2017-12-14, 22:33
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Vad är det som styr vilka coins de har? Cryptopia har ju 100-tals olika coins men inte Ripple, varför undrar man?

Det kostade iaf $25,000 när electroneum skulle listas på Cryptopia, så större coins som Ripple orkar väl inte betala det när de redan är på flera stora exchanges med bra rykte.
Citera
2017-12-14, 23:22
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Eller så kan man hyra en apa och låta den kasta pil, lätt värt pengarna.

Leasing-kosten äter upp gains. Köp apan istället.
Citera
2017-12-14, 23:27
Medlem
Detta är mitt tips: Maker (MKR)

Det är ett projekt på Ethereum-plattformen med målet att skapa en värdestabil valuta. Deras stabila token heter Dai och 1 Dai kommer att värderas till 1 USD med hjälp av olika incitament som drivs decentraliserat av de som vill. Det är ett ganska komplicerat system med flera delar som samverkar. Varje Dai backas av Ether till att börja med och andra valutor i ett senare skede. Dai till värde av 1 ETH kommer att backas av 1,5 ETH i ett smart kontrakt som säljs om värdet på Ether skulle minska med 33%. Därmed kan Dai behålla sitt dollarvärde även om Ether minskar.

Detta ger möjlighet att köpa Dai för att få en stabil kryptovaluta vilket troligen finns ett stort intresse av inom kryptovärlden. T.ex. kan alla andra Ethereum-projekt lätt använda sig av Maker via deras ERC20-token. Augur planerar att använda sig av Maker. De som köper Tether skulle istället kunna använda sig av Dai för en decentraliserad motsvarighet.
En annan möjlighet är att "pantsätta" sina Ether för att få Dai som sedan kan säljas mot fiat eller mer Ether. Tänk att pantsätta sina Ether, köpa sig en resa för USD men fortfarande äga sina Ether. Senare kan man få tillbaka sina Ether genom att köpa Dai. Om värdet på Ether ökar kan det löna sig. Risken är däremot om Ether minskar i värde med 33% då de säljs men du har i alla fall fått dig en trevlig resa I det andra fallet där man köper fler Ether för sina Dai motsvarar det att "gå lång" Ether med hävstång fast på ett decentraliserat sätt utan risk att handelsplatsen försvinner med pengarna.

Projektet har utvecklats under 2,5 år medvetet under radarn för att inte locka till sig kortsiktiga spekulanter under utvecklingsstadiet. Maker har inte haft något ICO-jippo men det såldes MKR via deras forum direkt från utvecklarna. Senare handlas MKR via Makers egna decentraliserade handelsplats oasisdex.com och finns nu även på Etherdelta. Priset kan följas på https://mkr.tools/ och ligger just nu på 1,07 ETH per MKR. P.g.a. detta tror jag att få potentiella investerare bemödat sig att köpa och därmed finns möjlighet till fler nya köpare än säljare när Maker går in i nästa fas som är lansering och annonsering.

Projektet drivs av kompetenta utvecklare och har en färdig produkt som kommer att lanseras den 17:e december.

Det finns mycket mer att säja om hur systemet är uppbyggt men det lämpar sig nog bättre i en egen tråd.

Webbplats: http://makerdao.com/
Whitepaper: http://makerdao.com/whitepaper
Grundare: Rune Christensen (Rune4444)
Github: https://github.com/makerdao
Reddit: https://www.reddit.com/r/MakerDAO/
Veckomöten: https://soundcloud.com/makerdao

Antal enheter: 1 000 000 MKR (minskas när avgifter i systemet går till buy-and-burn, ökas om värdet på den underliggande valutan skulle störtdyka snabbare än de hinner säljas). Ca 45% ägs fortfarande av Dai Foundation. Här finns en förklaring hur de kommer att användas.
Lanseringsdatum: 2017-12-17
Citera
2017-12-15, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Bismuth släppte nyligen en GPU-miner. Innan dess var det endast egenprogrammerade miners som fanns, vilket gjorde att många såg Bismuth som ett problem iom att en stängd skara hade mycket mer makt och det blev således mindre decentraliserat. Jag har fortf. siktet inställt på 2$ på den valutan.

Bismuth har ökat betydligt snabbare än vad jag förväntade mig (1.81$ nu). Om folk köpte på sig lite så kanske det är dags att plocka hem sin initiala investering snart, men med tanke på hur snabbt det gått skulle jag inte rekommendera att plocka ut allt vid 2$ (om inte det är för att köpa på sig igen på lägre nivåer).
Citera
2017-12-15, 08:47
Medlem
Modum håller jag "hårt" på långsiktigt. lär inte bli några 10000x gains men 10-50x är inte alls omöjligt kommande åren.
Citera
2017-12-15, 13:32
Medlem
Tänkte lägga 5k idag på något alt coin. Vilka ser lovande ut för 2018?

Har dessa coins i nuläget: BTC, LTC, ETH, IOTA.

Funderat på NEO eller ADA? Men vart kan jag köpa ADA?
Citera
2017-12-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Tänkte lägga 5k idag på något alt coin. Vilka ser lovande ut för 2018?

Har dessa coins i nuläget: BTC, LTC, ETH, IOTA.

Funderat på NEO eller ADA? Men vart kan jag köpa ADA?
Du kan köpa ADA på Binance, de har även många andra coins.
Citera
2017-12-17, 09:20
Medlem
Köpte ADA igår och sen dess har det ökat med 150%. Trevligt men lär väl sjunka snart=)
Citera
2017-12-17, 09:24
Medlem
NEO passerade sitt gamla ATH i morse och var över 60 dollar ett tag.

Inte helt fel då man legat med en rätt stor position sen 8 dollar. 100 inte helt omöjligt innan årsskiftet.

ADA har gått enormt bra, men att den ligger före neo i marketcap är för mig en gåta. Pappersorodukt än. Dom har inte ens smart contracts aktivt än. Stor potential på Cardano dock
Senast redigerad av egodeus 2017-12-17 kl. 09:27.
Citera
2017-12-17, 11:27
Medlem
Hexen666s avatar
Verge har nog gjort en hel del till miljonärer under natten. Den har gått som tåget under ett tag nu och den är fortfarande ganska billig. John McAfee har nog rätt i att anonyma coins är vinnarna i det långa loppet.
Citera
2017-12-17, 11:59
Medlem
Jag funderar på EOS eller IOTA. Jag tror att båda kommer att växa något enormt, men IOTA har mest potential, om allt går vägen.
Citera
2017-12-17, 14:07
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Verge har nog gjort en hel del till miljonärer under natten. Den har gått som tåget under ett tag nu och den är fortfarande ganska billig. John McAfee har nog rätt i att anonyma coins är vinnarna i det långa loppet.

Yepp.. Det tragiska är att jag har hållit en blödande position i XVG sen senast den kostade 150 sats, så direkt igår när den sköt upp tillbaka så sålde jag bort 1/3 "för säkerhets skull" om den skulle gå ner igen. Inte fan trodde jag den skulle öka så jävla mycket. Nå väl man ska inte gråta över spilld mjölk när jag ändå har gått plus över 100k räknat i SEK på xvg om jag säljer nu D.

För övrigt så har jag kollat lite på ReddCoin (RDD), tror den kan göra att liknande lyft som XVG gjorde snart när alla normisar börjar hitta till bittrex samt att nu påstår devsen att Redd-ID verkligen börjar närma sig. . Så jag tog lite profit från min XVG trade och köpte 100k RDD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in