

Citat:
jag ha svarat dig på detta nu säkert 10 ggr...om du inte klarar ta in vad jag skriver så är det ju du som är ett: "korkade jävla cp" eller hur?
För vad är poängen med att upprepa samma sak? som jag redan svarat på?
varför svarar du inte på mina argument/ svar istället?
Ok, så nu är vi överens om att Amnesty international avser avkriminalisering av både köpande och säljande av sexuella tjänster och att de även är emot den s.k. Nordiska modellen? Så när de skriver "We would like to claim to be the first to address this issue. But we are not. Other groups which support or are calling for the decriminalization of sex work include the World Health Organization, UNAIDS, International Labour Organization, the Global Alliance Against Trafficking in Women, the Global Network of Sex Work Projects, the Global Commission on HIV and the Law, Human Rights Watch, the Open Society Foundations and Anti-Slavery International.". Så stämmer inte det du skrev innan utan de delar Amnestys ståndpunkt?

Exempelvis skriver ju The Global Alliance Against Traffic in Women, nämnda ovan: "We found that criminalising sex workers’ clients does not reduce sex work or trafficking. Instead, it infringes on sex workers’ rights and obstructs anti-trafficking efforts."
Senast redigerad av Oantastlig 2017-12-30 kl. 19:59.
Citera
2017-12-30, 20:01
Medlem
Citat:
Så mellan 5 000 och och 50 000 kvinnor som uppger att de är villiga att sälja sex... alright, din poäng var?

Lol, Neil Malamuth... han är en känd aktivist. I en review av forskningsläget skriver författarna "For instance, Malamuth and Ceniti (1986) studied male college students and self-reported likelihood of rape. ... This study also provides an example of a remarkable mismatch between the claims stated in the abstract and the actual data presented in the results section of the paper." Han är också en av de enda forskarna som fortfarande verkar tro att porrkonsumtion leder till mer sexualbrott trots att nästan alla reviews och metastudier kommer till motsatt resultat.
Finns många fler studier som jag länkat till som visar att det inte är någon skillnad.

Min poäng var att den lilla siffran ( OM nu sen alla som var "villiga" verkligen skulle börja jobba med jsut detta också) inte har en susning till chans att ta hand om var 10.e svensk man.

Fast det är ju en FET alldeles uppenbar skillnad i sak....antingen köper man sex (och får man anta då tycker det är en relativt moralsikt korrekt handling) DU ex.
eller så gör man det inte, för att man anser att fan det är väl ungefär det vidrigaste man kan göra här i världen utöver mörda, knulla små barn, våldta eller ta brödet ur munnen på någon svältande
typ...jag.

Försöker du hävda att det inte är någon skillnad mellan dig och mig?
Eller försöker du bara tvätta din egen byk? via att desperat försöka hävda ditt synsätt på detta till "normalt"?
hmm?
Citera
2017-12-30, 20:09
Medlem
[quote=Oantastlig|62758288]
Citat:
Ja, om 10 000 - 15 000 barn utnyttjade i trafficking visade sig vara 127 stycken så kanske mellan 700 och 7000 stycken, vem vet? Det enda vi vet är att dessa siffror är extremt uppblåsta, som tur var.

Suck läste du ens det som citerades?
Har du någon form av läsdyslexi eller vad är det?

UN har en rapport där man sammanställt data kring FUNNA FALL, dvs registrerade av myndigheter fall av TRAFFICKING ...detta ger siffran 880 000 registrerade fall i Europa..
av dessa är "700,000 of these are being sold for sexual purposes."

FUNNA REGISTRERADE FALL kan inte vara "uppblåst" fattar du? Det är ingen estimering utan hård fakta.
Och UN är väl så seriöst man kan komma....fattar du?

Du har alltså FEL i sak
Sextrafficking är inte ett fåtal människor.

Vänligen acceptera nu detta så vi kan komma vidare, annars slutar jag fan debattera för då är det bara lönlöst, du kan helt enkelt inte fatta fast faktan lyser dig rätt i ögonen.
Citera
2017-12-30, 20:49
Medlem
[quote=Merapi|62758420]
Citat:

Suck läste du ens det som citerades?
Har du någon form av läsdyslexi eller vad är det?

UN har en rapport där man sammanställt data kring FUNNA FALL, dvs registrerade av myndigheter fall av TRAFFICKING ...detta ger siffran 880 000 registrerade fall i Europa..
av dessa är "700,000 of these are being sold for sexual purposes."

FUNNA REGISTRERADE FALL kan inte vara "uppblåst" fattar du? Det är ingen estimering utan hård fakta.
Och UN är väl så seriöst man kan komma....fattar du?

Du har alltså FEL i sak
Sextrafficking är inte ett fåtal människor.

Vänligen acceptera nu detta så vi kan komma vidare, annars slutar jag fan debattera för då är det bara lönlöst, du kan helt enkelt inte fatta fast faktan lyser dig rätt i ögonen.
Heheheh du är rolig du.
När det passar dig blandar du in hela världens feminister och ni har en så stor gemenskap med dessa.
Men när det kommer till sexköpslagen då minsann har hela världen fel och då är den svenska feminismen fristående och skall inte beblandas med annan hahahahaha
Ja ni är för lustiga, ni vet liksom inte på vilken fot ni skall stå, ena stunden är det solidaritet med alla andra i nästa …….ja herre jösses vad förvirrad ni kan göra utomstående, men tack i alla fall för det är rätt kul att följa velandet o vacklandet från sida till sida, ämne för ämne.
Citera
2017-12-30, 21:00
Medlem
Citat:
"The research, co-authored by UCLA professor Neil Malamuth, also found that men who buy sex are more likely to report having committed rape and other aggressive sexual acts."

“Our findings indicate that men who buy sex share certain key characteristics with men who are at risk for committing sexual aggression,” said Malamuth, a professor of communications studies and psychology. “Both groups tend to have a preference for impersonal sex, a fear of rejection by women, a history of having committed sexually aggressive acts and a hostile masculine self-identification. Those who buy sex, on average, have less empathy for women in prostitution and view them as intrinsically different from other women.”

Kort sagt, köper du sex, löper du stor risk tillhöra en grupp människor som har allvarliga brister i sin synsätt på sex och kvinnor ex.
Fast inser du inte att detta är ett stöd för det tidigare påståendet nån gjorde om att antalet våldtäkter skulle minska om man avkriminaliserade sexköp?
Citera
2017-12-30, 21:03
Medlem
Det som både Merapi och Micro ignorerar för fulla puckar är ju förstås, återigen, att sexköpets kriminalisering inte uppfyller den svenska lagstiftarens egna kriterier för kriminalisering. Detta enligt Asp/Ulväng/Jareborg, som skriver det mer eller mindre uttryckligen i sitt verk om kriminalrätten.

1. Det saknas ett konkret definierat skyddsintresse, och straffbudet (kriminalisering av frivillig prostitution) är dessutom såpass avlägset skyddsintresset (att motverka ofrivilligt utnyttjande) att det är direkt oproportionerligt att kriminalisera.

2. Det finns ett starkt motstående intresse, nämligen i form av de 97% av svenska prostituerade som uppger att de säljer helt eller mestadels frivilligt enligt RA/HIVS "En annan horisont" 2014. Samma förkrossande majoritet prostituerade som inte vill ha sexköpslagen utan vill avkriminalisera.

3. Lagens effektivitet är nära nog noll. Vilket f.ö. bekräftats indirekt av SOU 2010:49 och direkt av en hel hög forskning på området från t.ex. UNAIDS, WHO, GAATW osv.

Prostitution är långtifrån en underbar sak. Men det saknas i vart fall anledning att kriminalisera den överhuvudtaget utifrån juridiska kriterier; och utanför juridikens värld så ser vi rent empiriskt att sexköpslagen är ett penibelt misslyckande.
Citera
2017-12-30, 21:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du svarade inte på frågan: "Är vi överens om att flera studier, från flera änder, visat att när man avkriminaliserat köpande och säljandet av sexuella tjänster så har antalet anmälda våldtäkter minskat med runt 30%? Hint, de står i studierna jag länkat ovan."

Sedan, jag ser att jag att det fallit bort ett "troligen" d.v.s. "rad forskare visat att kriminalisering troligen...".
Jag ser att du försöker dribbla bort ditt eget påstående .... Visa mig stöd för det du påstår eller erkänn att du drar långt gående slutsatser utifrån några överskrifter du läst ...

Väntar fortfarande på stöd för detta:

Citat:
Plus att en rad forskare visat att kriminalisering gjort att 10 000-tals kvinnor blivit våldtagna i Sverige, om året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in