2017-12-27, 20:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, jag förstod att du tenkte på dom sexualsadistiska fantasierna. Men om man tenker efter, hur farliga är egentligen sånna fantasier? Om dom då inte blir "uppbackade" av extrem aggresjon. Som jag förstått är dom flesta här i tråden helt coola angående sadomasochism, BDSM etc. Dessa människor(BDSM folket) måste ju ha massor av såna fantasier? Jag tror Madsen hadde dessa fantasier i mycket lång tid, det var först då han slog huvudet, och aggresjon kom inn i bilden, att han blev verkligen farlig. After all, han debuterade ju lite sent som sexualmördare. Som du förstår spekulerar jag lite här, men endå. Störd mann+aggresjon+ motgång+ ensam kvinna....slutet blir inte bra.

Varför måste de det?

Har paintballutövare massor av fantasier om att skjuta människor på riktigt?

Har boxare fantasier om att misshandla folk?

Har deckarförfattare massor av fantasier att mörda?
Citera
2017-12-27, 20:26
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför måste de det?

Har paintballutövare massor av fantasier om att skjuta människor på riktigt?

Har boxare fantasier om att misshandla folk?

Har deckarförfattare massor av fantasier att mörda?

Svar JA på alla 3 frågor, men som sagt, jag tror inte dessa fantasier behöver vara farliga alls. Om man då inte är av " retta virket".
Citera
2017-12-27, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]Jo,det är ju det man funderar över. Om det har någon betydelse för gärningen så tar de upp diagnos i rättegången. Annars ej. Vad jag läst mig till.
(En dansk sjuksköterska som mördade tre patienter pga att hon ville ha(sjuklig)uppmärksamhet.
Då nämndes det att hon led av histrionisk personlighetsstörning under rättegången.)
Det jag menade med att PM borde sökt läkarhjälp för, var för sina sexualsadistiska fantasier som nog plågade honom inbillar jag mig iallafall.
Men enligt sin bror Benny visste aldrig PM vad klockan var. Ska man ha besökstid hos sjukvården är man hänvisad till fasta telefontider. Så därför blev det kanske aldrig av, varken med huvudskada eller psykiatriker. De som lider av sådant här kanske inte vill söka hjälp heller (?)

Histrionisk p-störning ligger på många sätt nära den narcissistiska. Teatralisk, uppmärksamhetstörstande, ytlig, hämndlysten et etc. Många med munchhausens syndro har h-störningen. Munchhausen by proxie är ännu värre, då den involverar barn eller en hjälplös förälder.
Citera
2017-12-27, 20:42
Medlem
Citat:
Tack för din info
Det som känns knepigt med PM är att han inte "stämmer" riktigt.
Inget kriminellt förflutet (sponsring är vedertagen finansiering för forskningsprojekt, konstprojekt mm och inte kriminellt. Även von Bengtsson lever på sponsringspengar.) Inga grymheter mot djur. Ingen sammankoppling med tidigare liknande fall i hela Skandinavien (ingen dna eller fingertrycks-träff).

Om KWs kropp inte återfunnits så hade väl "luckteorin" gällt, även om jag tror att polisen nog hade misstänkt mord med sin magkänsla, så hade de inte kunnat bevisa det. Så då hade väl PM fått fortsätta spela det spelet frivilligt (med ett garv inombords)eller ofrivilligt (med ångest).
Såvida han inte ville åka dit genom att berätta sanningen om sin "fina sjöbegravning" samtidigt som "han grät".
Det är svårt att veta vad man ska tro om karln. Någon Ed Kemper (som passar in i psykopat-pervo-mallen)är han ju inte. Tydligen kan sådant här debutera som en blixt från klar himmel också.
Det var ingen i PMs omgivning,"varken vänner eller ovänner som kunde se detta komma". (?)

Tror inte ett dugg på att han inte haft någon tidigare brottslighet mot sak eller person eller djur. Bara för att vi inte känner till det så behöver det inte vara så. Vi får väl se vad som framkommer.
Citera
2017-12-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ungdomssynder räknas inte. Vem har inte gjort förbjudna spännande saker som barn/ung?

Klarar man sig från allt värre och värre brott utan tillsägelser eller straff (ett antagande) så tror man sig klara ännu värre saker. det gäller inte bara PM.
Citera
2017-12-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jaha...

”Åklagaren hade hoppats på att kunna åtala Madsen för bland annat mord före jul, men åtalet är framskjutet.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bKnyrB/nya-uppgifter-om-madsens-pressade-ekonomi

Jag tror inte åklagarsidan har hållbara bevis för vare sig dödsorsak eller om döden inträffade före eller efter knivsticken...
.
Citera
2017-12-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, jag förstod att du tenkte på dom sexualsadistiska fantasierna. Men om man tenker efter, hur farliga är egentligen sånna fantasier? Om dom då inte blir "uppbackade" av extrem aggresjon. Som jag förstått är dom flesta här i tråden helt coola angående sadomasochism, BDSM etc. Dessa människor(BDSM folket) måste ju ha massor av såna fantasier? Jag tror Madsen hadde dessa fantasier i mycket lång tid, det var först då han slog huvudet, och aggresjon kom inn i bilden, att han blev verkligen farlig. After all, han debuterade ju lite sent som sexualmördare. Som du förstår spekulerar jag lite här, men endå. Störd mann+aggresjon+ motgång+ ensam kvinna....slutet blir inte bra.

Men det är inget som kan hända vem som hels
t. Det ligger gamla saker och accelererande störningar i botten. Vem som helst med en busig barndom, dåliga föräldrar och möjligheter gör inte alla dessa till skurkar.
Citera
2017-12-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcasmium
Jag tror inte åklagarsidan har hållbara bevis för vare sig dödsorsak eller om döden inträffade före eller efter knivsticken...
.

Vad vi tror är en sak. Vad som händer på riktigt är en annan. Tror åklagaren har det mesta på fötterna i detta mål. Vad rättsläkaren får fram är dock av avgörande betydelse för tid för döden och om sticken kom före eller efter döden.
Citera
2017-12-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ungdomssynder räknas inte. Vem har inte gjort förbjudna spännande saker som barn/ung?

Men blandar man ihop eget bränsle och skjuter upp raketer på en skolgård kan man skada andra. Han skadade visserligen bara sig själv, vad jag vet.

Intressant att Djursing till och med tvivlar på att allt som står i boken RaketMadsen stämmer. Jag tror att risken att Djursing blivit manipulerad av Madsen icke är försumbar. Som en skicklig lögnare så blandar han försåtligt kontrollerbara fakta med ren fiktion.

Djursing har kollat "vissa" händelser och funnit att dom stämmer, säger han. Det han tagit som intäkt för att hela den spännande berättelsen PM uppgett varit sann.

Djursing har nu publicerat första delen av e-boken Ubåtsmysteriet som är tänkt skall bli en hel serie.

Undrar om Peter Madsen tidigare planterat det uppslaget hos Djursing?
Alltså om en uppföljare till första boken, inte exakta titeln på den.

Nästa bok kanske får namnet På Djupt Vatten, därefter Sanningen om Ubåtsfärden osv

Skall Djursing nu bli en spökskrivare som ger en (ev) mördare sin röst och legitimitet?
Citera
2017-12-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Klarar man sig från allt värre och värre brott utan tillsägelser eller straff (ett antagande) så tror man sig klara ännu värre saker. det gäller inte bara PM.
Ungdomsrevolt. Ungdomar och även barn vet vad som är rätt och fel. För att frigöra sig från föräldrarna samt finna sin egen identitet så ingår det lite hyss. Smygröka,tulla lite sprit från flaskorna i barskåpet och blanda "häxbrygd".
För egen del tog jag och min syster bort ett par lösa brädor i ett hönseri och gjorde "inbrott".
Vi smög omkring på tå och vågade knappt andas.
Vansinnigt spännande och kriminellt att smyga omkring bland kacklande höns och veta att det var FÖRBJUDET.
Sedan kröp vi ut och satte tillbaka brädorna och som bonus hade vi en hemlighet som ingen visste om.
Jag tror att det ingår i utvecklingen och är fullständigt normalt att vistas på förbjudna platser som folks trädgårdar och palla äpplen osv. Men sedan växer man ifrån det. Hjärnan mognar på normala individer.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-27 kl. 21:31.
Citera
2017-12-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ungdomsrevolt. Ungdomar och även barn vet vad som är rätt och fel. För att frigöra sig från föräldrarna samt finna sin egen identitet så ingår det lite hyss. Smygröka,tulla lite sprit från flaskorna i barskåpet och blanda "häxbrygd".
För egen del tog jag och min syster bort ett par lösa brädor i ett hönseri och gjorde "inbrott".
Vi smög omkring på tå och vågade knappt andas.
Vansinnigt spännande och kriminellt att smyga omkring bland kacklande höns och veta att det var FÖRBJUDET.
Sedan kröp vi ut och satte tillbaka brädorna och som bonus hade vi en hemlighet som ingen visste om.
Jag tror att det ingår i utvecklingen och är fullständigt normalt att vistas på förbjudna platser som folks trädgårdar och palla äpplen osv. Men sedan växer man ifrån det. Hjärnan mognar på normala individer.

Ja, men det är inte alls sånt bus jag menar. Tycker du ska kolla/googla på Trotssyndrom - Uppförandestörning - diagnos psykopati - i den ordningen, så kommer du se skillnaden mellan vanligt bus och sånt som kan leda fram till riktiga ruggigheter. Det gör inte vanligt bus.

De som riskerar att bli psykopater om ingen stoppar dem innan de växer upp, har antingen haft en hemsk barndom med mycket våld. Eller en barndom med mycket inkonsekvens. Det som är ok ena dagen är inte ok nästa osv osv. Plus att vissa av dessa barn är predestinerade för det genom arv. Blir en mycket farlig cocktail. Blir de inte psykopater får de andra typer av psykiska problem i livet. Ingen går skadefri ur en grym uppväxt. Plus massor till jag inte kan skriva här av utrymmesskäl.

Man kan idag , enligt många psykiatriker rädda barn upp till ca 7 års ålder om man ser tecknen i förväg och sätter in åtgärder. Efter 10-12 års ålder är beteendena redan så implementerade att det är för sent.

Kolla och ge mig gärna svar :-)
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-27 kl. 21:49.
Citera
2017-12-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad vi tror är en sak. Vad som händer på riktigt är en annan. Tror åklagaren har det mesta på fötterna i detta mål. Vad rättsläkaren får fram är dock av avgörande betydelse för tid för döden och om sticken kom före eller efter döden.

Vore det solklart vad som hänt hade åtalet redan kommit. Har åklagaren inte "det mesta på fötterna" med hjälp av rättsläkaren beträffande förloppet TROR jag inte att något juridiskt hållbart för sexualsadistiskt mord föreligger. Kan likaväl bli mord plus griftefrid men det visar sig väl så småningom. Vad vi tror och framför allt tycker är en helt annan sak. Av dina inlägg att döma skulle du helst vilja hacka i PM 14 gånger. JAG TROR att det slutar i ett indiciemål, du får tro och tycka vad du vill...
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in