2017-12-12, 10:07
Medlem
XaoqcHs avatar
Har någon provat Nygårdas lagrade julmust? De finns i flera sorter där skillnaden är att de är lagrade på ekfat, calvadosfat, cognacsfat etc.

Har köpt en av varje och ska återkomma med omdöme.
Citera
2017-12-12, 11:24
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Har någon provat Nygårdas lagrade julmust? De finns i flera sorter där skillnaden är att de är lagrade på ekfat, calvadosfat, cognacsfat etc.

Har köpt en av varje och ska återkomma med omdöme.

Om du läser i tråden så hittar du mängder med inlägg där folk skriver om att de har gjort det...

Det finns en hel del inlägg där du kan läsa om vilken av dem som anses bäst och varför den anses vara det.
Citera
2017-12-12, 13:07
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Om du läser i tråden så hittar du mängder med inlägg där folk skriver om att de har gjort det...

Det finns en hel del inlägg där du kan läsa om vilken av dem som anses bäst och varför den anses vara det.

Tack, mod. Fick söka mig fram till inläggen eftersom tråden är på 69 sidor. Hur som helst, jag "offrade" två av mina Nygårda lagrade:
  • Nygårda lagrad julmust, calvadosfat, 6 mån. Mindre söt är vanlig julmust, ok lagrad/träsmak. Inte lika mycket kolsyra som vanlig tex Apotekarnes. Föredrar nog denna.
  • Nygårda lagrad julmust, ekfat, 6 mån. Lite mer fyllig/rökig smak än vanlig julmust, dock ganska söt.
  • Generellt tycker jag att Nygårdas lagrade kunde varit ännu mindre söta och mer rökiga i smaken.
Citera
2017-12-12, 13:22
Medlem
Har de slutat sälja julmust/läsk på glasflaska i det gamla hederliga pantsystemet? Var till tre affärer i söndags, men kunde inte hitta några 33 cl glasflaskor. Är det illuminati som pajat julen den här gången?
Citera
2017-12-12, 14:34
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Slave
Har de slutat sälja julmust/läsk på glasflaska i det gamla hederliga pantsystemet? Var till tre affärer i söndags, men kunde inte hitta några 33 cl glasflaskor. Är det illuminati som pajat julen den här gången?

Vet att åtminstone Nygårda Julmust Original (Spendrups) och Three Hearts Julmust (Krönleins) fortfarande finns på 33cl returglas.

Illuminati verkar inte ha extremt stort inflytande när det kommer till julmust...
Citera
2017-12-12, 15:07
Medlem
Citat:
Vet att åtminstone Nygårda Julmust Original (Spendrups) och Three Hearts Julmust (Krönleins) fortfarande finns på 33cl returglas.

Illuminati verkar inte ha extremt stort inflytande när det kommer till julmust...
Det låter bra, då får jag leta vidare.
Citera
2017-12-12, 15:54
Medlem
RZLAs avatar
Jag har druckit den gamla hederliga julmusten från Apotekarnes och Nygårda hittills. Det känns som om de blir tunnare i smaken och mer sötsliskiga för varje år som går. Nygårda var i alla fall bättre än Apotekarnes.
Citera
2017-12-12, 17:29
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:

Den har jag inte (vad jag minns!) testat, någon som kan tipsa om var den går att uppbringa i stockholmsområdet?

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Slave
Citat:
Ursprungligen postat av Daviddinkelsson85
2 33 cl Apotekarnes pet flaska.

2 33 cl Apotekarnes burk.

12 st 33 cl Apotkearnes glasflaska.

Betyg: Glasflaska absolut godast smak av ovanstående.
Sida 229.
Senast redigerad av Dr.Kati 2017-12-12 kl. 17:32.
Citera
2017-12-12, 17:46
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Jag har druckit den gamla hederliga julmusten från Apotekarnes och Nygårda hittills. Det känns som om de blir tunnare i smaken och mer sötsliskiga för varje år som går. Nygårda var i alla fall bättre än Apotekarnes.

Coops egna julmust var ovanligt god i år. Nästan så att den slog både Apotekarnes och Nygårda. Den kändes på något vis mer robust i smaken än de sistnämnda.
Citera
2017-12-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Coops egna julmust var ovanligt god i år. Nästan så att den slog både Apotekarnes och Nygårda. Den kändes på något vis mer robust i smaken än de sistnämnda.

Måste testas!
Har lite svårt för Coops egna produkter generellt. Vissa grejer funkar medans vissa är katastrof.
Är en flitig julmust-drickare i dessa tider så ska ge Coops en chans.
Citera
2017-12-12, 18:27
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan

Ska testa den då. Kom på att jag druckit Premier också, kostade bara fem spänn på Hemköp och det var den värd. Den var väl nästan jämbördig med Apotakarnes, men lite sämre än Nygårda.
Citera
2017-12-12, 19:13
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Ska testa den då. Kom på att jag druckit Premier också, kostade bara fem spänn på Hemköp och det var den värd. Den var väl nästan jämbördig med Apotakarnes, men lite sämre än Nygårda.
Förstår att du håller Nygårda över Apotekarnes, kan inte #metoo:a dig där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in