Citat:
Ursprungligen postat av
Oantastlig
Ja, det är så det fungerar i alla branscher.
Om du tar ett jobb där du skall sälja bilar, killen som erbjuder dig jobbet säger att du kan tjäna 60 000kr i månaden om du säljer bra och det visar sig att du får 50 000kr i månaden. Är du nu utsatt för trafficking?
ehh nej så fungerar det inte i alla branscher.
sextrafficking är inte kontrkatsbrott...som ex. fel lön i ditt ex är.
utan
Human trafficking is the trade of humans for the purpose of forced labour, sexual slavery, or commercial sexual exploitation for the trafficker or others
wiki.
och HUR folk nu lyckas lura/ tvinga/ hota/ kidnappa etc etc sina offer för att tjäna pengar på dem är i det vi diksuterar rätt oväsentligt enligt mig.
Det vanligaste är förmodligen: flicka möter pojke, blir kär och tror han också är det eller åtminstone att han respekterar henne som människa, följer med honom till land x. för där finns inte så mycket annat att satsa på i hennes liv på den plats/ i den situation hon befinner sig, än att följa med en man.... och blir där övertalad, lurad, tvingad, hotad, misshandlad, våldtagen, traumatiserad what ever till att sälja sex.
Och man Y (ex. du själv som erkänt att du köpt/ köper sex för att det är så "bekvämt") shopar glatt på vare sig han nu är tillräckligt intelligent för att fatta att hon faktiskt inte är där av fri vilja, eller för att han ger fullständigt fan.
OK? förmodligen vanligaste scenariet.
Citat:
Nej, de önskade mer källor så det fick det. Har du en läst vår konversation?
suck jag orkar inte....det står för alla att läsa..deras nedmontering av ditt "argument/ bevis"
jag överlåter detta med varm hand till alla själva bilda sig en uppfattning till vad som är "sanningen".
Eftersom du själv så uppenbart saknar denna förmåga.
Citat:
Ja, och jag visade hur orimlig siffran är.
Nej...DU kan inte avgöra vad som är "rimligt" här eller inte....det kan bara de som besitter data i dessa saker göra, och den "datan" är alltså inte några utförda "raider" i Storbrittannien under 6 månader...allright? Den "datan" säger inte ett skit i saken.
Vll man få en så korrekt uppgift som möjligt kring detta så läser man ex. antal forskning/ studier i ämnet utförda av kvalificerade statistiker ex. och dess tenderar ligga som bas hos div prof. organisationer som arbetar med frågorna...och jag har länkat en artikel med just sådana som källmaterial länkande i botten.
De säger ca 1 miljon traffickingoffer bara i Europa där 80% beräknas vara för sextrafficking.
Citat:
Så du menar att Amnesty international och nästan alla stora människorättsorganisationerna inte tänkt på detta mer än 5 minuter?
Var det det jag skrev tycker du?
Nej det jag säger är att DU gör orimliga tolknignar av
1. Amnesty Int. rekommendationer.
2. Medvetet misstolkar ( elelr för att du ev. är för blåst) var andra organisationer säger när de pratar om SEXWORKES.
Citat:
För att det är så Amnesty international och de andra organisationerna använder det, med avkriminalisering av sexarbeta så menar de avkriminalisering av att köpa och sälja sex. Vi har ju redan gått igenom detta och du har själv sagt att detta är ex. Amnestys position. Ingen av de organisationerna är för den s.k. Nordiska modellen eftersom det är ett totalt misslyckande.
Nej. Att Amnesty Int. inte rekommenderar svensk sexköpslag globalt, betyder inte det du försöker få det till. Och att Amnesty Int. lägger denna rekommendation betyder inte att "alla andra större organisatiner" gör detsamma eller att deras rapporter/ rekommendationer etc. förs efter samma resonemang. När således organisation X skriver att de går emot" decriminalization of sexworkers"
så hur gärna lille Oantastlig nu vill det så går det alltså inte dra slutsatsen AHHHH!!! de är EMOT svensk sexköpslag....
Allright?
Citat:
Du påstår att orsaken vi förbjuder sexköp, trots att det är skadligt för de som faktiskt säljer sex, är för att det minskar trafficking. Något de inte finns någon bra data som stöder, snarare tvärtom. Amnestys argument är att skall vara lagligt att sälja sex eftersom vi inte skall utsätta de som säljer sex för fara och inskränka på deras mänskliga rättigheter. Är du med?
Nej. Min "argumentation" för att vi inte ska acceptera köp av sex, är flera saker.
Hålla nere efterfrågan som styr ex. sextrafficking, prostitution och underhåller normerna kring att sex är något som går köpa, sex är något man
kan ha med någon som bara ställer upp pga pengar, tvång, hot eller tjat dvs även i grunden underhåller saker som våldtäkt, sexuella trakaserier etc etc.
Jag behöver knappast någon data över att kriminalisering är ett samhälles sätt att hålle nere en "efterfrågan".
men, vill man så kan man ju studera om lagen har effekt, och det är som sagt gjort i Sverige och Norge med positivt resultat, men menar att ja, det har gått ner.
Citat:
Nu är ju dessa extremt få, den absoluta majoriteten är vanliga människor som är helt oskiljaktiga från de som inte köpt sex. Skulle jag säga att feminister är äckliga fula fittor som är avundsjuka så skulle du förmodligen inte tycka det var en korrekt beskrivning av feminister i allmänhet.
Ursäkta men nej, jag menar inte det är "vanligt" att man har sex med andra via köp, inte heller att den synen på sexualitet och andra människors sexualitet är något som bör ses på som "vanligt" eller acceptabelt beteende, hur "bekvämt" det nu än råkar vara för "vissa".
Allright?
Köpa sex är höjden av sunk, ha sex med människor som garanterat gör det pga sexualitet istället.
Citat:
Det finns som bekant inget stöd för att det ökar trafficking, det är ju vad Amnesty international tillsammans med nästan alla andra stora människorättsorganisationer kommit fram till.
Nej.
Citat:
Du har en rad kvinnogrupper, aktivister och en och annan genus"forskare" men väldigt få människorättsorganisationer och riktiga akademiker.
Fel.
Citat:
Nej, du ägnar dig åt att ljuga om saker så därför kan du inte heller ge något stöd för dina påståenden. Om de nu kan läsa svart på vitt, varför kan du inte hitta något exempel? Varje gång du skriver det och jag hånar dig för att du inte kan ge något exempel så tappar ju bara du i förtroende. Jag har som bekant inget som helst problem med mitt förtroende.
Alla kan läsa att den som ljuger är du, du blir påkommen göra just detta over and over again, inte bara av mig utan av andra.
Och nej, jag varken vill eller anser det speciellt av vikt att skapa små listor med dina lögner ok?
Du skriver ex. att jag inte kan ge exempel, fast jag har gjort så flera ggr....står svart på vitt...
lögn alltså.
Bara sluta, och börja debattera som folk, du gör det bitvis, men så faller du tillbaka i samma sandlåda igen.