#Syria : based on SOHR victims' statistic, most of the #SAA + allies fighters are Syrians (76%). In contrary, Opposition fighters are in (small) majority of non-Syrian origin.
Hur förklarar man regimens ovilja att evakuera svårt sjuka i östra Ghouta, inklusive kvinnor och barn om inte någon slags förkärlek till att använda sig av terrormetoder för att tvinga befolkningens kapitulation? Hur någon kan anse att Assad bör vara kvar är för mig oförklarligt låt vara att man gör det pga hat mot muslimer. Samtidigt gråter man krokodiltårar över Gazaremsan (vilket man med rätt bör göra), dock utan hycklande åsikter om det syriska folkets lidande.
Hur förklarar man regimens ovilja att evakuera svårt sjuka i östra Ghouta, inklusive kvinnor och barn om inte någon slags förkärlek till att använda sig av terrormetoder för att tvinga befolkningens kapitulation? Hur någon kan anse att Assad bör vara kvar är för mig oförklarligt låt vara att man gör det pga hat mot muslimer. Samtidigt gråter man krokodiltårar över Gazaremsan (vilket man med rätt bör göra), dock utan hycklande åsikter om det syriska folkets lidande.
Man förklarar det med att "rebellerna" håller ett antal kvinnor och barn som gisslan sedan flera år tillbaka:
EHSANI2
@EHSANI22
Citat:
Reason Ghouta negotiations are stuck is because Damascus is under pressure to secure release of the 2500 or so women & children abducted nearly 3 years ago (few later filmed in cages). They are believed to be held in Ghouta and Damascus wants them released as part of any deal
BREAKING: Militant groups release 34 kidnapped people from Tubah prison near Wafideen camp in east #Ghouta as result of #Syria|n Gov't, #SAA efforts. #Damascus
Hat mot muslimer? Menar du att Bashar inte är Muslim?
En diktator som beskyddar sina minoriteter, speciellt kristna bör belysas.
Att en assyrier med demokratibudskap blev fängslad är oviktigt.
Här druser i befriade områden nära Beit Jinn.