Citat:
Ursprungligen postat av
Oantastlig
Så du säger att 1% av Sveriges kvinnor vill sälja sex d.v.s. 50 000?
För när man frågar de som redan säljer sex så:
De tre vanligaste anledningarna till att de började sälja sexuella tjänster:
• 64 procent uppger att "Det var en god möjlighet att tjäna pengar"
• 48 procent uppger att "De var sexuellt nyfikna"
• 46 procent uppger att "De attraherades av industrin och fann den spännande"
De tre vanligaste anledningarna till att säljer sex:
• 58 procent uppger att "Det är ett arbete de trivs bra med"
• 55 procent uppger att "Det är en del av deras sexualitet"
• 50 procent uppger "Pengar"
Det är ca 13% av alla män som köpt sex. Studier av dessa är att de inte på något sätt skiljer sig från vem som helst.
Du kan givetvis inte dra de slutsatser du gör utifrån de du skrev, det skulle funka om de som sålde sex gjorde det en gång och inte till hundratals eller till och med tusentals och att antalet som köpt sex bara köpt det i ex. Sverige. Men jag har överseende, du är ju inte en intellektuell gigant direkt ; )
Nej jag skrev att den siffran låg under 1% dvs det kan vara 0,1 % . Det var länge sen jag satt och bollade med de undersökningarna i någon tråd på detta forum, och som jag skrev jag refererar från minnet.
Vidare det du refererar kring nu var data då man frågade en speciell gupp, nämligen de som var villiga delta i studien från bordellverksamhet, eller om det var eskortverksamhet i Danmark...am I right?
När man utförde samma på den grupp som sålde sex på gatan i Danmark så var resultatet ett helt annat...eller hur?
Hur kommer det sig..käre
Oantastlig att du glatt hoppar över resultatet från den gruppen?
Jo de skiljer sig i att de köper sex, dummer.
Och vill du ha en studie gjort över dessa så denna kanske?
http://newsroom.ucla.edu/releases/men-who-buy-sex-have-much-in-common-with-sexually-coercive-men
"The research, co-authored by UCLA professor Neil Malamuth, also found that men who buy sex are more likely to report having committed rape and other aggressive sexual acts."
“Our findings indicate that men who buy sex share certain key characteristics with men who are at risk for committing sexual aggression,” said Malamuth, a professor of communications studies and psychology. “Both groups tend to have a preference for impersonal sex, a fear of rejection by women, a history of having committed sexually aggressive acts and a hostile masculine self-identification. Those who buy sex, on average, have less empathy for women in prostitution and view them as intrinsically different from other women.”
Kort sagt, köper du sex, löper du stor risk tillhöra en grupp människor som har allvarliga brister i sin synsätt på sex och kvinnor ex.
Vilket är exakt vad jag hela tiden sitter och skriver...detta synsätt/ norm måste väck. Enough is enough.
Den dag antalet människor som kutar runt på detta klot som har misogyna synsätt eller tycker det är "ok" masturbera i andra människor utan ömsesidig sexuell respons och vi har en värld med värdiga villkor för en absolut majoritet av världens befolkning ( även! kvinnor) ¨så kan vi börja prata om att avkriminalisera.