2017-12-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Jag accepterar allting som sant om det visas att det rimligen är sant
Trevligt att vi i alla fall är överens i en fråga
Citera
2017-12-29, 23:54
Medlem
Citat:
Policyn om Songun ("Militären Först") var viktig under en period, idag är den mindre viktig. Den är mindre viktig därför att kärnvapenprogrammet har expanderat och resurser har därmed kunnat frigöras för den civila sektorn. Tvärtemot vad många föreställer sig så innebär kärnvapenprogrammet att försvaret drar mindre resurser, då konventionellt försvar är oerhört mycket dyrare.

Kim Jong Uns starka satsning på kärnvapen har däremed bidragit till den starka ekonomiska utvecklingen i DFR Korea - det kanske är den anledningen som har haft störst betydelse för att välfärden i DFRK har stärkts.

Du börjar bli mer än lovligt osammanhängande, är Du säker på att Du har koll,
på alla siffror Du får från Norra Kungsvägen och HQ i Pyongyang?

Redovisa i så fall med officiella siffror hur stora dessa besparingar är, annars är Ditt argument dött som vanligt.

Och när kan man då börja återbetala sin skuld till Sverige och andra länder man blåst på miljarder?

Och när kan man då börja föda sin armé med de 4-6.000 kalorier/dygn som en fysiskt aktiv soldat behöver,
och inte de 1-1.500 kalorier dom i bästa fall får i sig idag, inklusive det dom måste stjäla eller byta sig till?

Då slipper vi med andra ord se något framtida behov av "Nödhjälp" av livsmedel,
om man kan lägga pengar på utveckling av jordbruket till än rimlig nivå, om än inte av västlig standard.

Kollapsen av jordbruket kommer alltså inte att ske?

Eller kommer Ditt vanliga svar att bli, man har svårigheter, men gör framsteg, men, men, men......

När får Sverige tillbaka sina pengar?
Citera
2017-12-30, 00:18
Medlem
Reuters rapporterade att Ryssar smugglar olja till NK, det låter mer troligt än att Kina skulle göra det. Kina har varit mer kritiska än Ryssland om utveckligen i NK. Dock ett rykte.

https://www.nbcnews.com/news/world/amp/russian-tankers-have-smuggled-oil-north-korea-breach-u-n-n833531
Citera
2017-12-30, 00:18
Medlem
Citat:
Alla påståenden måste grundläggas. Vad tyder på att ”Songbun” existerar i DFRK? Ingenting. Det är istället en passande konspirationsteori som används i propagandan, eftersom det motsatta inte av DFRKs fiender kan accepteras, nämligen att DFRKs själva stat och samhället i stort inskärper vikten av enighet grundat i jämlikhet.

Jag accepterar allting som sant om det visas att det rimligen är sant. Bevisa att Gud finns och jag skall acceptera det, men tillsvidare förblir jag ateist. Bevisa att "Songbun" finns i DFRK (och inte i Sverige, som det uppenbart till vissa delar gör), och jag skall acceptera det som en sanning.

För MIG räcker det med vad jag sett med egna ögon i Nordkorea, och talat med livs levande individer av både låg Songbun och hög Songbun om, i sammanhang som Du inte har en aning om.

Av den anledningen, accepterar jag, såsom sanning, också alla dessa hundratals utredningar, (som Du naturligtvis betraktar som falsk propaganda) och rapporter som är gjorda av ett enormt spektra av olika grupper och individer.

Du är fri att leva i Din förljugna värld, med Dina egna uppställda kriterier över hur sanning kan fastställas eller ej.
Men den gubben går inte med mig, jag förlitar mig på mitt eget omdöme och vad jag själv upplevt.
Citera
2017-12-30, 00:20
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Redovisa i så fall med officiella siffror hur stora dessa besparingar är, annars är Ditt argument dött som vanligt.

Siffror kan du få där siffror finns. Se nedan om vilka försvarsbudgetar DFR Korea skall försöka matcha.

Det är allmänt kända fakta att konventionella vapen är oerhört mycket dyrare för att kunna erhålla någorlunda liknande försvarsförmåga. Hur skall DFR Korea kunna matcha den enorma konventionella vapenkraft som USA förfogar över? Svaret är: genom asymmetrisk krigföring, vari kärnvapen är ett av de vapen som kan avskräcka USA.

Förutom denna logik, så kan man t ex hänvisa till vad A.Q Khan sade om kostnaden för utvecklingen av Pakistans kärnvapen som han satte till blott 10 miljoner dollar/år och senare det dubbla och han avvisar all propaganda om att det skulle ha kostat enorma summor. Se länk nedan.

Den första länken är publicerad förut, men i annat sammanhang. Skribenten förklarar sambandet mellan kärnvapen och ekonomisk utveckling. Således, det jag säger är strikt talat inte mina egna uppgifter, utan bara en referens till vad sakkunniga skriver:

"Besides trade, the North Korean nuclear program could be benefiting the economy by allowing the government to reallocate funds from conventional defense spending into development of people’s livelihoods. This seems to be the logic behind Kim Jong Un’s byungjin policy of simultaneous nuclear and economic development. North Korea’s security dilemma is that it cannot ensure national security through conventional defense spending because its military budget, said to be between $1.2 and $10 billion, is being hopelessly outspent by South Korea ($36 billion) and the United States ($606 billion)."
http://www.38north.org/2017/07/hferon071817/

Pakistan's A.Q. Khan: My Nuclear Manifesto
"There is a total misconception about the money spent on our nuclear program. When we started, our budget was just $10 million per year, increasing to $20 million per year when at full capacity, including all salaries, transport, medical care, housing, utilities, and purchases of technical equipment and materials. This is but half the cost of a modern fighter aircraft. The propaganda about spending exorbitant sums on the nuclear program circulated by ignorant, often foreign-paid, Pakistanis has no substance."
http://www.newsweek.com/pakistans-aq-khan-my-nuclear-manifesto-67529
Citera
2017-12-30, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Reuters rapporterade att Ryssar smugglar olja till NK, det låter mer troligt än att Kina skulle göra det. Kina har varit mer kritiska än Ryssland om utveckligen i NK. Dock ett rykte.

https://www.nbcnews.com/news/world/amp/russian-tankers-have-smuggled-oil-north-korea-breach-u-n-n833531

Wânshàng Hâo!

Förvånar mig inte alls om det skulle stämma!

Förmodligen kan det stämma att även Kinesisk olja nått fram till viss del via "Fulflaggade" fartyg.
Citera
2017-12-30, 00:25
Medlem
Citat:
.
När får Sverige tillbaka sina pengar?

Varför får inte Sverige tillbaka sina pengar SecundusSilent?
De svenska företagen gick skadeslösa, det gjorde dock inte den svenska befolkningen.
Ingår det i Juchestrategin?
Citera
2017-12-30, 00:26
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Du kräver bevis, du refererar alltid till dina ”bevis” från diktaturregimen i Nordkorea.
Jag hänvisar till Nordkoreas svenska representant i Sverige.
Menar Du att han har fel då han- som representerar Nordkoreas diktaturregim- bekräftar att regimen i NK tillämpar Songun?

Christer Lundgren bekräftar att man i Nordkorea tillämpar Songun, det räcker för mig, det räcker för alla
Christer Lundgren är Norkoreas diktaturs röst i Sverige

Du kanske skulle sluta sprida lögner och insinuationer?

DFR Koreas representant i Sverige hittar du på ambassaden. Svensk-Koreanska är en vänskapsförening som givetvis inte uttalar sig i DFRKs namn på något sätt.

Sedan har du nog inte fattat vad Lundgren har sagt, men detta är förstås en annan fråga som du får försöka leva med.
Citera
2017-12-30, 00:28
Medlem
Citat:
Varför fr

Jag har
Sålunda, styrk påståenden med bevis. Existerar Songbun, så är det ju bara att presentera bevis härför. Det Lundgren refererar till så som återgivet här, är ju inget annat än en klassisk klassanalys. Sådan har ju inget med nedärvda rättigheter eller skyldigheter som ett kastsystem baseras på. T ex tyder mycket på att det har kommit fram en småborgerlighet i DFRK under de senaste åren. Denna kan då klassas som just småborgerlighet, i en klassanalys. Detta har förstås inget att göra med kast.

Dessa nedärvda rättigheter/skyldigheter etc, återfinns ju inom t ex kapitalistklassens familjer i Sverige, t.o.m. lagstiftad vad gäller den gamla överklassen i form av kungamakten - men sådant existerar inte i DFR Korea.

Bevisen är tydligt: ”Songbun” existerar i Sverige, inte i DFR Korea. Det är nämligen visat att nedärvda rättigheter är en del av det svenska politiska systemet, vilket är en form av kastsystem, då statschefen har ärvd makt och enligt lag tilldelade nyttigheter och rättigheter som inte tillkommer de lägre kasterna.

Songbun existerar men tack vare småborglighten är den inte så vktig idag.
Det finns officiella utallanden av KIM den Ie.

Det du kallar småborglighet, kallar jag gräsrots grånshandel och att man får dla sn egen lilla täppa. Det har hjälpt framförallt kvinnorna oxh de som tillhörde de fattiga.

Visst är det lättare att lyckas i livet om man är född Wallenberg,men det fnns stora skillnader.

Inte tid skriva mer, går med äldsta dottern till hennes konst kurs. Lite dimma och någon minusgrad
Citera
2017-12-30, 00:29
Medlem
Citat:
Varför fr

Jag har
Sålunda, styrk påståenden med bevis. Existerar Songbun, så är det ju bara att presentera bevis härför. Det Lundgren refererar till så som återgivet här, är ju inget annat än en klassisk klassanalys. Sådan har ju inget med nedärvda rättigheter eller skyldigheter som ett kastsystem baseras på. T ex tyder mycket på att det har kommit fram en småborgerlighet i DFRK under de senaste åren. Denna kan då klassas som just småborgerlighet, i en klassanalys. Detta har förstås inget att göra med kast.

Dessa nedärvda rättigheter/skyldigheter etc, återfinns ju inom t ex kapitalistklassens familjer i Sverige, t.o.m. lagstiftad vad gäller den gamla överklassen i form av kungamakten - men sådant existerar inte i DFR Korea.

Bevisen är tydligt: ”Songbun” existerar i Sverige, inte i DFR Korea. Det är nämligen visat att nedärvda rättigheter är en del av det svenska politiska systemet, vilket är en form av kastsystem, då statschefen har ärvd makt och enligt lag tilldelade nyttigheter och rättigheter som inte tillkommer de lägre kasterna.

Songbun existerar men tack vare småborglighten är den inte så vktig idag.
Det finns officiella utallanden av KIM den Ie.

Det du kallar småborglighet, kallar jag gräsrots gränshandel och att man får odla sin egen lilla täppa. Det har hjälpt framförallt kvinnorna och de som tillhörde de fattiga.

Visst är det lättare att lyckas i livet om man är född Wallenberg,men det fnns stora skillnader.

Inte tid skriva mer, går med äldsta dottern till hennes konst kurs. Lite dimma och någon minusgrad
Citera
2017-12-30, 00:32
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina

Apropå detta ämnesområde...

Skeppet "Lighthouse Winmore", som Seoul håller kvar i hamn, har enligt uppgift tömt olja på uppdrag av ett bolag i Taiwan. Att t ex Trump skyller på Peking är i det sammanhanget ganska komiskt.

Det av det taiwanesiska bolaget hyrda skeppet hämtade först olja i en hamn i S.Korea och skall sedan ha tömt över olja till ett skepp från DFRK, för att återvända till S.Korea. Detta låter också komiskt.
Senast redigerad av SecundusSilent 2017-12-30 kl. 00:35.
Citera
2017-12-30, 00:32
Medlem
Citat:
Wânshàng Hâo!

Förvånar mig inte alls om det skulle stämma!

Förmodligen kan det stämma att även Kinesisk olja nått fram till viss del via "Fulflaggade" fartyg.

晚上好, är go kväll.
Jag tackar men det är en ny dag som Nynningen sjöng. Äntlingen ( min stavning) en ny dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in