2017-12-30, 15:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
På vilket sätt tycker du det är taget ur sitt sammanhang?

Om du ägnar 30 sekunder åt att läsa inlägget du besvarade så framkommer det.
Citera
2017-12-30, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om du ägnar 30 sekunder åt att läsa inlägget du besvarade så framkommer det.
Nej.
I inlägget framkommer att han sa precis det som citerades ovan.
Citera
2017-12-30, 15:13
Medlem
Citat:
Nej.
I inlägget framkommer att han sa precis det som citerades ovan.

Vet du vad "taget ur sitt sammanhang" betyder? Du verkar tro att det är samma sak som att ändra ett citat. Det är det inte.
Citera
2017-12-30, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Vet du vad "taget ur sitt sammanhang" betyder? Du verkar tro att det är samma sak som att ändra ett citat. Det är det inte.
I inlägget framkommer att han menar precis det han säger.
Att det skulle snabba på processen om ett "nytt Pearl Harbor" inträffar.
Citera
2017-12-30, 15:19
Medlem
Citat:
I inlägget framkommer att han menar precis det han säger.
Att det skulle snabba på processen om ett "nytt Pearl Harbor" inträffar.

Nej. Men att en person som tror att det råder konsensus bland världens fysiker att den officiella teorin kring 9/11 är fel tolkar det så förvånar mig inte. Dock är ett tips att läsa det SnakePlisssken bifogade i sin text.
Citera
2017-12-30, 18:11
Avstängd
Citat:
Nej, Rove sa inte det där.
Rove har själv förnekat att det var han som sa det där.
Ja men då så, då måste det ju vara sant. Om Karl Rove själv säger det.

Citat:
Suskind som brukar anges som källa har aldrig påstått att det var Rove som sa det där.

Orginalartikeln av Suskind: http://www.nytimes.com/2004/10/17/magazine/faith-certainty-and-the-presidency-of-george-w-bush.html
Betalvägg.

Citat:
men visst, någon senior adviser sa det (enligt Suskind i alla fall), och det är ju illa nog.
Du tror inte att citatet återspeglar den rådande ideologin inom US National Security State, helt oavsett vem från samma State som citatet kommer från?
Citera
2017-12-30, 18:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ja men då så, då måste det ju vara sant. Om Karl Rove själv säger det.

Betalvägg.

Du tror inte att citatet återspeglar den rådande ideologin inom US National Security State, helt oavsett vem från samma State som citatet kommer från?

Rove säger det
Suskind säger det
Artikeln säger det.
Och nej, det är ingen betalvägg, bara att läsa..

Mer läsning här: https://www.google.se/amp/www.newsweek.com/national-sleep-well-beast-karl-rove-662307%3famp=1
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-12-30 kl. 18:20.
Citera
2017-12-30, 18:34
Avstängd
Citat:
Rove säger det
Suskind säger det
Artikeln säger det.
Och nej, det är ingen betalvägg, bara att läsa..

Mer läsning här: https://www.google.se/amp/www.newsweek.com/national-sleep-well-beast-karl-rove-662307%3famp=1
Du tror inte att citatet återspeglar den rådande ideologin inom US National Security State, helt oavsett vem från samma ”State” som citatet kommer från?
Citera
2017-12-30, 18:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du tror inte att citatet återspeglar den rådande ideologin inom US National Security State, helt oavsett vem från samma ”State” som citatet kommer från?

Det hoppas jag verkligen inte, men det var ju inte vad jag uttalade mig om - jag kommenterade det felaktiga i att du tillskrev citatet till Rove.
Citera
2017-12-30, 18:59
Avstängd
Efter lite granskning och citat av två NeoCons i PNAC och dess relation till Pearl Harbor, nu till deras sionistkompis och nära allierade, Benjamin Netanyahu:

Här i ett tal inför USA’s Kongress och dess House Committee on Oversight and Government Reform, september 12, 2002. Exakt ett år och en dag efter terrorattackerna 9/11.
”Sometimes they [demokratier] have to be bombed to go into war”

https://youtu.be/7lipMAVd9Ys

Vilket ska läggas till övriga för 9/11 mycket intressanta citat från samme Netanyahu:
“9/11 was good for Israel”.

“We are benefiting from one thing, and that is the attack on the Twin Towers and Pentagon, and the American struggle in Iraq,” he says before adding that these events “swung American public opinion in our favor.”

https://www.haaretz.com/news/report-netanyahu-says-9-11-terror-attacks-good-for-israel-1.244044

Hoppsan.
Citera
2017-12-30, 19:01
Avstängd
Citat:
Det hoppas jag verkligen inte, men det var ju inte vad jag uttalade mig om - jag kommenterade det felaktiga i att du tillskrev citatet till Rove.
Du svarade inte på min fråga:

- Du tror inte att citatet återspeglar den rådande ideologin inom US National Security State, helt oavsett vem från samma ”State” som citatet kommer från?
Citera
2017-12-30, 19:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du svarade inte på min fråga:

- Du tror inte att citatet återspeglar den rådande ideologin inom US National Security State, helt oavsett vem från samma ”State” som citatet kommer från?

Jo det gjorde jag, lär dig läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in