2017-12-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Jo, hans videos generar pengar via Patreon (2000 dollar i månaden) istället för för Youtube Ads.

hur ser man hur mycjet man drar in via patreon, whoretube och annat? finns det något verktyg för det?
Citera
2017-12-28, 17:59
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seabiscuit893
hur ser man hur mycjet man drar in via patreon, whoretube och annat? finns det något verktyg för det?

Osäker på om jag ska posta länken direkt till hans Patreon (kan vara regelbrott på Flashback) men han har en som heter EABT, och jag screenshotar här åt dig

https://gyazo.com/284182654c8b4d37db856958ee03f1ef
Citera
2017-12-28, 18:17
Medlem
Citat:
Jo, hans videos generar pengar via Patreon (2000 dollar i månaden) istället för för Youtube Ads.

Eh, nej. Patreon är inte baserat på hans videos. Det är människor som frivilligt ger honom pengar för att de tycker att han gör en bra sak

Du har uppenbarligen en skum agenda här.
Citera
2017-12-28, 18:20
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golv-Lars
Eh, nej. Patreon är inte baserat på hans videos. Det är människor som frivilligt ger honom pengar för att de tycker att han gör en bra sak

Du har uppenbarligen en skum agenda här.

Folk donerar pengar genom hans patreon på grund av hans videor. så som många "creators" gör, så hur genererar hans videos inte pengar menar du?

Det är ju du som är helt flum här.
Citera
2017-12-28, 18:23
Medlem
Citat:
Osäker på om jag ska posta länken direkt till hans Patreon (kan vara regelbrott på Flashback) men han har en som heter EABT, och jag screenshotar här åt dig

https://gyazo.com/284182654c8b4d37db856958ee03f1ef

kan vemsomhelst se hur mycket han drar in på patreon specifikt eller är det ett speciellt verktyg/applikation man använder sig av?
Citera
2017-12-28, 18:25
Medlem
Citat:

Det finns en bra databas när det gäller Patreon:
https://graphtreon.com/top-patreon-creators

Chapo Trap House leder med drygt 91 000 dollars i månaden. Enbart från Patreon.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chapo_Trap_House
Citera
2017-12-28, 18:26
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
kan vemsomhelst se hur mycket han drar in på patreon specifikt eller är det ett speciellt verktyg/applikation man använder sig av?

När det gäller Patreon just så är det bara att besöka hans Patreonsida. När det gäller andra sidor så som Youtube eller Paypal så går det inte se.
Citera
2017-12-28, 18:29
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Arga Blatten är ett av det bästa som hänt på nätet under senare år !! Om ni är så nyfikna på vår han bor så lyssna på språket/dialekten. Norrköping eller Finspång i Östergötland.

skojar du eller? Killen är verkligen inte östgöte. Snarare smålänning eller åt det hållet.
Citera
2017-12-28, 18:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
skojar du eller? Killen är verkligen inte östgöte. Snarare smålänning eller åt det hållet.
Det här är den enda spekulation i hans identitet som jag kommer att göra. Men i mina öron så låter det som att han är från östkusten någonstans. Norrköping är nog för långt upp men tänk från typ mittersta Östergötland till Västervik.
Citera
2017-12-28, 18:33
Medlem
Citat:
När det gäller Patreon just så är det bara att besöka hans Patreonsida. När det gäller andra sidor så som Youtube eller Paypal så går det inte se.

Jag hörde att Metokur nämnde att det fanns en tjänst som mätte pengaströmmarna till de olika tjänsterna.
Citera
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golv-Lars
Nej, det har inte med hans videor att göra. Det är människor som stöder honom.

Självklart är jag flum. Men du har en tydlig agenda, vilket gör mitt flum totalt obetydligt.

Varulv... som en lek på en ulv i fårakläder.
Jo men man stödjer ju honom för att han gör dom videos som han gör. Utan videos, inget stöd.
Citera
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det här är den enda spekulation i hans identitet som jag kommer att göra. Men i mina öron så låter det som att han är från östkusten någonstans. Norrköping är nog för långt upp men tänk från typ mittersta Östergötland till Västervik.

Västervik är faktiskt fullt möjligt då de har en rätt märklig blandning av östgötska och småländska i sin dialekt. Men jag är 90% säker på att han är smålänning. Och då ligger västervik med omnejd närmast i tankarna.

skulle det av någon anledning läcka ut att killen är från "mittersta östergötland" eller östergötland öht klipper jag av mig picken. Så otroligt finner jag det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in