2017-12-30, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
man kan ringa deras kundtjänst och få pengarna insatta på kortet

Alla mackar har liknande kort. Varför skulle Preems vara så bra? De flesta människor skaffar kort på den mack som ligger bäst till geografiskt.

Coops kort är mycket bra vid resor och handel utomlands, Preems kort kommer inte i närheten.

För de människor som gillar att resa, handla på Internet utomlands och kan tänka sig att då och då handla på Coop (för bonusen) så slår Coops kort allt motstånd. Du är inte rätt målgrupp helt enkelt.
Citera
2017-12-30, 12:26
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipkvist
Alla mackar har liknande kort. Varför skulle Preems vara så bra? De flesta människor skaffar kort på den mack som ligger bäst till geografiskt.

Coops kort är mycket bra vid resor och handel utomlands, Preems kort kommer inte i närheten.

För de människor som gillar att resa, handla på Internet utomlands och kan tänka sig att då och då handla på Coop (för bonusen) så slår Coops kort allt motstånd. Du är inte rätt målgrupp helt enkelt.

Ingen jävel skaffar ju ett kreditkort hos en bensin kedja p.g.a just bensinen eller mackarna.... såvida min inte kör 20000 mil om året.

Alla skaffar preem för att de har 1% cashback och är således det bästa alternativet.
Citera
2017-12-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
har reseförsäkring i hemförsäkringen

Reseförsäkringen i hemförsäkringen har inte alls lika bra villkor som Coops reseförsäkring.
Citera
2017-12-30, 12:33
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Man får ju inte ut pengar, utan det är som jag skrev tidigare 60k poäng = en resa till USA t ex. Säg att värdet på en sådan resa är 6000 kr, sen sedan får jag 50% poängrabatt på det. Så man kan väl säga att 80-90k poäng är värt 16000-18000 i flygresor.

Sen får man tillgång till fast track incheckning och extraväskor och lite sådant smått och gott också.

Okej, alltså blir summan minst cirka 16000-5500=10 500kr. Inte illa.

Är själv novis på området flygresor till USA/Kanada...
Men finns det inte billigare flygbolag än SAS?
Citera
2017-12-30, 12:35
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Ingen jävel skaffar ju ett kreditkort hos en bensin kedja p.g.a just bensinen eller mackarna.... såvida min inte kör 20000 mil om året.

Alla skaffar preem för att de har 1% cashback och är således det bästa alternativet.

Preem sänker/har sänkt redan till 0,5%.
Citera
2017-12-30, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel

Har du ens läst villkoren? Om två dagar (efter nyår) får du 0,5% "cashback". Dessutom får du inte bonus vid köp på konkurrerande mackar.

https://www.preem.se/privat/kort-och-formaner/preem-mastercard/bonus-sparande-och-betallosningar/

Vidare är Preems kort inget vidare vid resor.
Citera
2017-12-30, 12:43
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Okej, alltså blir summan minst cirka 16000-5500=10 500kr. Inte illa.

Är själv novis på området flygresor till USA/Kanada...
Men finns det inte billigare flygbolag än SAS?

Jodå, finns en del budgetbolag. Men tro mig, man vill inte sitta i ett trångt flygplan med dåliga säten på en 10-timmarsflight, inte kul. Sen är Amex kopplat till SAS EuroBonus som gör att man blir guldmedlem så det blir lite extra förmånligt.
Citera
2017-12-30, 12:47
Citat:
Jodå, finns en del budgetbolag. Men tro mig, man vill inte sitta i ett trångt flygplan med dåliga säten på en 10-timmarsflight, inte kul. Sen är Amex kopplat till SAS EuroBonus som gör att man blir guldmedlem så det blir lite extra förmånligt.

Okej, nej då kanske det är värt med SAS.

Använder du Mastercard Premium för att Amex inte accepteras överallt?
Citera
2017-12-30, 12:50
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Okej, nej då kanske det är värt med SAS.

Använder du Mastercard Premium för att Amex inte accepteras överallt?

Japp. Jag kan använda Amex på kanske 80% av min omsättning, så att ha Mastercard Premium är inte så big deal. Tjänar väl in en liten slant på det men Amex drar det stora lasset.

Men jag tycker det är rätt kul att samla poäng och man får lite bättre livskvalitet med poängen känns det som så why not, jag kör all-in.
Citera
2017-12-30, 13:00
Citat:
Japp. Jag kan använda Amex på kanske 80% av min omsättning, så att ha Mastercard Premium är inte så big deal. Tjänar väl in en liten slant på det men Amex drar det stora lasset.

Men jag tycker det är rätt kul att samla poäng och man får lite bättre livskvalitet med poängen känns det som så why not, jag kör all-in.

Totalen för Mastercard Premium, vad blir den cirka? 500kr avräknat avgiften?

Ett alternativ till det borde vara Revolut. I princip inget valutapåslag och enda kostnaden är 5€ vid leverans av kort.
https://www.revolut.com/se/

Revolut är dock ett Prepaid Debit Mastercard. Men det verkar vara på gång med vanligt Debit och även Visa. Kredit till att börja med för kunder i UK.
Senast redigerad av davidwatts 2017-12-30 kl. 13:04.
Citera
2017-12-30, 13:06
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Totalen för Mastercard Premium, vad blir den cirka? 500kr avräknat avgiften?

Ett alternativ till det borde vara Revolut. I princip inget valutapåslag och enda kostnaden är 5€ vid leverans av kort.
https://www.revolut.com/se/

Jag får in ca 20k poäng via mitt Mastercard Premium varje år, vilket man kan säga är värt ungefär 2000 kr. Fast i och med att jag har Amex bonusen på 50% poängrabatt kan man nog säga att det är värt 4000 kr. Årsavgiften är ca 1500 kr.
Citera
2017-12-30, 13:28
Citat:
Jag får in ca 20k poäng via mitt Mastercard Premium varje år, vilket man kan säga är värt ungefär 2000 kr. Fast i och med att jag har Amex bonusen på 50% poängrabatt kan man nog säga att det är värt 4000 kr. Årsavgiften är ca 1500 kr.

Om du handlar för 6000kr/månad kan du få tillbaka 720kr-295kr (årsavgift, gratis första året)=425kr/år med Remember More.
https://www.remember.se/kreditkort/more/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in