2017-12-28, 06:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja precis det menar jag. Men om det är biofaster eller biomoster vet jag inte. Jag vet dock att denna biosläkting är en del av den placerades sätt på något vis. Hon är vän med flera i The Swans familjen på Facebook. Och fostersystern gillar ofta bio släktingens inlägg. Hon bor betydligt närmare än fyra kilometer fågelvägen. Man måste ta sig runt två stora gärden för att köra mellan husen. Men jag tror inte man kan se mellan dom.

Det hon finns med på familjebilder sedan 2008, hon kan ha bott längre än så. Men dessa bilder kamske inte finns på socal media. Jag vet att det står om henne långt bak i tråden. Jag tror att hon fortfarande bor kvar i hos familjen.

Ja, det är ju just det andra jag skulle behöva hjälp med. Varifrån kommer hon, hur ser hennes biofamilj ut. Vad har biosläktingen för nätverk. Å vad gärna jag skulle vilja göra nätverkskartor med ett par av de här personerna.

Den här mostern heter väl Liselotte född 1975 ifrån Mjölby eller hur?
Citera
2017-12-28, 11:51
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag har varit inne på den möjligheten tidigare. Folk saknar all respekt för andras liv, strävanden och egendom, och drive-by-stöld och varianter på det är en möjlighet. Huset ligger lite utsatt till.

För det första så är det inte jättenära till E4 från brottsplatsen. Du är tvungen att antingen köra en mil till Mjölby för att komma på E4, eller köra i 40 km/h genom Mantorp en bra bit, förbi samhällets sociala centrum (Gulf-macken!).
Själva idén att svänga av mot Nybble är långsökt om du bara är ute och åker. Det är spansk sväng ut mot ett område där man ser att flera bondgårdar ligger. BOs hus ligger uppenbarligen längs en väg som brukas av andra personer för att komma till och från sina bostäder. Tror att du är mer utsatt i en villa i stan eftersom ingen reagerar på ett främmande ansikte där. Om jag tar bilen och åker ut till Nybble så kommer folk hälsa på mig och undra vem jag är. Obemärkt opererar man inte där.
Citera
2017-12-28, 16:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
För det första så är det inte jättenära till E4 från brottsplatsen. Du är tvungen att antingen köra en mil till Mjölby för att komma på E4, eller köra i 40 km/h genom Mantorp en bra bit, förbi samhällets sociala centrum (Gulf-macken!).
Själva idén att svänga av mot Nybble är långsökt om du bara är ute och åker. Det är spansk sväng ut mot ett område där man ser att flera bondgårdar ligger. BOs hus ligger uppenbarligen längs en väg som brukas av andra personer för att komma till och från sina bostäder. Tror att du är mer utsatt i en villa i stan eftersom ingen reagerar på ett främmande ansikte där. Om jag tar bilen och åker ut till Nybble så kommer folk hälsa på mig och undra vem jag är. Obemärkt opererar man inte där.

Okej, tack! Lite ute och cyklade där tydligen. Men då låter det ju som stall- och ev genomfartsfolk ligger närmast till hands. Om man tänker sig att impulsen till val av plats för brottet har något att göra med förbipasserande.
Citera
2017-12-28, 16:56
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Vad har hon med fallet att göra ?
Citera
2017-12-28, 19:22
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Själva bageriet är väl inte jättestort, borde vara få som jobbade där.sen kan det förstås finnas chaufförer och mer tillfälliga som hon också kom i kontakt med. Rökte hon?
Rökare brukar gå ut och stå o snacka...

Det är ju mer en fabrik än ett bageri egentligen. Bake off-produkter är den stora grejen. Jag har ingen siffra, men jag vet att det är vad som skulle räknas som en större arbetsplats.
Citera
2017-12-28, 21:18
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vad har hon med fallet att göra ?
Vi vet inte vad hon har med fallet att göra.

Det är därför det diskuteras
Citera
2017-12-28, 21:49
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vi vet inte vad hon har med fallet att göra.

Det är därför det diskuteras

Inga PM som kan bringa klarhet i hennes inblandning . Är fantasin slut ?
Hur går det med att ringa in alla släktingars nätverk ?
Facebook har väl svaren på det mesta vad gäller alla som kan kopplas på
ett eller annat sätt till E**** även i fantasiernas värld kan jag tro ?
Har du fått många tack/julkort från polisen i Östergötland som tack för hjälpen med alla uppslag
angående E**** och morden på paret Lekander i Mantorp .
Citera
2017-12-28, 23:00
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Inga PM som kan bringa klarhet i hennes inblandning . Är fantasin slut ? :
Nej, har inte fått några PM som rör denna person.
Citat:
Personligen har jag inte lagt någon större energi på att ringa in släktingarnas nätverk. Det finns det andra användare som lagt mer tid på.

Facebook är en utmärkt källa till släktingar och bekantskaper.

Citat:
Har du fått många tack/julkort från polisen i Östergötland som tack för hjälpen med alla uppslag
Nej, bryr mig heller inte det minsta om jag hjälper polisen eller ej.

Citera
2017-12-28, 23:26
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Inga PM som kan bringa klarhet i hennes inblandning . Är fantasin slut ?

Ja, fan Boris12, nu är fantasin och orken nästan slut. Det händer ju inget nytt, ingen information av polisen och ingen ny här (tror både Tryckkockaren och jag uppmuntrar PM).

Det går så där att ringa in alla släktingar. Vet att Modig finns i släkten. Troligtvis på Fostersysterns sida. Jag vet även att fostersysterns kusin har gått på lunnevad. Vet att Spångsholms fresteles har släkt i Strålsnäs, som är vän med Grönut Jag vet att frestelsen är vän med En B. Som även är vän med ett av barnen lekander. Veta att denna släkt B och en släkt G. Är de dominerande släkterna i ute på markerna runt Mantorp gård. Facebook har svaren på mycket. Men tyvärr långt ifrån allt

Och om det kom ett tackkort till mig, från polisen skulle jag bli djup förorättad och jävligt sekundärkränkt å Merrybums vägnar. Jag är anarkist, polisen är så att säga ärketypen för Av lag ska land byggas. Men, Om nu snuten inte redan har koll på det jag skriver här så är jag ju givetvis glad att kunna hjälpa till. Men, jag säger som Tryckokaren, jag bryr mig inte om det.
Jag tänkte bli privatdeckare och öppna byrå, så jag övar mig nu. 😉

... kolla Boris12 jag till och med kosta på mig en gul gubbe för din skull.
Senast redigerad av Merrybum 2017-12-29 kl. 00:16. Anledning: Autokorringerings fel
Citera
2017-12-28, 23:38
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Själva bageriet är väl inte jättestort, borde vara få som jobbade där.sen kan det förstås finnas chaufförer och mer tillfälliga som hon också kom i kontakt med. Rökte hon?
Rökare brukar gå ut och stå o snacka...

Jag tror inte hon rökte. Eller jag bygger min uppfattning på att någon skrev att hon tidigare jobbat på gym, samt att hon var engagerad i ungdomsverksamhet. Men jag vet egentligen inte. Vad jag däremot hört en viskning om är att det finns någon räddsla kring mordet på arbetsplatsen. Någon tisslade om att det kändes som folk inte vågade prata.
Citera
2017-12-28, 23:46
Medlem
Merrybums avatar
Citat:

---
Senast redigerad av Merrybum 2017-12-29 kl. 00:20.
Citera
2017-12-29, 00:37
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Använde silvertejp alldeles nyligen på mina flyttlådor som håller på att ramla isär efter många flyttar till sommarstugan. Användes också på jobbet när man bytte lokaler.
Bland husvagnsfolk sägs att det som inte går att laga med silvertejp, det är inte trasigt. Oumbärligt i campingsammanhang!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in