2017-12-12, 22:10
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Förstår att du håller Nygårda över Apotekarnes, kan inte #metoo:a dig där!

Lite konstig negation där, förstår inte riktigt om du håller med mig eller inte. Hur som helst så brukade jag tycka att Apotekarnes var bättre än Nygårda, men de senaste åren har jag ändrat åsikt.

Snacket om julmust gjorde mig så sugen att jag svängde förbi affärn och köpte en flaska Zeunerts Julmust, som jag har för mig har hyllats en del i tråden tidigare. Och jodå, den var godast hittills! Smakar nästan lite kaffe och choklad om den. Synd att den var lite dyr bara, 14 spänn för 50cl glasflaska.
Citera
2017-12-13, 17:47
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Lite konstig negation där, förstår inte riktigt om du håller med mig eller inte. Hur som helst så brukade jag tycka att Apotekarnes var bättre än Nygårda, men de senaste åren har jag ändrat åsikt.

Snacket om julmust gjorde mig så sugen att jag svängde förbi affärn och köpte en flaska Zeunerts Julmust, som jag har för mig har hyllats en del i tråden tidigare. Och jodå, den var godast hittills! Smakar nästan lite kaffe och choklad om den. Synd att den var lite dyr bara, 14 spänn för 50cl glasflaska.
Haha, jag ser nu hur det ser ut så jag förstår vad du menar!

Jag har inte testat Nygårda "standardmust" på några år, men jag minns den som sötare och sliskigare än ApotekArnes på något vis, kanske beroende på mindre kolsyra?
(Nu tror jag att jag uttryckte mig mer förståeligt! )

Testade Grebbestad och den föll mig inte på läppen, tyckte den var lite för fadd i smaken.

Nygårdas ekfatslagrade minns jag som en av de bästa musterna tidigare år, men jäklar vad besviken jag blev. Inte alls den fyllighet och rundhet som jag vill minnas att den hade tidigare, tunn och vass i smaken.
Citera
2017-12-13, 17:49
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Slave
Har de slutat sälja julmust/läsk på glasflaska i det gamla hederliga pantsystemet? Var till tre affärer i söndags, men kunde inte hitta några 33 cl glasflaskor. Är det illuminati som pajat julen den här gången?

Ja det är synd att desas börjar försvinna, farmor hade alltid en back läsk när man var där, ser det knappt på någon affär längre, finns det något i 33cl glas så är det ramlösa/loka bara :/

till ämnet, apotekarns julmust är godast, tror det har att göra med den vackra bilden på flaskan
Citera
2017-12-13, 23:15
Medlem
JLo666s avatar
Är väldigt förtjust i denna klassiska dryck och dricker den så ofta jag kan december ut!

Är relativt nyinflyttad i Stockholm och undrar om Exklusivt Lagrad Julmust samt Julmust Special från Vasa Bryggeri finns att få tag på här någonstans då jag är väldigt nyfiken på att testa dessa två?

Citat:
I morrn blir det en sväng till Cajsa Warg för bunkring av Mora bryggeris julmust, den är också med där uppe och fightas!

Syftar du på deras butik på Söder eller den i Vasastan? Skulle också väldigt gärna vilja testa denna must
Senast redigerad av JLo666 2017-12-13 kl. 23:17.
Citera
2017-12-14, 08:30
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JLo666
Är väldigt förtjust i denna klassiska dryck och dricker den så ofta jag kan december ut!

Är relativt nyinflyttad i Stockholm och undrar om Exklusivt Lagrad Julmust samt Julmust Special från Vasa Bryggeri finns att få tag på här någonstans då jag är väldigt nyfiken på att testa dessa två?

Syftar du på deras butik på Söder eller den i Vasastan? Skulle också väldigt gärna vilja testa denna must
Vasa har jag tidigare år sett på Hemköp Skanstull och ICA Ringen.
Cajsa Warg på söder.
Citera
2017-12-14, 08:50
Medlem
Carl Serungs avatar
För mig är Zeunerts utan tvekan den bästa.
Bästa "standardmust" är fortfarande Lidls. Slår Apotekarnes och Nygårda med hästlängder.
Citera
2017-12-14, 16:43
Medlem
JLo666s avatar
Citat:
Vasa har jag tidigare år sett på Hemköp Skanstull och ICA Ringen.
Cajsa Warg på söder.

Ok, tack för svaret! Blir en tur ner till Södermalm efter jobbet.
Citera
2017-12-14, 21:47
Medlem
Opportunitiess avatar
Ett par Zeunerts inköpta idag, öppnades nu, mkt kall och mkt mkt god.

Norrländska internetvänner garvade åt mig när jag hyllade Apotekarnes för ett tiotal år sen och sa: "den enda musten vi här uppe dricker är Zeunerts".

Så, det var ju bara att vidga sina vyer..
Citera
2017-12-23, 08:25
Bannlyst
Nygårdas lagrade julmust måste vara bland det vidrigaste man kan dricka.

Zeunerts däremot
Citera
2017-12-29, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockiboii
Nygårdas lagrade julmust måste vara bland det vidrigaste man kan dricka.

Zeunerts däremot

Den romfatslagrade var riktigt tråkig med en hint av billig fulrom. Den ekfatslagrade däremot var en possitiv överraskning för mig.
Citera
2017-12-29, 19:31
Medlem
Dr.Katis avatar
Är det någon som hittat julmust till kraftigt reducerat pris ännu?
Jag vet att Lidl brukar dumpa priset direkt efter jul men ännu inte varit där, ICA kör dock fullpris ännu.
Citera
2017-12-30, 02:38
Medlem
Vem0ths avatar
Smakade Nygårdas must från Calvadosfat på julbordet. Riktigt ljuvlig, skulle tydligen gå att hitta på systemet men fann inte en enda flaska julmust på mitt bolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in