Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-28, 12:00
  #40057
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Vad händer med civilbefolkningen och liknande, när isis tar över? Någon som vet? Tänker på de områdena som du nämner.

Du citerar ett inlägg från 2014-01-23...

Frågan känns inte heller relevant när det nu är IS som fördrivs från i stort sett hela ME.
Citera
2017-12-28, 13:25
  #40058
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Hat mot muslimer? Menar du [Hopes.N.Dreams] att Bashar inte är Muslim?
En diktator som beskyddar sina minoriteter, speciellt kristna bör belysas.
Att en assyrier med demokratibudskap blev fängslad är oviktigt.
Här druser i befriade områden nära Beit Jinn.

https://i.redd.it/znrcaw0jim601.jpg
Jag har aldrig förstått hur folk kan försvara Assad. Det enda argumentet jag har hört är att han är bättre än alternativen, men det är ju inte sant. Som du själv skrev så fängslar han sina politiska motståndare med demokratibudskap, någon av dem hade väl passat mycket bättre som ledare?
Citera
2017-12-28, 14:09
  #40059
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Jag har aldrig förstått hur folk kan försvara Assad. Det enda argumentet jag har hört är att han är bättre än alternativen, men det är ju inte sant. Som du själv skrev så fängslar han sina politiska motståndare med demokratibudskap, någon av dem hade väl passat mycket bättre som ledare?
Jag har aldrig förstått hur folk kan försvara Nutandyahoo:

Israel Sentenced a 13-year-old Palestinian Girl to Prison

This week, just as a 12-year-old's term was reduced, a 13-year-old girl was sentenced and told to pay an unimaginable fine – and if not, her mother will be sent to jail for up to seven months


read more: https://www.haaretz.com/.premium-1.714478

OnT:

Vilka alternativ? HTS, al-Nusra, MBS, Ahrar ash-Sham, Jaysh Usud al-Sharqiya?
Citera
2017-12-28, 14:11
  #40060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Jag har aldrig förstått hur folk kan försvara Assad. Det enda argumentet jag har hört är att han är bättre än alternativen, men det är ju inte sant. Som du själv skrev så fängslar han sina politiska motståndare med demokratibudskap, någon av dem hade väl passat mycket bättre som ledare?


När en sionistjude som både stöder stöld och fördrivandet av Palestinier och deras land kommer in och fördömer Assad kan det inte bli mycket klarare vem som är god i denna konflikt. Tack för att du gör det glasklart. Hoppas Al-nusra har försäkring för vården dom får på era sjukhus i Israel annars kan ni skicka räkningen till USA dom står er trogna, eller era stamfränder som slingrat er upp i maktpositionerna kanske jag ska säga..

Assad är det bästa och enda alternativet för det syriska folket har sagt att han är det, många tusen män har tagit värvning och dött på slagfältet för syrien och dess ledare. När kriget är över och alla terrorister är eliminerade så kan syrien och dess folk avgöra om Assad ska sitta kvar eller inte och varken du, jag eller någon annan som inte ska leva och dö i syrien har någon bestämmanderätt i den frågan. Förstår du det, sionist? Maken till fräckhet har jag sällan skådat, att döda Palestinska araber och fördriva dom med ena handen och 'jobba' för arabernas rättigheter med andra handen (sålänge dom finns på rätt sida av gränsen ). Ingen tror på er längre, masken är av och era megafoner i form av gammelmedia förkastas världen över. Snart är det game over för er i Israel, saudi och Usa med era proxysoldater och demokratibomber.
Citera
2017-12-28, 14:19
  #40061
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har aldrig förstått hur folk kan försvara Nutandyahoo:

Israel Sentenced a 13-year-old Palestinian Girl to Prison

This week, just as a 12-year-old's term was reduced, a 13-year-old girl was sentenced and told to pay an unimaginable fine – and if not, her mother will be sent to jail for up to seven months


read more: https://www.haaretz.com/.premium-1.714478

OnT:

Vilka alternativ? HTS, al-Nusra, MBS, Ahrar ash-Sham, Jaysh Usud al-Sharqiya?
Hur kan jag svara på det när artikeln du länkar till är låst?

OnT: FSA och Rjoava skulle inte vara ideella, men åtminstone bättre än Assad. De är nog de enda någorlunda starka entiteterna som faktiskt skulle utlysa val om de hade vunnit kriget.
Citera
2017-12-28, 14:26
  #40062
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
När en sionistjude som både stöder stöld och fördrivandet av Palestinier och deras land kommer in och fördömer Assad kan det inte bli mycket klarare vem som är god i denna konflikt. Tack för att du gör det glasklart. Hoppas Al-nusra har försäkring för vården dom får på era sjukhus i Israel annars kan ni skicka räkningen till USA dom står er trogna, eller era stamfränder som slingrat er upp i maktpositionerna kanske jag ska säga..

Assad är det bästa och enda alternativet för det syriska folket har sagt att han är det, många tusen män har tagit värvning och dött på slagfältet för syrien och dess ledare. När kriget är över och alla terrorister är eliminerade så kan syrien och dess folk avgöra om Assad ska sitta kvar eller inte och varken du, jag eller någon annan som inte ska leva och dö i syrien har någon bestämmanderätt i den frågan. Förstår du det, sionist? Maken till fräckhet har jag sällan skådat, att döda Palestinska araber och fördriva dom med ena handen och 'jobba' för arabernas rättigheter med andra handen (sålänge dom finns på rätt sida av gränsen ). Ingen tror på er längre, masken är av och era megafoner i form av gammelmedia förkastas världen över. Snart är det game over för er i Israel, saudi och Usa med era proxysoldater och demokratibomber.
Så du tror att Assad bara kommer vakna upp en dag efter krigets slut och bestämma sig för att hålla fria val i Syrien? Knappast; det skulle innebära självmord för honom och jag menar det bokstavligt.

Jag märker också att du har följt mina inlägg här på Flashback, dock ej tillräckligt ordentligt. Jag stöder en tvåstatslösning mellan israeler och palestinier, hur de exakta gränserna ska se ut är upp till båda parterna att bestämma. Nu är detta ganska off-topic, är glad att fortsätta diskussionen i nån annan tråd.

Inga al-Nusra krigare har vårdats i Israel. Majoriteten är civila syrianer, några antas vara från FSA, men al-Nusra har jag aldrig hört om. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Isra...rian_Civil_War
Citera
2017-12-28, 15:03
  #40063
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Så du tror att Assad bara kommer vakna upp en dag efter krigets slut och bestämma sig för att hålla fria val i Syrien? Knappast; det skulle innebära självmord för honom och jag menar det bokstavligt.

Jag märker också att du har följt mina inlägg här på Flashback, dock ej tillräckligt ordentligt. Jag stöder en tvåstatslösning mellan israeler och palestinier, hur de exakta gränserna ska se ut är upp till båda parterna att bestämma. Nu är detta ganska off-topic, är glad att fortsätta diskussionen i nån annan tråd.

Inga al-Nusra krigare har vårdats i Israel. Majoriteten är civila syrianer, några antas vara från FSA, men al-Nusra har jag aldrig hört om. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Isra...rian_Civil_War

https://www.timesofisrael.com/yaalon...r-israeli-aid/

Det är välbelagt att skadade jihadististiska rebeller vårdas i Israel och att detta ägt rum under längre tid.
Sedan så är FSA en skuggorganisation vars namn på senare tid bara använts av islamistiska stridsförband för att de skall kvalificera som legitima mottagare av materiellt och ekonomiskt stöd i västmakternas ögon.

Så många stridande som vårdats med association till "FSA" är islamistiska extremister trots om de inte formellt sett sympatiserar och strider med Jabhat al Nusra.
Citera
2017-12-28, 15:06
  #40064
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har aldrig förstått hur folk kan försvara Nutandyahoo:

Israel Sentenced a 13-year-old Palestinian Girl to Prison

This week, just as a 12-year-old's term was reduced, a 13-year-old girl was sentenced and told to pay an unimaginable fine – and if not, her mother will be sent to jail for up to seven months


read more: https://www.haaretz.com/.premium-1.714478

OnT:

Vilka alternativ? HTS, al-Nusra, MBS, Ahrar ash-Sham, Jaysh Usud al-Sharqiya?

YPG och SDF-alliansen?
Citera
2017-12-28, 15:11
  #40065
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Så du tror att Assad bara kommer vakna upp en dag efter krigets slut och bestämma sig för att hålla fria val i Syrien? Knappast; det skulle innebära självmord för honom och jag menar det bokstavligt.

Jag märker också att du har följt mina inlägg här på Flashback, dock ej tillräckligt ordentligt. Jag stöder en tvåstatslösning mellan israeler och palestinier, hur de exakta gränserna ska se ut är upp till båda parterna att bestämma. Nu är detta ganska off-topic, är glad att fortsätta diskussionen i nån annan tråd.

Inga al-Nusra krigare har vårdats i Israel. Majoriteten är civila syrianer, några antas vara från FSA, men al-Nusra har jag aldrig hört om. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Isra...rian_Civil_War
Har ingen talat om för dig att man inte använder wiki som trovärdig källa:

Israel acknowledges it is helping Syrian rebel fighters

Defense minister says Jerusalem assists insurgents in exchange for promise Druze will be kept out of harm's way

Citat:
/.../“We’ve assisted them under two conditions,” Ya’alon said of the Israeli medical aid to the Syrian rebels, some of whom are presumably fighting with al-Qaeda affiliate al-Nusra Front to topple Syrian President Bashar Assad. “That they don’t get too close to the border, and that they don’t touch the Druze.”

http://www.timesofisrael.com/yaalon-...r-israeli-aid/
Citera
2017-12-28, 15:13
  #40066
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
YPG och SDF-alliansen?
Du skojar. Jag tror inte att man får med resten av Syrien under ett anarko-marxistiskt styre.
Citera
2017-12-28, 15:16
  #40067
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Hur kan jag svara på det när artikeln du länkar till är låst?

OnT: FSA och Rjoava skulle inte vara ideella, men åtminstone bättre än Assad. De är nog de enda någorlunda starka entiteterna som faktiskt skulle utlysa val om de hade vunnit kriget.
FSA existerar bara som några vilsna delegater vid fredssamtalen där de upprepar sitt "Assad must go" ad nauseam. Syrien är ett klansamhälle och undrar du hur det hade blivit med Assad borta så kan du ta en ordentlig titt på Libyen av idag där nu en gång väststödda "rebeller" säljer negrer på slavmarknaderna. Så mycket av demokrati hade de i sig.
Citera
2017-12-28, 15:49
  #40068
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har ingen talat om för dig att man inte använder wiki som trovärdig källa:

Israel acknowledges it is helping Syrian rebel fighters

Defense minister says Jerusalem assists insurgents in exchange for promise Druze will be kept out of harm's way



http://www.timesofisrael.com/yaalon-...r-israeli-aid/
Om inte Wikipedia duger så kan du ju titta på källorna som angavs i själva wiki-artikeln. De är mycket trovärdiga.

Ok, så Israel utökar sin vård från att bara ge den civila till civila och rebeller i utbyte mot att Druse-minoriteten i Syrien skyddas. Låter som en double win för Israel på den humanitära nivån.
Dessutom är "presumably fighting for al-Nusra" inga direkta bevis. Har ingen lärt dig att man inte ska lita på hörsägen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback