2017-12-27, 20:46
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Någon som vet varför så många svenska YouTubers hela tiden kör videos med Nocco? Är det bara för att det är trendigt eller blir de betalda?
Vet inte vilka du pratar om. Men många är sponsrade ja. Eftersom att de sponsrar många, gör mycket reklam och syns på rätt ställen, så är det väl också en trendig produkt som trendiga människor frivilligt köper.
Citera
2017-12-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vet inte vilka du pratar om. Men många är sponsrade ja. Eftersom att de sponsrar många, gör mycket reklam och syns på rätt ställen, så är det väl också en trendig produkt som trendiga människor frivilligt köper.

De jag tänker på är väl mest unga gamers (12-21år).
Citera
2017-12-27, 21:14
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:

Just "gamers" kanske använder det för koffeinet skull. Eller för att den smakar gott. Spelar väl ingen större roll att veta anledningen bakom.
Citera
2017-12-27, 21:25
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ok, inte något jag tittar på eller någonsin har sett. Tror väl dock Noccos målgrupp är mer fitness-personer, i.e. folk som tränar och Instagrammar om det, och sponsrar mer personer inom den kretsen. Kolla #teamnocco på Instagram för exempel: https://www.instagram.com/explore/tags/teamnocco/

Unga äckliga gamers är nog antagligen inte sponsrade, utan köper nog snarare drycken själva för barnbidraget. Jag menar, Nocco är nog måna om att inte skada sitt varumärke genom att framhäva tjockisar med ostbågeryggar som inte rör mer än sin musarm om dagarna när de spelar och drar handtrallor till manga-tjejer.

Nocco är som sagt bra på marknadsföring och på att synas, och det verkar gå bra för dem ekonomiskt. Tyngre.se, Gymgrossisten, osv, brukar också ha erbjudanden på flak med Nocco (som även med rabatt är tokdyrt IMO). Så att de letat sig ner till källarna bland gamers förvånar mig inte. Det är trots allt en energidryck, inte helt olik Monster och Red Bull, så att den går hem hos gamers är väl naturligt. Samtidigt har Nocco en mer positiv och hälsosam profil, så äckliga gamers hoppas kanske någonstans att de ska få en snygg tvättbräda genom att bara byta energidryck till en med en mer vuxen och seriös burk.

Är det bara "energi" du är ute efter duger nog billig Eldorado-energidryck lika bra som Nocco. Har ingen vidare koll, men koffeinhalten är väl snarlik i alla energidrycker. Har svårt att se vad tillsatsen av BCAA skulle göra för nytta när man spelar, och det är omdebatterat om det ens hjälper i fysisk träning. EAA är nog i sådana fall bättre, eller vanligt proteinpulver som är fullvärdigt. Men som sagt, ska du bara spela kan du hälla i dig vanlig energidryck eller kaffe.
Senast redigerad av Run3 2017-12-27 kl. 21:31.
Citera
2017-12-30, 13:53
Medlem
tj.s avatar
Citat:
NiP har sedan en längre tid tillbaka samarbete med NOCCO. HeatoN har över 62 000 följare på Instagram och NiP har 211 000 följare. Så visst smittar det av sig på andra gamers. NOCCO har varit väldigt framgångsrika i sociala medier och har verkligen utnyttjat s. k. influencer marketing fullt ut.
Citera
2017-12-30, 16:59
Medlem
Någon som vet om det är samma skapare bakom Monster, Nocco, Heat, Red Bull och Celcius? De som slagit in sig på marknaden vet ju hur de ska göra tänker jag.
Citera
2017-12-30, 17:52
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Någon som vet om det är samma skapare bakom Monster, Nocco, Heat, Red Bull och Celcius? De som slagit in sig på marknaden vet ju hur de ska göra tänker jag.
Det är inte samma skapare bakom produkterna. Monster/celsius är från usa, redbull är från början från thailand men säljs nu av ett företag som heter red bull gmbh, i österrike.
https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull

NOCCO/No carbs company ägs av Vitamin Well, vad jag vet, bland annat linus carlén sitter i styrelsen och är väl den som grunda själva NOCCO.

Anledningen att det säljs så bra är marknadsföring, både linus carlén och dom som är sponsrade av NOCCO har tusentals följare, vissa har fler följare, som tj. nämnde t.ex HeatoN.

Den typen av dryck säljer väldigt bra helt enkelt. Det är främst NOCCO jag ser på gymmen numera.
Citera
2017-12-30, 18:30
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Det är inte samma bolag. Celsius Sverige ägs av finländska företaget Func Food Group. No Cabs Company ägs av Vitamin Well. Monster tillverkas av det amerikanska börsnoterade företaget Monster Beverage Corporation. Red Bull är ett thailändskt företag. Många av dem är väldigt framgångsrika inom sociala medier och är med och sponsrar såväl gaming som sport och fitness.
Citera
2017-12-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det är inte samma skapare bakom produkterna. Monster/celsius är från usa, redbull är från början från thailand men säljs nu av ett företag som heter red bull gmbh, i österrike.
https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull

NOCCO/No carbs company ägs av Vitamin Well, vad jag vet, bland annat linus carlén sitter i styrelsen och är väl den som grunda själva NOCCO.

Anledningen att det säljs så bra är marknadsföring, både linus carlén och dom som är sponsrade av NOCCO har tusentals följare, vissa har fler följare, som tj. nämnde t.ex HeatoN.

Den typen av dryck säljer väldigt bra helt enkelt. Det är främst NOCCO jag ser på gymmen numera.

Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Det är inte samma bolag. Celsius Sverige ägs av finländska företaget Func Food Group. No Cabs Company ägs av Vitamin Well. Monster tillverkas av det amerikanska börsnoterade företaget Monster Beverage Corporation. Red Bull är ett thailändskt företag. Många av dem är väldigt framgångsrika inom sociala medier och är med och sponsrar såväl gaming som sport och fitness.

Tack för eran research! Trodde inte det var samma företag, men hade inte blivit förvånad om det fanns en koppling mellan något av företagen.
Citera
2018-01-06, 11:31
Medlem
Funkar när man är sugen på nått liksom. Och ser inga problem med det.

Kan de smitta av sig på gamers är de ju bättre än Jolt och Coke liksom.
Citera
2018-01-06, 11:41
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Funkar när man är sugen på nått liksom. Och ser inga problem med det.

Kan de smitta av sig på gamers är de ju bättre än Jolt och Coke liksom.

Det beror ju på mängden. Koffeinhalten är betydligt högre än i Jolt och framförallt Coca-Cola. Inte för att koffein i sig är skadligt, men i för stora doser kan det ha negativa effekter. Även toleransen för koffein är individuell.
Citera
2018-01-11, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.

Nja, själva drycken redbull må vara skapad i Thailand men företaget är från Österrike där dem även har sitt huvudkontor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in