2017-12-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Hyperintelligent my ass. Du svamlar helt oförståelig smörja. Om det är lika kaoz av tanke-kör i din hjärna tycker jag synd om dig. Det kallas förresten mani, inte hyperintelligens. Du borde kanske be om lite litium av din psykiater mot det

När man får slut på argument. Följ nu mina råd och tacka mig inte! Tro inte att du är en guru för det är du inte. Knowledge is king

/din guru
Citera
2017-12-30, 11:47
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LyftetYes
När man får slut på argument. Följ nu mina råd och tacka mig inte! Tro inte att du är en guru för det är du inte. Knowledge is king

/din guru

Myess. Dock har just du ingen kunskap om detta så du kan ju sluta skriva här. För det första är det väldigt många här som blivit rika på sin kammare, bara genom en liten investerin i Btc för nåt år sedan. Hade de inte suttit på sin kammare och läst på Flashback och andra ljusskya sajter hade de inte ens hört om Btc och därmed fortfarande varit en hamster i nine-to-five-hamsterhjulet. Finns också de som tradeat och investerat i nåt litet coin som stigit x1000. Och du erkände nyss att du inte har kunskap om majning, men ändå säger du att man inte kan bli rik på sin kammare eller av något som är vanligt. Dock har massa människor blivit rika på det och fortsätter att bli det varje dag. Om du började majna för över ett år sedan är du antagligen miljonär nu, oavseett vad du majnade.
Hur vanligt är Crypto? Hur vanligt är Majning? Inte särskilt vanligt om man ser til jordens befolkning, kanskje någon promille håller på med det. Självklart verkar det vanlig om man hänger på Flashback hela dagarna, men det är grov selection bias där.
Citera
2017-12-30, 11:51
Medlem
Citat:
Myess. Dock har just du ingen kunskap om detta så du kan ju sluta skriva här. För det första är det väldigt många här som blivit rika på sin kammare, bara genom en liten investerin i Btc för nåt år sedan. Hade de inte suttit på sin kammare och läst på Flashback och andra ljusskya sajter hade de inte ens hört om Btc och därmed fortfarande varit en hamster i nine-to-five-hamsterhjulet. Finns också de som tradeat och investerat i nåt litet coin som stigit x1000. Och du erkände nyss att du inte har kunskap om majning, men ändå säger du att man inte kan bli rik på sin kammare eller av något som är vanligt. Dock har massa människor blivit rika på det och fortsätter att bli det varje dag. Om du började majna för över ett år sedan är du antagligen miljonär nu, oavseett vad du majnade.
Hur vanligt är Crypto? Hur vanligt är Majning? Inte särskilt vanligt om man ser til jordens befolkning, kanskje någon promille håller på med det. Självklart verkar det vanlig om man hänger på Flashback hela dagarna, men det är grov selection bias där.

En eloge till mig själv. Jag lockade fram idioten inom dig genom att provocera dig!

Jag känner en kille som satsade allt på svart, den killen är rik idag.
Vad är din poäng?

Kollade upp allting om mining igår och har nu faktiskt riktigt bra översikt, både om hårdvaran, mjukvara men framförallt om teorin.
Citera
2017-12-30, 11:56
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
En eloge till mig själv. Jag lockade fram idioten inom dig genom att provocera dig!

Jag känner en kille som satsade allt på svart, den killen är rik idag.
Vad är din poäng?

Kollade upp allting om mining igår och har nu faktiskt riktigt bra översikt, både om hårdvaran, mjukvara men framförallt om teorin.

Haha, tvekar inte på att du nu kan allt om majning efter att ha läst om det i en heeel dag. Please förklara då hur majning funkar. Och vilket coin är bäst att majna, vilken hårdvara är bäst?
Roulette är ren slump, du kan inte påverka utfallet över huvud taget. Crypto-investering och/eller majning handlar mycket mer om kunskap och mindre om slump. Alla här utom du inser at du är en idiot som jämför de två. Hade du varit kunskapsrik och hyperintelligent som du påstår hade du vetat att Blockchain är en teknik som har kommit för att stanna, så att investera i det är allt annat än att satsa på roulette. Herregud mannen...
Senast redigerad av adolfbubbla 2017-12-30 kl. 12:00.
Citera
2017-12-30, 12:01
Medlem
Citat:
Haha, tvekar inte på att du nu kan allt om majning efter att ha läst om det i en heeel dag. Please förklara då hur majning funkar. Och vilket coin är bäst att majna, vilken hårdvara är bäst?
Roulette är ren slump, du kan inte påverka utfallet över huvud taget. Crypto-investering och/eller majning handlar mycket mer om kunskap och mindre om slump. Alla här utom du inser at du är en idiot som jämför de två.

Alla utom du är en idiot. Vad säger du om aktiemarknaden, snälla kom ut här inför mig att du är en aktietrader vid sidan av. Plix.

Ja det har jag, bitcoin har jag vetat vad det är sedan 2013, då jag var intresserad av silkroad.
Men nu har jag satt mig in mer och räknade faktiskt också på en rigg här i all enkelhet, kan väl säga rent spontant att de flesta i Sverige verkar vara idioter då de sitter med de vanliga grafikkorten på marknaden. Men där slutar jag berätta! Jag får liksom intrycket av att du försöker dra tipsen ur herr hyperintelligent, nice try! Jävla guru..
Citera
2017-12-30, 12:20
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Alla utom du är en idiot. Vad säger du om aktiemarknaden, snälla kom ut här inför mig att du är en aktietrader vid sidan av. Plix.

Ja det har jag, bitcoin har jag vetat vad det är sedan 2013, då jag var intresserad av silkroad.
Men nu har jag satt mig in mer och räknade faktiskt också på en rigg här i all enkelhet, kan väl säga rent spontant att de flesta i Sverige verkar vara idioter då de sitter med de vanliga grafikkorten på marknaden. Men där slutar jag berätta! Jag får liksom intrycket av att du försöker dra tipsen ur herr hyperintelligent, nice try! Jävla guru..

Hahaha! Stor humor mr. trollolo

Snälla säg vilka de bästa korten är! Räknar med att du redan byggt en rigg med dessa super-kort som ingen av oss vanliga idioter hört talas om! Om inte, varför??
Varför sitta på denna dyrbara kunskapen utan att göra nytta av den? Vad är din källa till all super top-secret kunskap?

Alla utom jag är en idiot? Tack!
Senast redigerad av adolfbubbla 2017-12-30 kl. 12:23.
Citera
2017-12-30, 12:22
Medlem
Hur får jag ut pengarna från coinbase
Till mitt svenska konto
Citera
2017-12-30, 13:19
Medlem
Behöver det säljas till euro först sen skickas till något annat
Citera
2017-12-30, 13:55
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M811
Hur får jag ut pengarna från coinbase
Till mitt svenska konto

Om du läser bakåt i tråden så står det ganska mycket om det.
Finns många olika sätt, allt beroende på hur enkelt du vill att det ska vara och hur anonym du vill vara.
Sälja till en vän är väl kanske det enklaste och mest anonyma sättet. Evt. sälja till en random på Localbitcoins. Generellt kan man säga att ju mer anonymt desto dyrare blir det.
Det enklaste, billigaste och minst anonyma är att växla till fiat på någon exchange där man är verifierad och sedan göra banköverföring till ditt konto. Du kan också skaffa debit kort på bl.a coinbase och spendera pengarna där, alternativt ta ut i bankomat. Detta är inte heller anonymt och det tillkommer massa fees.

Som sagt, finns massa sätt, allt beror på graden av anonymitet och komplexitet du önskar. Och hur mycket kostnader (fees) du är beredd att betala.
Senast redigerad av adolfbubbla 2017-12-30 kl. 13:58.
Citera
2017-12-30, 14:27
Medlem
Hej!

Nu är jag ingen expert inom området, men undrar om Amazon/Ebay någonsin (Vad ni tror) kommer acceptera bitcoins?

ISF lär väll värdet explodera enormt?
Citera
2017-12-30, 17:07
Medlem
Citat:
En tråd fylld med spelmissbrukare (alla som tror sig kunna get rich at home) och en del idioter.

Nu är ju inte högfungerande Autism/Asperger och hyperintelligent riktigt samma bag.

Jag kan vittna om några personer som blivit ganska rika på BTC. Dom var dock väldigt tidigt ute och dom vågade satsa. Som man kanske måste göra ibland om man vill leva livet fullt ut.

Finns även en del pundare som hittat en del bortglömda BTC från Silkroad-tiden. Sådant händer faktiskt.

Du verkar bitter. Hur mår du egentligen?
Citera
2017-12-30, 17:37
Medlem
Extremeflys avatar
E - Wallet eller USB sticka? Vilka rekommenderar ni isåfall och är det bara bitcoins som gäller isåfall på stickan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in