2017-12-30, 17:51
Medlem
Sados avatar
Jag kör Ledger med BTC och diverse altcoins. Nackdelen är väl att man bara kan ha ca 5 wallets åt gången på den.
Citera
2017-12-30, 17:53
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Jag kör Ledger med BTC och diverse altcoins. Nackdelen är väl att man bara kan ha ca 5 wallets åt gången på den.

Med 5 wallets menas de 5 olika valutor? Är rätt ny gällande wallets så därför jag frågar
Citera
2017-12-30, 18:03
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Med 5 wallets menas de 5 olika valutor? Är rätt ny gällande wallets så därför jag frågar

Stämmer.
Citera
2017-12-30, 19:10
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Nja.

Du sparar aldrig några valutor i en hådvaruplånbok. Valutorna sparas online i blockkedjan. Det som sparas i din hådvaruplånbok är dina privata nycklar. För att få tillgång till dina valutor behöver du installera en app i hådvaruplånboken. På en Ledger Nano S kan du ha fem appar installerade samtidigt.

Ledger Nano S stödjer i dagsläget 27 olika valutor och du kan ha privata nycklar för alla dessa samtidigt.
Citera
2017-12-30, 19:49
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarlBorsen
Nja.

Du sparar aldrig några valutor i en hådvaruplånbok. Valutorna sparas online i blockkedjan. Det som sparas i din hådvaruplånbok är dina privata nycklar. För att få tillgång till dina valutor behöver du installera en app i hådvaruplånboken. På en Ledger Nano S kan du ha fem appar installerade samtidigt.

Ledger Nano S stödjer i dagsläget 27 olika valutor och du kan ha privata nycklar för alla dessa samtidigt.

Ja, jag kollade precis lite på olika klipp om den. Så hängde med lite lättare där

Hur är det om man använder Binance och typ köper Ripple.
Då blir det typ man köper bitcoins från exempelvis localbitcoins via swish- för över till Binance och köper Ripple för btc.

Om man sen vill få Ripple till ens swedbank konto? Är det då att göra hela proceduren baklänges? DVS ripple till bitcoins på Binance, sen btc till localbitcoins och sen sälja dom mot swish där?

Om Bitcoin fortsätter rasa. Då kanske man inte går så mycket med vinst trots allt på sina Ripple eller?
Citera
2017-12-30, 20:30
Medlem
JarlBorsens avatar
Skall du köpa Ripple är det betydligt enklare att köpa för Euro via Kraken eller Bitstamp som har EUR <-<-> XRP.
Citera
2017-12-30, 21:03
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Skall du köpa Ripple är det betydligt enklare att köpa för Euro via Kraken eller Bitstamp som har EUR <-<-> XRP.

Men om man ska sälja de sen?
Citera
2017-12-30, 21:07
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Men om man ska sälja de sen?
Då säljer du XRP mot EUR och för över dom till ditt bankkonto.
Citera
2017-12-30, 21:11
Medlem
Smartledsens avatar
Citat:
Om Bitcoin fortsätter rasa. Då kanske man inte går så mycket med vinst trots allt på sina Ripple eller?

Bitcoins värde påverkar ju bara indirekt (via allmän krypto-hype, förtroende, etc) hur mycket dina Ripple är värda. Om du idag får 0,01 btc för en Ripple och btc:s värde halveras innebär det bara att du får 0,02 btc för en Ripple. När du sen växlar till fiat får du lika mycket i handen.

Ska du växla fram och tillbaka mellan olika kryptovalutor är det förstås möjligt att bitcoins värde hinner röra på sig under tiden du har dina pengar i btc.
Citera
2017-12-30, 21:33
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Då säljer du XRP mot EUR och för över dom till ditt bankkonto.

Jag förstår. Går det då att köra XRP till euro på Binance med? Eller du rekommenderar bitstamp för de?

Citat:
Ursprungligen postat av Smartledsen
Bitcoins värde påverkar ju bara indirekt (via allmän krypto-hype, förtroende, etc) hur mycket dina Ripple är värda. Om du idag får 0,01 btc för en Ripple och btc:s värde halveras innebär det bara att du får 0,02 btc för en Ripple. När du sen växlar till fiat får du lika mycket i handen.

Ska du växla fram och tillbaka mellan olika kryptovalutor är det förstås möjligt att bitcoins värde hinner röra på sig under tiden du har dina pengar i btc.

Vad menas nu med FIAT? Kortfattat tack om de går . Som sagt är relativt ny men har läst en del, sen att min engelska inte är den bästa är en annan femma haha
Citera
2017-12-30, 21:34
Medlem
Smartledsens avatar
Citat:
Jag förstår. Går det då att köra XRP till euro på Binance med? Eller du rekommenderar bitstamp för de?

Vad menas nu med FIAT? Kortfattat tack om de går . Som sagt är relativt ny men har läst en del, sen att min engelska inte är den bästa är en annan femma haha

"Vanliga" valutor; euro, dollar, kronor och så vidare.
Senast redigerad av Smartledsen 2017-12-30 kl. 21:37.
Citera
2017-12-31, 05:05
Medlem
Zickan_s avatar
Jag hittade en bitcoinmapp på en gammal hårddisk och undrar om det kan finnas bitcoins liggandes.
Skaffade det en gång för att köpa knark och har inte använt det sedan dess.

Vet inte hur jag ska göra dock. Tog en printscreen på filerna så ni kanske kan hjälpa mig att komma åt plånboken!?

https://anonfile.com/j40bs9dfb0/btc.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in