Citat:
Ursprungligen postat av karmaman
Nu hävdar jag inte att han inte skulle ha studerat i Schweiz, utan jag ifrågasätter informationen om hans ålder. Universitet tar inte DNA-prov för att se ifall informationen om åldern stämmer, och Nordkorea kan ha själva manipulerat dokumenten om hans ålder.
Nu sa vi ju att han gick i grundskolan, motsvarande högstadiet och gymnasiet i Schweiz och inte universitetet. Det enda jag vet om hans universitetsstudier var att han gick på en militärhögskola i Pyongyang.
Dessutom har Nordkorea själv ALDRIG ens hävdat att han var där till att börja med. Han använde inte ens sitt riktiga namn utan det kom fram vem han var på andra sätt, och han berättade det själv för några av sina vänner.
När det gäller hans ålder: En person som gick sista året på gymnasiet 2001 är ca 30 idag, beroende på vilket skolsystem de gick i. Det gäller dem som gick i samma klass som Kim i skolan.
Titta på Kim så ser du att han är ungefär i den åldern. Visst, han är överviktig. Men du kan fortfarande se att han inte är 35 och inte 25. Skulle han råka vara 2 år yngre eller äldre än just 30, vad spelar det för roll? Tror du att Reinfeldts exakta ålder på något sätt påverkar Sveriges öde?
Dessutom är det ju uppenbart att Kim Jong Un är en form av galjonsbild eller symbol och förmodligen har lite eller ingen riktig makt. Befolkningen väntar sig en Kim vid rodret och av sönerna var väl denne den mest lämpade. Om 10-20 år kanske han kan utnyttja sin situation för att verkligen genomdriva sin egen politik. Det är i det närmsta omöjligt att föreställa sig att han har något riktigt inflytande idag.
Bakom Kim står ett antal gamla och erfarna statsmän och politker. De har den riktiga makten i Nordkore idag och hade förmodligen rätt mycket av makten på Kim Jong Ils tid också.
Du verkar helt irrationell i ditt hat för Nordkorea, som jag antar att du inte ens besökt.
Inser du att du blivit manipulerad till att ha starka känslor för något som du själv egentligen inte vet något om? Propaganda heter det, och du är ett offer!