2018-05-21, 19:18
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Bör man isåfall skaffa en revolutkort och isåfall hur skaffar man den?

Nej det bör du inte göra, du kan inte flytta dina kryptovalutor från Revoluts plånbok till en annan (s.k. wallet) ännu. https://www.revolut.com/se/help/exploring-revolut/exchanging-cryptocurrencies/what-can't-i-do-with-revolut-cryptocurrency/can-i-transfer-my-cryptocurrency-interest-to-another-wallet

Utan som vi har redan sagt gör du enklast en SEPA-betalning till Coinbase, väldigt enkelt och smidigt.

Det är bra att du frågar en del, men du kan ju också göra lite egen research innan också.
Citera
2018-05-22, 20:16
Medlem
JetBoys avatar
Ponera att man gör andra bitcoin-insättning till en insättningsadress hos Flugsvamp mer än 7 dagar (168 timmar) efter den första insättningen. De hävdar att den gamla adressen sparas i 168 timmar efter den första insättningen innan den raderas. Vad händer med den andra insättningen då?
Citera
2018-06-13, 11:34
Medlem
trewqs avatar
Läge att gå in på kursen $6 533,58?
Citera
2018-06-17, 20:34
Medlem
Hej,
Jag tänker köpa bitcoins via Kraken. Jag ska skaffa Bitblender (en bitcoin mixer som körs via TOR). Jag undrar om man behöver en wallet, t.ex. Electrum eller kan man skicka dom mixade bitcoinsen direkt från Bitblender till mottagaren?
Citera
2018-07-04, 23:31
Medlem
NiV3Rts avatar
Bitcoin har legat ganska stabilt i värde den senaste tiden så jag funderar vad det är bortsett från spekulation som håller priset uppe. Sker droghandel fortfarande i bitcoins eller har någon annan valuta tagit över? Används bitcoin i någon större utsträckning för att föra ut kapital från exempelvis Kina?
Citera
2018-07-05, 12:33
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
Bitcoin har legat ganska stabilt i värde den senaste tiden så jag funderar vad det är bortsett från spekulation som håller priset uppe. Sker droghandel fortfarande i bitcoins eller har någon annan valuta tagit över? Används bitcoin i någon större utsträckning för att föra ut kapital från exempelvis Kina?
Bitcoin normerar fortfarande hela den digitala ekonomin.
Citera
2018-07-05, 15:20
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
Bitcoin har legat ganska stabilt i värde den senaste tiden så jag funderar vad det är bortsett från spekulation som håller priset uppe.

Mestadels prismanipulation, washtrading etc.
Citera
2018-07-05, 17:31
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Mestadels prismanipulation, washtrading etc.
Sjukt roligt att du tror något kan skvalpa runt vid samma nivå på en helt fri marknad med hjälp av prismanipulation.
Senast redigerad av Trillske 2018-07-05 kl. 17:44.
Citera
2018-07-05, 17:41
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Sjukt roligt att du något kan skvalpa runt vid samma nivå på en helt fri marknad med hjälp av prismanipulation.

Samma nivå? Alla prisrörelser större än krusningar på ytan är manipulationer i syfte att poppa shorts/longs.
Citera
2018-07-05, 17:45
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Samma nivå? Alla prisrörelser större än krusningar på ytan är manipulationer i syfte att poppa shorts/longs.
Han frågade varför priset ligger stabilt, inte varför det skvalpar upp och ned kring det stabila priset.

Bitcoin agerar fortfarande normerande för hela den digitala ekonomin, vilket innebär en salig blandning av värde som värdebärare, värde för att skicka pengar, enhet för att transporta värde fiat -> digitalt osv.

Och nu ligger det där det ligger. Men även indirekt kommer ju mycket av värdet från spekulation eftersom en stor del av hela den digitala ekonomin där Bitcoin är normerande är spekulativ. Om någon köper Bitcoin för att spekulera i shitcoin X är påverkan på Bitcoin >= 0.
Senast redigerad av Trillske 2018-07-05 kl. 17:51.
Citera
2018-07-05, 17:51
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Han frågade varför priset ligger stabilt, inte varför det skvalpar upp och ned kring det stabila priset.

Ja anledning till att det inte störtdyker minst 90% är definitivt prismanipulation.
Citera
2018-07-05, 17:52
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ja anledning till att det inte störtdyker minst 90% är definitivt prismanipulation.
Nej. Släpp kommunist-sargen och titta på hur fria marknader fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in