2017-12-26, 19:12
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Okej på detta... Du menar alltså att EG har en fostersyster som har en biofaster 4 km från Lekanders?

Har EG vuxit upp med fostersystern? Vet du var hon bodde vid mordet och när hon flyttade från Mullsjö?

Var är bioföräldrarna och varför var hon fosterplacerad, är det känt? På ett ungefär?

Hur stark är kopplingen till lekander elelr lekanders barn, tror du? Finns det andra biosyskon/-kusiner till "fostersystern" som haft att göra med lekanderfamiljen i stort (du nämnde lunnevadskopplingen, men jag tänkte kanske på skola och handboll)? Rör man sig i samma miljöer och vet eller kan ta reda på ungefär när de kommer och går så är det ju en starkare koppling. Och sen får man lägga "fostersystern" och EG på det.

Ligger lekandershuset inom synhåll från exv hästryggen om man är och rider vid stallet? Ser man huset när man kör till o från stallet? Det där ger ju en viss tidsexponering för ev. sjuka hjärnor... (får man inte vara med i handbollslaget måste man rida bort lite aggressioner när de andra spelar...?; en sådan koppling är ju förvisso inte nödvändig.)

O du, Boidis, gör dig inte besvär, jag bryr mig inte... 🤧

Ja precis det menar jag. Men om det är biofaster eller biomoster vet jag inte. Jag vet dock att denna biosläkting är en del av den placerades sätt på något vis. Hon är vän med flera i The Swans familjen på Facebook. Och fostersystern gillar ofta bio släktingens inlägg. Hon bor betydligt närmare än fyra kilometer fågelvägen. Man måste ta sig runt två stora gärden för att köra mellan husen. Men jag tror inte man kan se mellan dom.

Det hon finns med på familjebilder sedan 2008, hon kan ha bott längre än så. Men dessa bilder kamske inte finns på socal media. Jag vet att det står om henne långt bak i tråden. Jag tror att hon fortfarande bor kvar i hos familjen.

Ja, det är ju just det andra jag skulle behöva hjälp med. Varifrån kommer hon, hur ser hennes biofamilj ut. Vad har biosläktingen för nätverk. Å vad gärna jag skulle vilja göra nätverkskartor med ett par av de här personerna.
Citera
2017-12-26, 19:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja precis det menar jag. Men om det är biofaster eller biomoster vet jag inte. Jag vet dock att denna biosläkting är en del av den placerades sätt på något vis. Hon är vän med flera i The Swans familjen på Facebook. Och fostersystern gillar ofta bio släktingens inlägg. Hon bor betydligt närmare än fyra kilometer fågelvägen. Man måste ta sig runt två stora gärden för att köra mellan husen. Men jag tror inte man kan se mellan dom.

Det hon finns med på familjebilder sedan 2008, hon kan ha bott längre än så. Men dessa bilder kamske inte finns på socal media. Jag vet att det står om henne långt bak i tråden. Jag tror att hon fortfarande bor kvar i hos familjen.

Ja, det är ju just det andra jag skulle behöva hjälp med. Varifrån kommer hon, hur ser hennes biofamilj ut. Vad har biosläktingen för nätverk. Å vad gärna jag skulle vilja göra nätverkskartor med ett par av de här personerna.

Jag tycker spåret låter riktigt hyggligt som jordmån för vidare funderingar.

Nu ska jag kolla tillbaka i tråden men hon använde inte namnet Gsvan va? Det finns en Emma Gsvan på Vegagatan i Jkpg.
Citera
2017-12-26, 19:58
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Nu ska jag kolla tillbaka i tråden men hon använde inte namnet Gsvan va? Det finns en Emma Gsvan på Vegagatan i Jkpg.

I den jordmånen lär det bli lika mycket växtkraft som i Sahara-öknen .
Facebook verkar vara husguden i nätform i jakten på kopplingar i E****-fallet .
Den här E*** , vad har hon med fallet att göra menar du ?
Eller varför drar du upp henne tråden ?
Citera
2017-12-26, 21:09
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Det är en stark koppling att någon som varit fosterbarn hos en familj har dem listade som syskon på facebook? Det kan vara intressant om mostern bor granne med offret men lägg i så fall upp det, namn adress osv så vi andra kan kolla vad vi tycker om teorin.

Fick ett PM som tog upp era inlägg.

Edvins fostersyster Emma, har ingen vidare kontakt med sin riktiga familj. Alla som har insyn i familjen känner till detta.

Edvin känner inte hennes familj alls.
Citera
2017-12-26, 21:12
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Facebook verkar vara husguden i nätform i jakten på kopplingar i E****-fallet .
Den här E*** , vad har hon med fallet att göra menar du ?
Eller varför drar du upp henne tråden ?

Facebook är ett utmärkt sätt att få tillgång till en persons bekantskapskrets.

Emma verkar inte vara inblandad.
Citera
2017-12-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fick ett PM som tog upp era inlägg.

Edvins fostersyster Emma, har ingen vidare kontakt med sin riktiga familj. Alla som har insyn i familjen känner till detta.

Edvin känner inte hennes familj alls.

Ok. Om det stämmer är det kanske ett helt random dåd. Min vilda gissning är att han haft press på sig under en längre tid att dra in pengar till hushållet (så mycket press att han desperat försöker sälja en begagnad machete till priset av vad den kostar ny någon månad innan). Kanske blev EG och hans sambo osams pga den ekonomiska situationen under helgen och han valde att "fly" vilken han gjort förut då MP blev inkopplade.
Möjligen träffades EG och Lekanders av en slump på t ex City Gross i Mantorp och det är där han väljer sina rånoffer. Förföljer dom för att se var de bor, åker tillbaka för att köpa tejp för att sedan återvända till huset. Sedan går något väldigt snett.

Merrybums luskande (alla heder till hen) visar att det finns en vag koppling mellan LJ och ett av BO´s vuxna barn. Kopplingen är gemensamma FB-vänner vilket känns väldigt långsökt. Jag får känslan av att EG gjort detta i ren desperation i jakt efter snabba pengar och i något slags panikartat tillstånd och att det inte finns någon koppling mellan honom och BO.
Citera
2017-12-26, 23:05
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Kollar bara tråden då och då. Inte mycket händer. Men fortfarande begås missen att granska MGM. Vem granskar BO?
Det är där man ska kolla.
Citera
2017-12-26, 23:16
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Kollar bara tråden då och då. Inte mycket händer. Men fortfarande begås missen att granska MGM. Vem granskar BO?
Det är där man ska kolla.

Jag tror du har rätt. Men då blir det känlsigt på riktigt.

... kopplingen du tillskrivet mig ha gjort måste vara någon missuppfattning. Jag har skrivet att familjerna hade liknande intressen samt att hon var vän med en lärare på lunnevad folkhögskola. Tors arbetsplats.
Senast redigerad av Merrybum 2017-12-26 kl. 23:18. Anledning: Delvis felciterar halva till jasmin.
Citera
2017-12-26, 23:35
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tror du har rätt. Men då blir det känlsigt på riktigt.

... kopplingen du tillskrivet mig ha gjort måste vara någon missuppfattning. Jag har skrivet att familjerna hade liknande intressen samt att hon var vän med en lärare på lunnevad folkhögskola. Tors arbetsplats.
Känsligt eller inte, det är resultat som räknas. Motov kan vara ekonomiska, känslomässiga eller avsedda att dölja något annat. Så alla personkopplingar räknas inte. Det finns inslag av överdrivet våld som pekar mot känslomässiga motiv. Men det ekonomiska är förstås aktuellt genom bankomatuttagen. Det härmåste ligga till grund för alla vidare spekulationer. EG sitter där han gör pga dna/fingeravtryck.
Citera
2017-12-27, 00:16
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Nej det är inte hon. Den vi pratar om använder namnet Fr*nsson *=a.
Hon bor fortfarande i Mullsjö (hos pappa svan enl ratsit)
Ingen säger att hon är inblandad, det som vi gör här är att försöka hitta länken mellan MGM och BO. Geografisk eller personlig?
Citera
2017-12-27, 00:20
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Här är EGs gamla blogg. Blir lite ledsen när jag ser denna glada blogg full av humor och sprallighet från 2011 och tänker på situationen han är i nu. Stackars barnen, de är också offer för detta dåd.

https://edvin93svan.wordpress.com/page/3/
Citera
2017-12-27, 00:28
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Någon skrev att EG och SB nyligen flyttat.
Rätt och fel. De hann inte bli folkbokförda på nya adressen.
Han greps på Stallg 11A. Men han och SB står fortfarande folkbokförda på gamla adressen Jvg enl ratsit. Det bor ett annat par på Stallg men de äger inga fadtigheter så de hyr nog av EGs pappa spm enligt någon här på Flashb köpte huset i början på detta året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in