Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-30, 16:37
  #34045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vi har diskuterat detta förut och jag har som du vet en annan uppfattning. Det spelar ingen roll att Syrien och Israel inte har tecknat något fredsavtal, det betyder inte att de råder krig mellan dem. I praktiken är det ju inte krig mellan dem längre, det var flera decennier sedan.

Israel har ingen som helst rätt att blanda sig i vad som försiggår på syriskt territorium, de skall hålla sig inom sina egna gränser. De bryter mot Syriens suveränitet.

Vi har olika uppfattning och vi har diskuterat detta innan, så för att inte vi ska upprepa samma runda igen så väljer jag att inte hugga på ditt inlägg utan jag respekterar din åsikt men delar den inte.
Citera
2017-04-30, 16:39
  #34046
Medlem
Karta över områdena i Homs som SAA tog ifrån isis idag

https://mobile.twitter.com/A7_Mirza/...72432583933953
Citera
2017-04-30, 16:40
  #34047
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Varför skulle de inte korsa gränserna om de som jag skrev i förra inlägget är denna situation som råder?

Du får tro vad du vill, men de bombar givetvis militära mål av en anledning

Menar du att de endast bombar militära hezbolla-mål?
Det kan jag förstå men inte att de bombar syriska mål .
Citera
2017-04-30, 16:44
  #34048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Menar du att de endast bombar militära hezbolla-mål?
Det kan jag förstå men inte att de bombar syriska mål .

Har inte sett att de bombat några syriska militärmål, kan ha fel och om någon har något som visar på motsatta läser jag gärna det. Men allt jag har sett är att attackerna är riktade mot hezbollah
Citera
2017-04-30, 17:03
  #34049
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Har inte sett att de bombat några syriska militärmål, kan ha fel och om någon har något som visar på motsatta läser jag gärna det. Men allt jag har sett är att attackerna är riktade mot hezbollah

De kanske säger det, men jag tror inte de träffar Hizbollah mål. Israel fick in en "lyckoträff" en gång och dödade 7 Hizbollah soldater. När Israel insåg sitt misstag höjde de den militära beredskapen till den högsta i landet. Trots det slog Hizbollah ut en hel Israelisk konvoj dagen efter.

Så de kanske säger att de bombar Hizbollah, men de bombar Syriens militär och agerar som Al Qaidas flygvapen.
Citera
2017-04-30, 17:07
  #34050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Kort fråga bara.
När attackerade Syrien Israel senast ?


En Su-22 kränkte gränsen till Golan 2014. Närmare än så har inte Syrien varit. Planet blev dessutom nedskjutetet.


http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0HI0IX20140923
__________________
Senast redigerad av MbmA 2017-04-30 kl. 17:10.
Citera
2017-04-30, 17:10
  #34051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
De kanske säger det, men jag tror inte de träffar Hizbollah mål. Israel fick in en "lyckoträff" en gång och dödade 7 Hizbollah soldater. När Israel insåg sitt misstag höjde de den militära beredskapen till den högsta i landet. Trots det slog Hizbollah ut en hel Israelisk konvoj dagen efter.

Så de kanske säger att de bombar Hizbollah, men de bombar Syriens militär och agerar som Al Qaidas flygvapen.


Om de nu bombar syrisk militär borde det vara lätt för SAA och er som påstår detta att visa bevis för detta?

Sedan är det väl självklart att Israel höjer beredskapen när det är mer troligt att ett väpnat svar kommer ske efter en attack.
Citera
2017-04-30, 17:11
  #34052
Medlem
https://twitter.com/VivaRevolt/statu...85846848983041

Breaking News:Maghayir Al-Thawra (former New Syrian Army) have captured Al-Humaymah from ISIS in the Homs Badiyah near T2 Pumping Station

Rebellerna fortsätter avancera längs gränsen mot Irak, rätt kraftig avancering om jag tänker rätt på var denna station ligger
Citera
2017-04-30, 17:16
  #34053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
https://twitter.com/VivaRevolt/statu...85846848983041

Breaking News:Maghayir Al-Thawra (former New Syrian Army) have captured Al-Humaymah from ISIS in the Homs Badiyah near T2 Pumping Station

Rebellerna fortsätter avancera längs gränsen mot Irak, rätt kraftig avancering om jag tänker rätt på var denna station ligger


Fan är det här.

Har alla slutat kriga mot varandra och vänder sig mot IS eller?


IS verkar kollapsa överallt Tabqa, mosul
Citera
2017-04-30, 17:26
  #34054
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Om de nu bombar syrisk militär borde det vara lätt för SAA och er som påstår detta att visa bevis för detta?

Sedan är det väl självklart att Israel höjer beredskapen när det är mer troligt att ett väpnat svar kommer ske efter en attack.

De bombade en flygplats sist, Hizbollah har inga flygplatser.

Ja precis, man höjer beredskapen. Varför har Israel inte gjort det de andra gångerna de "bombat" Hizbollah?
Citera
2017-04-30, 17:30
  #34055
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
De kanske säger det, men jag tror inte de träffar Hizbollah mål. Israel fick in en "lyckoträff" en gång och dödade 7 Hizbollah soldater. När Israel insåg sitt misstag höjde de den militära beredskapen till den högsta i landet. Trots det slog Hizbollah ut en hel Israelisk konvoj dagen efter.

Så de kanske säger att de bombar Hizbollah, men de bombar Syriens militär och agerar som Al Qaidas flygvapen.
Har du problem med att Israel agerar de facto som al-Qaidas flygvapen? För jag har inte läst dig uttrycka kritik när Assadregimen agerar som IS:s flygvapen i östra Qalamoun. Faktum är att Assadregimen har länge agerat som IS flygvapen tidigt när IS började få större fotfäste på rebellernas bekostnad.
Citera
2017-04-30, 17:40
  #34056
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
En Su-22 kränkte gränsen till Golan 2014. Närmare än så har inte Syrien varit. Planet blev dessutom nedskjutetet.


http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0HI0IX20140923

Golan är Syriskt territorium, så om ett Syriskt plan flyger över Golan så har det inte flygit över Israel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback