2017-12-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Han är knappast en muslim. Det är ur shiamuslimsk synpunkt även tveksamt om han ens är shiamuslim. Han är ju sekulär enligt dom som stödjer honom.

Det är inte "en" assyrier. Det är hela den assyriska politiska rörelsen som förföljs. Snacka inte om du inte känner till saken.

Vem fan är du och bestämma vem som är riktig muslimer? Låter som en äkta wahabit.
Den sekulära delen förbjuder politisk islam, inte muslimer.
Citera
2017-12-28, 23:46
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag vet om folkrätten etc men jag tycker att den behöver förfinas och ändras. Inte för att det blir bättre och mer rättvist utan snarare av ideologiska skäl.

De får väl bunkra upp innan belägringen? Varför ska de belägrade förtsätta att slåss, de kan ju omöjligt vinna och det leder bara till att fler dör.
Det verkar av det du skriver som att du inte alls är bekant med folkrätten. Du fortsätter att ställa frågor som "bunkra innan". Du skriver som att de militanta, enligt folkrätten, företräder folket, vilket inte stämmer. Civila är för sig och militanta är för sig. Det som rebellgrupper gör ska endast drabba dom, är huvudprincipen.

Förklara rent konkret hur man planerar inför en belägring av en fiende med flygvapen? Förklara också mer konkret med hur folkrätten bör förändras enligt dig?

Folkrätten är inte rättvis och inte heller driven av ideologiska skäl (oavsett hur absurt något sådant hade varit), utan av humanitära skäl, och det är så av en anledningen. Folkrätten sätter en standard för vad krigförande parter får göra, inte enbart för fiendes intressen, utan för ett eget intresse. Du vill själv inte att fienden ska göra detsamma mot dig.
Citera
2017-12-28, 23:52
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Vem fan är du och bestämma vem som är riktig muslimer? Låter som en äkta wahabit.
Den sekulära delen förbjuder politisk islam, inte muslimer.
Jag behöver inte vara en "äkta wahabit" (finns det wahabiter som älskar Väst, USA och Israel? ) för att tycka att Assad inte är en muslim.

Du verkar ha problem med läsförståelsen. Jag har i första hand aldrig påstått att Assad avlivar sitt folk pga "hat mot muslimer", utan jag skrev att folk som tyckte att han bör sitta kvar förmodligen gör det pga hat mot muslimer.

Citat:
Historically, Twelver Shia scholars (such as Shaykh Tusi) didn't consider Alawites as Shia Muslims while condemning their heretical beliefs.[100] Ibn Taymiyyah also pointed out that Alawites were not Shi'ites.[101]

https://en.wikipedia.org/wiki/Alawites#Opinions_on_position_within_Islam
Om alawiter inte ens betraktas av shiamuslimer så är det föga troligt att man kan betrakta Assad som en muslim, ens en shiamuslim. Fast nu är det ointressant i sammanhanget vad Assad har för tro.
Citera
2017-12-29, 00:59
Medlem
Citat:
Jag behöver inte vara en "äkta wahabit" (finns det wahabiter som älskar Väst, USA och Israel? ) för att tycka att Assad inte är en muslim.

Du verkar ha problem med läsförståelsen. Jag har i första hand aldrig påstått att Assad avlivar sitt folk pga "hat mot muslimer", utan jag skrev att folk som tyckte att han bör sitta kvar förmodligen gör det pga hat mot muslimer.

Om alawiter inte ens betraktas av shiamuslimer så är det föga troligt att man kan betrakta Assad som en muslim, ens en shiamuslim. Fast nu är det ointressant i sammanhanget vad Assad har för tro.

Du har rätt salafist är en bättre benämning på dig som bestämmer vilka som är rättroende.
Precis som den medeltida salafisten du länkade till, Ibn Taymiyyah.

Sedan tror jag folk som hatar muslimer har bättre kunskaper än dig gällande Bashar och Syriens statsskick då presidenten måste vara just muslim.
Att avliva salafister är en bra sak. Bashar gör rätt. Förstår du?
Citera
2017-12-29, 01:16
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Du har rätt salafist är en bättre benämning på dig som bestämmer vilka som är rättroende.
Precis som den medeltida salafisten du länkade till, Ibn Taymiyyah.

Sedan tror jag folk som hatar muslimer har bättre kunskaper än dig gällande Bashar och Syriens statsskick då presidenten måste vara just muslim.
Att avliva salafister är en bra sak. Bashar gör rätt. Förstår du?
Är det du intalar dig själv innan du sover? Att Assad dödar salafister? Tydligen finns det goda och onda salafister för Assad. Om du bor på Gazaremsan så får du frikort.

Såvitt jag vet är Shaykh Tusi inte salafist.
Citat:
Shaykh Tusi, known as Shaykh al-Taʾifah was a prominent Persian scholar of the Twelver school of Shia Islam. He became known as “sheikh of the sect (shaikh al-ta'ifah),” authored two of the four main Shi'i books of hadith, Tahdhib al-Ahkam and al-Istibsar, and is believed to have founded the Hawza.[2] He also counts as the founder of shia jurisprudence.
En högt uppsatt shiitisk figur som menar att alawiter inte är muslimer. Vem vet, han kanske också är en salafist iklädd i shiitisk dräkt.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-12-29 kl. 01:33.
Citera
2017-12-29, 01:16
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Att avliva salafister är en bra sak. Bashar gör rätt.
Det är alltså rätt att mörda folk med annan religiös intiktning än man själv? Intressant...
Citera
2017-12-29, 01:33
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Tror du blandar ihop Israel med USA.

USA lämnade vapen och ett maktvakuum i området, som terrorgrupperna tjänade på. Det är dock deras enda "hjälp" de fått från västländer. Vilket du tolkar som att Israel "skapade" Nusra och ISIS...?

USA och Israel kör i princip samma utrikespolitik, allt USA gör i MÖ gynnar Israel mer eller mindre. Ta bort foliehatten nu.
Citera
2017-12-29, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Det är alltså rätt att mörda folk med annan religiös intiktning än man själv? Intressant...

Salafister är en falsk dogm deras agenda är falsk parasiter det är bra att man tar bort dom.
Ut med dessa parasiter dom passar inte in i Syrien . Skicka packet till sauidi Arabien USAs kompis

/M
Citera
2017-12-29, 02:02
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Han är knappast en muslim. Det är ur shiamuslimsk synpunkt även tveksamt om han ens är shiamuslim. Han är ju sekulär enligt dom som stödjer honom.

Det är inte "en" assyrier. Det är hela den assyriska politiska rörelsen som förföljs. Snacka inte om du inte känner till saken.

Återigen lögner från trådens främsta desinformatör. Var det Assad eller kurderna som mördade den assyriske ledaren? Undra varför.

Du kan fortsätta ljuga, jag kommer dock komma med pålitliga källor och motbevisa dig om och om igen.

http://www.assyriatv.org/2015/05/kurdish-ypg-militia-behind-the-assassination-of-the-assyrian-military-leader-david-jendo/
Citera
2017-12-29, 02:38
Medlem
arbetets avatar
Det märks att man blir mer och mer desperat från ett visst håll, En hel del sanningar har ju dessutom kommit upp till ytan och fler är nog på väg. Då börjar det höras "nånannansfel" i vanlig ordning. Jag noterar även att det är märkligt lugnt från det hållet när det gäller framryckningarna i Golan. Har man blivit informerad om vad som kommer att hända om man lägger sig i?
Citera
2017-12-29, 08:27
Medlem
Arbetarbroders avatar
Man kan inte annat än lyfta på hatten och imponeras av SAA, det går bra på alla fronter, även Golan, där fienden väntar..

@Jerusalem_Post
Citat:
Five challenges for Israel if Syria returns to the Golan
Twitterlänk
URL Jerusalem Post: här

Andra saken de nämner där, "ISIS and Terrorists"
Citat:
Mixed in among the rebels on the Syrian side of the Golan have been elements of Hay’at Tahrir al-Sham, which was originally al-Qaida in Syria and was known as the Nusra Front for a while.
This extremist organization could pose a threat to Israel if it felt that pressure on it by the regime might be lessened by getting Israel involved in the conflict.The problem is that Hay’at Tahrir al-Sham does not operate within clear boundaries and is not part of the cease-fire agreement on the Golan. As such it can carry out operations, such as the bombing against Druse in the village of Khadr which is controlled by the regime. Attacks on Khadr have created controversy in Israel because Druse on the Israeli side of the Golan feel sympathy for their co-religionists.
In addition, Islamic State controls a section of the southern Golan near Jordan. This is an ISIS affiliate named the Khalid ibn al-Walid Army. It is also not part of the cease-fire agreement and has spent the last years fighting the Syrian rebels. Eventually the regime or the rebels will seek to destroy this ISIS pocket, and that will involve battles next to Israeli forces. There has only been one Israeli clash in the past with this ISIS group, in 2016. But changes on the ground in Syria could encourage more.

Det är ju Israelisk gränspolis som gör fronten väldigt farligt för SAA & Allies, men men..

Efter all judiska förstörelse vi sett under i regionen de senare åren så är de nice med lite bra nyheter också.. Aleppo reser sig, och jag måste säga att jag beundrar det syriska folket!
Veterans Today: "End of Terrible Siege: Aleppo Returns to Pre-War Normalcy"
https://www.veteranstoday.com/2017/12/28/end-of-terrible-siege-aleppo-returns-to-pre-war-normalcy-analyst-photos/ ..med videos på uppbyggnaden av landet
Citera
2017-12-29, 08:28
Medlem
Citat:
Är det du intalar dig själv innan du sover? Att Assad dödar salafister? Tydligen finns det goda och onda salafister för Assad. Om du bor på Gazaremsan så får du frikort.

Såvitt jag vet är Shaykh Tusi inte salafist.
En högt uppsatt shiitisk figur som menar att alawiter inte är muslimer. Vem vet, han kanske också är en salafist iklädd i shiitisk dräkt.

Ännu en medeltida imam utan länk till ngt du påstår han sagt.
Huruvida alawiter identifierar sig till islam är upp till var och en.
Assad går regelbundet i moské och jag tror han identifierar sig som muslim.

Enligt salafister är han otrogen likt många andra som inte lever bokstavstroget.

Kanske borde du göra denne individ sällskap?

https://youtu.be/_jjZu9WW48U
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in