2017-12-27, 16:24
Medlem
Kul! alltid roligt när det går frammåt kommer hålla i mina under hela 2018 för att inte behöva göra samma miss man gjorde med neo. dom har många fina planer under 2018 Q1 så jag har sålt av nu för att köpa in mig lägre och sedan hålla

Lycka till!
Citera
2017-12-27, 17:22
Medlem
Offices avatar
Är rätt ny på det här med kryptovalutor. Tänkte göra en liten portfölj för 20-30 KSEK där jag köper 4-5 valutor med potential.

Vad tror ni om följande?
Ripple
IOTA
Raiblocks
NAV Coin
Verge

Min tanke är alltså att gå in hyfsat lätt (5000kr i varje typ) och hoppas att någon sticker och gör en riktig bitcoin-ökning inom loppet av några år.

Sen är väl problemet hur man köper alla dessa valutor. Bitcoin och Ether kan man ju köpa överallt och det finns ett oändligt antal plånböcker o.s.v, men jag antar att det bara är att läsa sig till?
Citera
2017-12-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Är rätt ny på det här med kryptovalutor. Tänkte göra en liten portfölj för 20-30 KSEK där jag köper 4-5 valutor med potential.

Vad tror ni om följande?
Ripple
IOTA
Raiblocks
NAV Coin
Verge

Min tanke är alltså att gå in hyfsat lätt (5000kr i varje typ) och hoppas att någon sticker och gör en riktig bitcoin-ökning inom loppet av några år.

Sen är väl problemet hur man köper alla dessa valutor. Bitcoin och Ether kan man ju köpa överallt och det finns ett oändligt antal plånböcker o.s.v, men jag antar att det bara är att läsa sig till?

Ser bra ut förutom Verge som är ett överhypat shitcoin. De andra är väl vettiga, NAV och RaiBlocks har nog ett fint år framför sig. Mina RaiBlocks har gått 10x på dryga veckan nu=)

RaiBlocks köper du enklart på BitGrail för stunden. Osäker på de andra med merparten finns nog på Binance.
Citera
2017-12-27, 18:02
Medlem
Någon som har tips på bra alt-coin communities (förutom reddit) ? Ämnar investera 10k /st i 5 coins med low market cap (10-20m) som verkar lovande, och hoppas på att pricka in någon 100x raket=)

Hittils har jag lagt in 10k i Oyster Pearl (PRL).
Citera
2017-12-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office

Vad tror ni om följande?
Ripple
IOTA
Raiblocks
NAV Coin
Verge

Håller helt med om Raiblocks (släpps på kucoin där jag själv handlar alla mindre altcoins nu i veckan - de vann community voten: https://www.kucoin.com/#/?r=17hwr, reflink om du vill), stor uppsida där. Håller samma själv men Aion istället för Verge.
Citera
2017-12-27, 18:07
Medlem
Skulle jag ha 10k$ extra att spendera idag hade jag nog lagt dom i nav, walton,komodo,eth,railblocks
Citera
2017-12-27, 18:17
Medlem
Till alla stollar som misstolkade Mcfee om Verge så tweetade han nyss:
Citat:
To the Verge people: I stated that VERGE MIGHT possibly rise, over the long term, to $0.15 - which was an increase of 1,500% over its price st the time. If you believe I am so stupid as to predict a rise of 150,000% - which is $15 - then you need to back off on the drugs.
Citera
2017-12-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cantstopwontstop
Skulle jag ha 10k$ extra att spendera idag hade jag nog lagt dom i nav, walton,komodo,eth,railblocks

Walton verkar intressant, tack för tipset.

Några tankar om POE? Verkar vara ett litet positivt community men har inte hunnit läsa på så mycket än.
Citera
2017-12-27, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazybitch
Walton verkar intressant, tack för tipset.

Några tankar om POE? Verkar vara ett litet positivt community men har inte hunnit läsa på så mycket än.

Gick själv in i POE för två veckor sedan och verkar helt klart intressant. Gillar verkligen konceptet och sen är det ju alltid kul att äga coins med lågt marketcap Verkar ju ha börjat röra på sig lite idag också!
Citera
2017-12-27, 19:16
Medlem
Har just nu cirka 15k i en 20-25 olika coins. Vad tycker ni - är det smartare att begränsa sig till 5-6 med stor potential?
Citera
2017-12-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cc551
Gick själv in i POE för två veckor sedan och verkar helt klart intressant. Gillar verkligen konceptet och sen är det ju alltid kul att äga coins med lågt marketcap Verkar ju ha börjat röra på sig lite idag också!

ta en titt på modum . hade inte lagt alla mina besparingar i den men någon % av portföljen kan vara klokt i det långa loppet
Citera
2017-12-27, 21:49
Medlem
Dom som köpte BIS när jag föreslog (runt 0.2-0.3) har kanske realiserat en del av vinsten, men jag måste säga att det både gått snabbare och smidigare än jag förväntat mig! Jag kommer hålla en bra stund till, men funderar på att ta några BIS och titta mig omkring efter nya valutor!

En annan mys-valuta som jag nyligen köpte in mig på var Zoin. Ser potential om man är sugen på att köpa några 100 coins (liten supply och lågt market cap, ingen superrevolutionerande teknologi men bra nog för att kunna växa).

Den tråkigaste köptekomendationen jag har är OmiseGO. Fasen, antingen kommer den ta av snart, eller så kommer folk glömma valutan. Med tanke på hur hypad den är är jag förvånad över hur dåligt den presterar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in