2018-01-07, 01:22
Medlem
Du nämner att man ska hoppa på raiblocks och tycker om deras teknik. Ett av mina frågetecken kring just raiblocks är just hur fördelas coinsen? Alltså hur får man tag i coins i första hand, säljer teamet av coinsen eller hur fungerar det? Eftersom det inte minas vad jag förstått. Och hur många raiblocks coins finns det totalt?
Citera
2018-01-07, 06:50
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superflippat
I kronor eller i html coins
Html..

I kronor är jag inte riktigt där ännu..
Citera
2018-01-07, 10:08
Medlem
HTML coin handlas uteslutande på Bleutrade? Är sidan konstant överbelastad? Jag är sugen på HTML coin nu när den är såpass låg i pris. Sen en annan fråga, vart hittar man sin wallet på Bleutrade så man kan skicka BTC till adressen och sen handla? Jag har konton på Binance, Bitstamp osv och där är det inga problem för mig att skicka och tradea osv men Bleutrade är för mig ett mysterium än så länge hehe.

Tack på förhand och hoppas era investeringar lönar sig väl!
Citera
2018-01-07, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravaholet
HTML coin handlas uteslutande på Bleutrade? Är sidan konstant överbelastad? Jag är sugen på HTML coin nu när den är såpass låg i pris. Sen en annan fråga, vart hittar man sin wallet på Bleutrade så man kan skicka BTC till adressen och sen handla? Jag har konton på Binance, Bitstamp osv och där är det inga problem för mig att skicka och tradea osv men Bleutrade är för mig ett mysterium än så länge hehe.

Tack på förhand och hoppas era investeringar lönar sig väl!

Du kan även köpa på CryptoBridge from nån dag sen. Detta saknas i marknadslistan på coinmarketcap av någon outgrundlig anledning.
Citera
2018-01-07, 11:17
Medlem
Prepper02s avatar
Funderar på hur jag ska göra. Nu har jag köpt en del olika valutor som jag tror och hoppas kommer stiga snart (xrp, xrb, trx, ven, ada, html, xlm), även om helgen inte har varit rolig direkt. Funderar på om det är bäst att sälja när någonting gått upp 50-100% och sedan köpa i något nytt, eller om det är bättre att ligga längre och hoppas den kommer stiga mer än så. Just nu har jag gjort det sistnämnda och nu har det mesta rasat. Hade jag t ex sålt html igår med ca 100% profit så hade det varit en fördubbling av pengar som jag sedan kunde satsat i något nytt. Nu har det rasat med 50%. Eller kommer man ångra sig mer om man sålt vid 100% än att hålla kvar i upp och ned när man ser att det stigit med 1000% om någon månad? Samtidigt finns det ju inga garantier på att valfri coin kommer göra den resan. Det enda jag känner mig trygg i och har gjort bra profit är certifikat på avanza i btc och främst eth.
Citera
2018-01-07, 11:23
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper02
Funderar på hur jag ska göra. Nu har jag köpt en del olika valutor som jag tror och hoppas kommer stiga snart (xrp, xrb, trx, ven, ada, html, xlm), även om helgen inte har varit rolig direkt. Funderar på om det är bäst att sälja när någonting gått upp 50-100% och sedan köpa i något nytt, eller om det är bättre att ligga längre och hoppas den kommer stiga mer än så. Just nu har jag gjort det sistnämnda och nu har det mesta rasat.
Det där är ju en bedrift i sig, fan det är ju nästan gröna siffror överallt idag! Du kanske borde lära dig att inte köpa sånt som stigit 300% på två-tre dagar?
Citera
2018-01-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artheriena
Du nämner att man ska hoppa på raiblocks och tycker om deras teknik. Ett av mina frågetecken kring just raiblocks är just hur fördelas coinsen? Alltså hur får man tag i coins i första hand, säljer teamet av coinsen eller hur fungerar det? Eftersom det inte minas vad jag förstått. Och hur många raiblocks coins finns det totalt?

Du ser sån info på Coinmarketcap.
Max supply är 133,248,290 XRB.
Klickar du på fliken Markets så ser du vilka sidor man kan handla xrb på. Bitgrail är väl den största. Dit skickar du BTC, ETH eller LTC som du köpt på tex Coinbase eller Kraken. Sedan när du har dem i din wallet på Bitgrail så växlar du in dessa mot xrb.
Sen för du över dina xrb till din RaiWallet. Holda i 12mån = profit
Citera
2018-01-07, 11:48
Medlem
Ja, när HTML hamnar på lite bättre exchanges (Bleutrade är fan bedrövlig) och har lite mer av sin produkt att visa upp! Kul att det blivit lite av en Flashback-coin. Jag kastade in 2500 SEK på HTML, totalt 15k inne på krypto. Det får räcka - går det åt helvete behöver jag inte gråta blod. HODL-dags.
Citera
2018-01-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper02
Funderar på hur jag ska göra. Nu har jag köpt en del olika valutor som jag tror och hoppas kommer stiga snart (xrp, xrb, trx, ven, ada, html, xlm), även om helgen inte har varit rolig direkt. Funderar på om det är bäst att sälja när någonting gått upp 50-100% och sedan köpa i något nytt, eller om det är bättre att ligga längre och hoppas den kommer stiga mer än så. Just nu har jag gjort det sistnämnda och nu har det mesta rasat. Hade jag t ex sålt html igår med ca 100% profit så hade det varit en fördubbling av pengar som jag sedan kunde satsat i något nytt. Nu har det rasat med 50%. Eller kommer man ångra sig mer om man sålt vid 100% än att hålla kvar i upp och ned när man ser att det stigit med 1000% om någon månad? Samtidigt finns det ju inga garantier på att valfri coin kommer göra den resan. Det enda jag känner mig trygg i och har gjort bra profit är certifikat på avanza i btc och främst eth.
Rid ut stormen är mitt tips. Passa på att köpa mer XRB när det är röda siffror.
Citera
2018-01-07, 11:55
Medlem
Diversade lite idag från mitt 100% XRB innehav. Sålde av 25% på 28$ (Gah en bit under ATH, men still 25x upp) och köpte VEN.
Citera
2018-01-07, 12:47
Bannlyst
Slog till på Dogecoin på underbara Bleutrade. Ska se vad pajas token kan göra.
Citera
2018-01-07, 13:02
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinnarskallen
Slog till på Dogecoin på underbara Bleutrade. Ska se vad pajas token kan göra.

Bara att handla! Jag har suttit på mina sen 2014 och jag bara väntar på att ni ska driva upp priset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in