2017-12-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Precis bergs slussar. Båten är inte en spekulation det är ett halmstrå och otroligt långsökt. Svågern sålde en skruvdragare, var det kanske mordvapnet? 🙄
Halmstrå eller ej, att båten fotades och under en tid stod uppställd på en garageinfart i Gränna är ett faktum. Likaså att den nu är flyttad samt att svågern stod som säljare i Blocketannonsen. Punkt.

Du skrev tidigare att ryktet säger att syster och svågern inte var så tighta, vilket jag inte ifrågasätter, men har DU hört eller känner till om svågern har några kopplingar till Gränna sedan tidigare? Hört om han är uppvuxen eller t ex haft sommarjobb i Gränna? Annan anknytning?

Något rykte om att han (svågern alltså) varit föremål för någon polisutredning eller på annat sätt varit i klammeri med rättvisan tidigare?
Citera
2017-12-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
Halmstrå eller ej, att båten fotades och under en tid stod uppställd på en garageinfart i Gränna är ett faktum. Likaså att den nu är flyttad samt att svågern stod som säljare i Blocketannonsen. Punkt.

Du skrev tidigare att ryktet säger att syster och svågern inte var så tighta, vilket jag inte ifrågasätter, men har DU hört eller känner till om svågern har några kopplingar till Gränna sedan tidigare? Hört om han är uppvuxen eller t ex haft sommarjobb i Gränna? Annan anknytning?

Något rykte om att han (svågern alltså) varit föremål för någon polisutredning eller på annat sätt varit i klammeri med rättvisan tidigare?

Inget jag känner till men gissningsvis finns det nog ett och annat busstreck längre tillbaka. Inget major skulle jag tro. Har ingen aning om namn som ogift eller ursprung men går ju att kolla upp om man vill. Att ha båt i Gränna är dock inget som väcker uppmärksamhet för mig. Skulle bli mycket förvånad om han var inblandad i detta.
Citera
2017-12-26, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Namnen på de personerna ligger redan här, bläddra en sida bakåt och kolla själv.
Googla flickvännens namn och tidigare ort så får du fram både det och ridskolan, jag har redan lagt upp massa info om du kollar mina tidigare inlägg.

Nu ja, inte när du först skrev. Hittar inget om mantorpsryttare. Om du hittar nått är det väl trevligare om du lägger upp det ordentligt istället för att slänga ur dig nått i förbifarten som ingen annan hört om innan?
Citera
2017-12-26, 02:50
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken76
Är det Emm* Fr*nsson som är fostersyster? Och en Lott* J*nsson som är moster till Emm* Är intressant koppling där! Värt o snoka mer kanske!?! *=a

Jo det känns som du är rätt ute på namnen. Jag har även upptäckt att denna lilla tösabit är vän med ett flertal (strulungar) personer i Mjölby, boxholm och Tranås. Varför har denna lilla tösabit så många vänner så långt hemifrån kan man undra. Hon verkar varit placerad i familjen sen åtminstånde 10 år tillbaka. Men varifrån kommer hon från början.

Ja, jag hoppas någon snokar vidare.
Citera
2017-12-26, 02:55
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ja. Äntligen en som fattat kopplingen!
Jo det Merryb hittat är ju en stark länk mellan BO och MGM, det handlar ju inte om någon slumpmässig vänskap utan fakta som kopplar dem geografiskt på samma sätt som MGMs flickvänn SB har troligtvis tävlat för en klubb som heter Mantorpsryttarna. Många geografiska och intresse kopplingar och faktum är att fostersystern har hela familjen GS som syskon på sin Faceb är väl en stark koppling tycker jag.

Det tycker jag med. Jag tycker till och med att kopplingen är så stark att om polisen känner till den. Så far de med osanning när de säger att de inte hittat någon koppling mellan GM och BO.
Citera
2017-12-26, 02:58
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Det är en stark koppling att någon som varit fosterbarn hos en familj har dem listade som syskon på facebook? Det kan vara intressant om mostern bor granne med offret men lägg i så fall upp det, namn adress osv så vi andra kan kolla vad vi tycker om teorin.
Var kommer infon om mantorpsryttarna ifrån??
Jag skulle aldrig lägga upp namn och adress. Jag förväntar mig att mina medtroll har lite koll. Och har de inte det behöver de heller inte veta. Det har ju gått bra för andra att luska fram.
Citera
2017-12-26, 03:03
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Menining ?
Och ?
Så facebookvänner och alla de som är engagerade i handboll, ridning och
trav i trakten känner varann och är därmed intressanta i utredningen eller vad då ?
Jag ser inte det intressanta överhuvudtaget med att dra upp dessa personer .
Om personerna du nämner inte har med mordet eller brottet i övrigt att göra är
de helt ointressanta i sammanhanget .
Kopplingen mellan E**** och paret Lekander kan vara en helt annan än de du fantiserar om .
Du kommer att framstå som mer intelligent om du inte skriver så mycket skit .

Men titta nu gjorde du ju som jag sa, du läste igenom ordentligt, försökte tänka själv och komma med konstruktiv kritik. Och tryckkokaren har redan svarat relevent på dina frågor, så jag låter bli.

Men vad tänker du själv att kopplingen är, och vad tänker du är lämpligt att skriva här. Jag menar allt vi andra skriver är ju fel och dumt enligt dig. Är det inte ganska jobbigt att vara så sur hela tiden.
Citera
2017-12-26, 03:16
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
På vilket vis är den disskutionen (diskussionen) intressant i detta fall?
Att man råkar vara vän eller släkt med en MGM eller brottsoffren gör
inte automatiskt att man är intressant i ett mordfall som detta.
På vilket sätt bidrar du med din rappakalja och ditt ohövliga språkbruk?

Här skrivs rapparkalja, skitsnack ibland sanningar och iblad löngner. Med vad kan man förvänta sig av en lätt berusad odåga. Jag hoppas vänner och släkt till de båda parterna undviker att läsa för mycket här. Självklart måste det vara ganska jobbig. Jag kan ju oxå tänka att människor i deras omgivningar som inte har med mordet att göra vill hjälpa till att bidra till en lösning. Teoretisk kan Man ju vara koppling utan att veta om det. Jag skulle ju oxå tycka att det var väldigt suspekt om Spångsholms frestelse inte själv har hört av sig till polisen med information om att hon är moster till en familjemedlem i Es familj. Samt har vänner på Tors arbetsplats.
Citera
2017-12-26, 05:28
Medlem
Citat:
Inget jag känner till men gissningsvis finns det nog ett och annat busstreck längre tillbaka. Inget major skulle jag tro. Har ingen aning om namn som ogift eller ursprung men går ju att kolla upp om man vill. Att ha båt i Gränna är dock inget som väcker uppmärksamhet för mig. Skulle bli mycket förvånad om han var inblandad i detta.
Nu är det ju inte direkt en random båt med en random Grännabo som ägare som är aktuell i tråden. Det kan du väl ändå inte ha missat?

Nja, jag skulle nog bli förvånad om inte i varje fall båten var inblandad - med eller utan svåger återstår att se.
Citera
2017-12-26, 05:57
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Nu är det ju inte direkt en random båt med en random Grännabo som ägare som är aktuell i tråden. Det kan du väl ändå inte ha missat?

Nja, jag skulle nog bli förvånad om inte i varje fall båten var inblandad - med eller utan svåger återstår att se.

Alla spår/ kopplingar/trådar och rykten är intressanta. Polisen säger sig ju inte ha hittat en koppling, och hade de kunnat sätta E på morden är jag helt säkra på att de gjort det. Det fattas bitar helt enkelt.

Varför? Fel hus, hämd/hat, vanligt inbrott, guldtackor?

Var?Dammen, hemma, närmaste viltslakter, i bilen

Hur? Vi har ingen aning, varför vet vi inte enns ett mordvapen?
Citera
2017-12-26, 09:21
Medlem
Citat:

Varför skulle båten vara inblandad? För att den stod i Gränna? Mantorp och Mullsjö ligger en bit från Vättern, har han planerar så väl och haft bilar utplacerade på vid vattnet för vidare färd menar du då? Men betalar tejpen med kortet? Jo tjena.
Citera
2017-12-26, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag skulle ju oxå tycka att det var väldigt suspekt om Spångsholms frestelse inte själv har hört av sig till polisen med information om att hon är moster till en familjemedlem i Es familj. Samt har vänner på Tors arbetsplats.

Detta är ju helt klart det intressantaste som framkommit på länge. Mostern och man bor i grannbyn. EF har kvar kopplingar till området. Är det härifrån ett möjligt rykte om pengar har kommit?

Tror morden skett i huset utan tvekan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in