Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-24, 14:15
  #193
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Jaha, och? Efter träning gör det gainomax bara ännu bättre, mjölkprotein + socker efter träning är med stor sannolikhet det optimala intaget.

Så du menar att socker efter gym är bra?
Citera
2017-09-24, 15:16
  #194
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Så du menar att socker efter gym är bra?

Om det är någon gång under dygnet som socker är positivt så är det i anslutning till träning.
Citera
2017-09-24, 15:23
  #195
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Om det är någon gång under dygnet som socker är positivt så är det i anslutning till träning.

Möjligtvis efter ett löppass kan jag tänka mig men efter gym nee
Citera
2017-09-24, 15:28
  #196
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Möjligtvis efter ett löppass kan jag tänka mig men efter gym nee

Det beror på hur övriga dygnet ser ut, och väljer man att lägga kolhydraterna runt träning så går det utmärkt, även efter ett gympass som återhämtning. Det är inte bara löpträning som förbrukar glykogen om det var det du syftade på.
Citera
2017-09-24, 16:07
  #197
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det beror på hur övriga dygnet ser ut, och väljer man att lägga kolhydraterna runt träning så går det utmärkt, även efter ett gympass som återhämtning. Det är inte bara löpträning som förbrukar glykogen om det var det du syftade på.

Om socker är bra efter träning varför hör man ingen prata om det? då borde ju mer kostillskott innehålla socker om det är bra efter träning. Sen beror ju det på vilken sockerart vi talar om,
Citera
2017-09-24, 16:31
  #198
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Om socker är bra efter träning varför hör man ingen prata om det? då borde ju mer kostillskott innehålla socker om det är bra efter träning. Sen beror ju det på vilken sockerart vi talar om,

Varför skulle man prata om det? Att kolhydrater kan vara bra runt träning är knappast något nytt, och det finns kosttillskott som innehåller det, gainer, oftast vassle och maltodextrin, vilket i princip är mjölk och socker i en produkt. Precis som BetoBeto-San nämnde i sitt inlägg.
Citera
2017-09-24, 19:48
  #199
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Så du menar att socker efter gym är bra?

Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Möjligtvis efter ett löppass kan jag tänka mig men efter gym nee

Jaha, kan du tänka dig? Har du något som helst belägg för det, eller sitter du och tror en massa saker bara? Ja, socker i samband med styrketräning är bra, insulinpåslaget är anabolt, du lagrar mer glykogen från sockret osv.
Citera
2017-10-29, 14:38
  #200
Medlem
S.O.Stolps avatar
Nu gör storfavoriten NOCCO Skum tomte comeback i begränsad upplaga.

Finns den billigare än 25 kr nånstans?
Citera
2017-10-29, 15:23
  #201
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Nu gör storfavoriten NOCCO Skum tomte comeback i begränsad upplaga.

Finns den billigare än 25 kr nånstans?

Här säljs den i storpack, vilket blir ca 16 kr/burk.

https://www.svensktkosttillskott.se/...ter/nocco_bcaa
Citera
2017-10-29, 16:00
  #202
Medlem
precixs avatar
Jag skrattar verkligen när jag ser folk dricka sånt här skräp på gymmet. 20 kr burken och för vad? Skäms
Citera
2017-10-29, 18:09
  #203
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Här säljs den i storpack, vilket blir ca 16 kr/burk.

https://www.svensktkosttillskott.se/...ter/nocco_bcaa
Tack!
Citera
2017-12-27, 20:39
  #204
Medlem
Någon som vet varför så många svenska YouTubers hela tiden kör videos med Nocco? Är det bara för att det är trendigt eller blir de betalda?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback