Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Alla spår/ kopplingar/trådar och rykten är intressanta. Polisen säger sig ju inte ha hittat en koppling, och hade de kunnat sätta E på morden är jag helt säkra på att de gjort det. Det fattas bitar helt enkelt.
(...)
Mitt fetade.
De har väl "satt" E rätt rejält på morden, redan vid DNA-träffen och tejpträffen? Annars förstår jag inte vad du menar där. Det fattas inga bitar därvidlag.
Däremot har de inte hittat någon tillfredsställande koppling, som gett en aha-upplevelse. Det är (som jag förstått) bara där bitarna saknas.
Åtalet är i hamn, FUP är i princip helt färdigt, och kanske stämningsansökan lämnas in redan denna eller nästkommande vecka. Rättegången är ju planerad att ske i februari, vilket är väldigt snart.
Alltså kan vi nog vänta oss att få ta del av FUP inom kort! Detta ska bli mycket intressant liksom väldigt efterlängtat!
Om nu inte de senaste spekulationerna om de långsökta (men ändå teoretiskt möjliga) kopplingarna mellan MGM och BO, skulle väcka polisens intresse såpass, att de begär åtalsförlängning för att utreda dem närmare. Men tillåt mig tvivla ...
God fortsättning önskas!